[Comviq] Mystery Box

Discussion in 'Tele2 & Comviq' started by makikaltio, Jan 20, 2023.

1. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Så äldre klocka, äldre hörlurar, och den den näst billigaste versionen av de 4 olika pixel 10 versionerna.

Är riktigt, riktigt besviken faktiskt. Sjukt tråkigt hela denna grejen.

jeppe1990, NiklasO and AxxT like this.
  2. john1234

john1234 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fel tråd. Men 3500 (256 gb) var med abonnemang som gick att säga upp direkt. 4500 var för 512 gb

AxxT likes this.
  3. Aiswedr

Aiswedr Infant Droid Medlem

Mystery boxen ska raka vägen tbks, har inte ens hämtat upp paketet. Försenad leverans, ingen XL och Pixel watch 4. Kom igen Comviq, bättre kan ni!

Nerko1, Sajbermaku, NiklasO and 2 others like this.
  4. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Hade så gärna velat veta hur många boxar som returneras. Som jag skrev långt tillbaka så är antagligen största delen av köparna av dessa boxar inte vanliga Svenssons utan folk som faktiskt är teknikintresserade och antingen haft koll på äldre boxar, eller köpt äldre boxar. Majoriteten kommer nog inte bli nöjda av det här. Kommer nog bli extremt många returer.

NiklasO, jeppe1990 and john1234 like this.
  5. Davvelavve

Davvelavve Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hade hellre tagit kabinväskan än Google AI. Blir att behålla för min del, kan inte ladda min P7 Pro med sladd längre ändå.

Emthe likes this.
  6. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Googles Ai får du ju ändå med ett år vid köp oavsett så det är liksom inget mervärde till själva boxen egentligen.

7. Sajbermaku

Sajbermaku Kid Droid Medlem

Inkluderar Comviq med någon månad utav LTE till klockan?

8. Zingow

Zingow Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nja, något besviken över klockan, trodde verkligen det skulle vara en kod för en Pixel watch 4. Utöver det är det helt okej. Behöver verkligen byta telefon och jag är glad att det inte är en XL. Frugan får klockan. Kommer behålla det

9. karlkaka

karlkaka Kid Droid Medlem

Så vitt jag vet så stödjer inte Comviq esim för klockan. Så vill man använda LTE måste man skaffa ett separat abonnemang med Telenor, Telia eller halebop

Sajbermaku likes this.
  10. Sajbermaku

Sajbermaku Kid Droid Medlem

Tack för svaret :-)

11. Furymaker

Furymaker Infant Droid Medlem

Besviken tbh.
    Jag skulle ha accepterat den här lådan och den vanliga 10 Pro om Tensor G5 var bra, men eftersom telefonen är riktigt meh (tensor suger) och hela lådan inte är vad jag förväntade, tror jag att den kommer att gå tillbaka.

Lurade folk med beskrivningen och värde av boxen..

12. Tjomparompa

Tjomparompa Kid Droid Medlem

Någon som vart i kontakt med Comviq angående bluffen med "värdet" på Mystery boxen än? Eller finns det en leveransspecifikation med i paketet som förklarar dess värde?
    Jag funderar på om det går att anmäla Comviq till Konsumentombudsmannen och Arne för vilseledande marknadsföring.
    Om de bluffat"med med värdet på boxen och räknat in saker som INTE KOSTAR DEM ETT SKIT så anser jag att DE inte kan räkna in det värdet i boxen. Men jag är kanske ensam i detta.

Vad är klockan värd på andrahandsmarknaden?
    Jag blir så otroligt Sur, Gnällig, Sne osv på detta rövbeteendet hos företag.

sartip.sardar and frassedylan like this.
  13. Blinkers

Blinkers Kid Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 8
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ROM:
    Havoc-OS
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    ROM:
    Cyanogenmod 13.1
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Vilken besvikelse när jag läser vad det var i boxen. Hade ju förväntat mig en XL samt en Watch 4 åtminstone. Nej jag är nästan glad att jag inte hann norpa en box och istället fick ta deras trösterbjudande så jag fick en XL istället. Visst en klocka hade varit trevligt men ingen dealbreaker för mig och earbuds har jag redan ett par bra från annat märke. Att ha en XL väger nog lite tyngre för min del faktiskt.

14. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Nu har jag fixat med retur och alltihopa, tänker inte ens hämta ut paketet. Passade på och frågade kundtjänst vad det var som utgjorde det utlovade värdet i boxen. Han kunde inte säga mer än att "Värdet är över 25 000kr" men kunde inte få något svar på VAD det var. Han gissade på att resterande värde låg i ett abonnemang till klockan.

Men 4 gånger frågade han mig om jag inte kunde hämta ut paketet för att kolla vad som var i först ändå.

15. Qaté

Qaté Baby Droid Medlem

2TB ingår när man köper själva produkten så det är bara det jag blir less på, man kan tänka sig att ta det längre då det är missvisande och tjänsten ingår, man kan inte bara lägga till det... Det skulle dock inte leda någon vart.

Edit:
    Eller, skulle det?

16. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Jag frågade när jag ändå passade på att ångra köpet. Skrev utförligt till honom vad det var exakt i boxen, och det exakta värdet (enligt googles egna priser, utan extrapriser och rabatter) dels för att han inte förstod att jag redan visste vad som var i trots att jag inte hämtat ut paketet. Räknade till och med de 700kr som var rabatt för abonnemanget. Dom vet ingenting.

Attached Files:

17. AxxT

AxxT Teen Droid Medlem

Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Jag tänkte först lägga ut den för ett byte av en annan mobil.. sen sälja klockan, behålla hörlurarna.

Men vet inte om det är värt besväret.

Emthe likes this.
  18. kvamas

kvamas Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är lite lätt besviken, trodde verkligen att det skulle vara en voucher för Watch 4.
    Sen är jag besviken på hur allt var presenterat från kampanj till när man öppnade boxen.
    De kunde ju skickat med en liten lapp "Grattis till din Mysterybox...den här lådan innehåller det här och som är värda såhär mkt per sak och du betalar endast x kr"

Well well, jag kommer behålla telefonen och lurarna då jag behöver nytt, klockan kommer jag antingen ge bort eller sälja

Förväntar mig ett sms eller mail från Comviq som ger lite mer förklaring till allt.

19. Lily87

Lily87 Infant Droid Medlem

Räcker det att chatta med kundtjänst för att avbryta köpet och låta paketet gå i retur?
    Är så jävla besviken, väntat 4år på att äntligen investera i ny telefon och var så taggad på detta och trodde verkligen det skulle vara nya grejer, även trådlösa laddaren. Har en Samsung s21ultra idag. Hade kanske kunnat acceptera mindre skärm OM det var nya tillbehör.

20. Qaté

Qaté Baby Droid Medlem

Har man 14 dagar på sig att hämta ut? Eller är det ångerrätten denne hänvisar till?
    Någon som annars vet hur många dagar man har på sig, är det en vecka som standard?