[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

1. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 795
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Köper man en Mystery Box så måste man ju vara beredd på att den kan innehålla vad som helst - det är ju det som är hela poängen. Antingen har man tur och den innehåller precis det man vill ha och är då vinnare. Eller så innehåller den inte det man vill ha och då får man skicka tillbaka den. Ingen skada skedd.

Vill man ha specifikt produkt X, Y och Z så får man köpa dem direkt istället. Inte en låda med okänt innehåll.

Mystery Box är en gamble från början till slut. I spel vinner man ibland och förlorar ibland.

Jag förstår besvikelsen, men det är väl inte värre än att returnera. Problemet löst.

spigen, jiggidijens och galaxy81 gillar detta.
  2. Tjomparompa

Tjomparompa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Sorry om jag låter som en gringubbe, du har förstås rätt - delvis i alla fall.

Jag stör mig bara på att om de säger ett värde för boxen, så anser jag att boxen skall ha det värdet.
    Jag anser, vissa här kanske tycker att jag har fel, att de under inga omständigheter, kan räkna in Gemini.

Emthe gillar detta.
  3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 029
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Man får inte pyssla med försäljning utanför köp och sälj. Bara så ni vet.

chraist, cog, AxxT och 2 andra gillar detta.
  4. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Håller inte med dig. Det är inte bara en random "Mystery box" utan detta är något som comviq har hållt på med i flera år nu, med en väldigt hög standard. Ingen annan mystery box har varit lika dålig som denna pixelboxen i år, man har all rätt att förvänta sig att denna kommer hålla samma standard som dom hållt i varje år innan dess. Inte konstigare än så.

I år så känns det verkligen som att dom bara velat få sålt mycket telefoner, och få bort de "äldre" tillbehören i ett enda svep, innan både ny klocka och nya buds kommer ut om en månad. Varför skulle dom t.ex köpa in 300st äldre Watch 3 LTE för 5500kr/st, istället för att göra som dom gjort förr, och skickat med en voucher för klockan som ska släppas? Antagligen för att det redan fanns, kanske inte 300st, men tillräckligt.

jeppe1990, totolu och NiklasO gillar detta.
  5. Tjomparompa

Tjomparompa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Vi får se vad Kundtjänst svarar mig i mitt mail jag skickat dem.
    Har bett dem specificera värdet för respektive produkt i min Mystery Box, i min beställning.

Emthe gillar detta.
  6. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 795
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Mystery Box - ett lotteri där man har möjlighet att få pengarna tillbaka om man får en nitlott. Svårt att få mycket bättre villkor än så. :)

spigen, Jetzon, bluppblupp och 1 annan gillar detta.
  7. NiklasO

Mottagna gillanden:
    2 029
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Boxen sög och det var dåligt skött. Jag är inte direkt arg. Dock mycket besviken. Kör ångerrätt och går vidare. Troligen med annan operatör.

Fnatter och Emthe gillar detta.
  8. Robiiin

Robiiin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Än så länge är visserligen allting gällande vad som Comviq räknat in enbart gissningar och vad jag vet så finns inga officiella besked (annat än motsägelsefulla uppgifter från enskilda medarbetare hos deras kundservice). Då det dock pratas om Google AI som en av dessa produkter som ingår i boxen så passade jag på att skumläsa de villkor som finns och länkas när man ska handla telefonen via exempelvis Google Store eller på Elgiganten.

Dessa villkor gör gällande att erbjudandet gäller för produkter (telefoner) inköpta mellan 20 augusti 2025 och framåt till 1 november 2026.

Våra boxar blev beställda 19 augusti och bör således inte ingå i denna period vilket får mig att tro att Comviq antingen har tabbat sig eller att det inte alls handlar om detta erbjudande?

Någon som har hämtat ut sin box som har faktiskt information (exempelvis en följesedel med information om värdet på det som ingår detta Google AI-erbjudande) och kan bekräfta vilken officiell information som följer med i paketet?

Dessutom, om nu ett sånt här erbjudande skulle utgöra 3 000 SEK av värdet på boxen så bör det ju rimligtvis följa med någon information om hur man aktiverar och tar del av det tillsammans med någon hänvisning till villkor.

Länk till de villkor jag läst om någon är nyfiken:
    https://one.google.com/offer/terms-and-conditions/pixel10pro-12month-aipro?g1_landing_page=0

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 674
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Känns ändå (som utomstående utan eget intresse) som att Comviq MÅSTE kunna krävas på att redogöra för hur värde räknas fram.
    finns väl ingen kund som beställer något med värde på 25kkr som skulle acceptera ett värde på säg 17kkr

Om man hävdar mystery box utan att nämna värde, fine, men nu säger man värdet. Stor skillnad

Tjomparompa gillar detta.
  10. StorJohan66

StorJohan66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Är det ingen som har sparat det första mailet med inbjudan till mysteryboxen? Jag har för mig att jag sett ordet 'hårdvara' men det kan vara i sms't som kom igår..

11. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 088
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Inte falsk marknadsföring någonstans.
    Vadå, så andra som får liknande deals med typ budsen men inte övriga, ska det tillbehöret inte räknas med då heller för att andra som köper liknande deals får med det också?

12. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 088
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Priset jag skrev är rekommenderat pris från Google.
    AI pro ingår och det är fortfarande en kampanjdeal, det är inget som ingår i vanliga fall.

Värdet på paketet enligt Googles riktpriser är drygt 25 000 kr. Hela upprördheten är orimlig.

Jetzon gillar detta.
  13. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 088
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Riktpriserna enligt Google är på just 25 000 kr. Det är bara att kolla Googles egna butik.

14. NiklasO

Mottagna gillanden:
    2 029
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Snackar med kundtjänst. Han har uppenbarligen läst här eller snackar med någon som läst här. Kanske är medlem? ;) Pratar om att abonnemanget är inräknat.

15. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 088
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Hade varit intressant att veta hur han har räknat då, för då överstiger värdet det utlovade.
    Riktpriserna från Googles håll på allt som medföljer i paketet är just drygt 25 000 kr.

16. NiklasO

Mottagna gillanden:
    2 029
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Först snackades det om värdet på Gemini pro ett år men det får ju alla ändå.

17. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Nu tror jag inte att kundtjänst har så stor koll och bara gissar till största del, men abonnemanget har aldrig vart inräknat förut och det har alltid varit dubbel surf, så det hade vart EEEEEXTRA sniket om dom inkluderade abonnemanget för 6k just denna gången bara för att öka priset

18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 674
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Tycker flera har skrivit att det inte gick ihop sig

Sen att räkna in något som alla får per automatik är ytterst fult

19. frassedylan

frassedylan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 137

MINA ENHETER

Erbjudandet balanserar utan tvekan på gränsen till vad som kan anses vara vilseledande enligt svensk marknadsföringslag.
    • "Bli först" är delvis osant, då två tredjedelar av produkterna är ett år gamla.
    • "Flera andra produkter" är kanske tekniskt korrekt men skapar högre förväntningar än vad som infrias. Jag har lärt mig att "flera" används när det handlar om ett större antal än två.
    • "Värde ca 25 000 kr" är mycket tveksamt. Värdet kan kanske uppnås genom att inkludera AI Pro, men det är en tjänst som följer med telefonen oavsett var den köps, vilket inte är en transparent eller schysst metod för att redovisa erbjudandets totala värde.

NiklasO och Emthe gillar detta.
  20. NiklasO

Mottagna gillanden:
    2 029
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag hänger inte med riktigt på all info jag får. Det är rörigt.
    Priset är säkert bra men det är ju gamla produkter förutom telefonen. Dock den billigare av de två Pro.

Last edited: 4 sept 2025 kl 20:15