[Comviq] Mystery Box

Discussion in 'Tele2 & Comviq' started by makikaltio, Jan 20, 2023.

  1. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Samma för mig! Vafan! När jag ringde sa dom att en månad skulle jag behöva betala. Sen skulle det vara gratis 12 mån. Orkar fan inte hålla på med deras kundtjänst mer! Fan så trött jag blir!!!!!!!
     

    Attached Files:

  2. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Chattat med kundtjänst och första månaden måste alla betala? Hur när det ska vara gratis vet jag inte. Dom verkade inte fatta min invändning. Andra halva månaden får jag tillbaka. Och ärende skapat varför abonnemanget tickar pengar. Undrade varför jag aktiverat så sent? Sa att jag fick ju klockan försenat p.g.a.. er.
     
  3. Aepa

    Aepa Infant Droid Medlem

    Joined:
    Feb 1, 2023
    Messages:
    13
    Likes Received:
    3
    Ni som använder e-sim som ingick, hur aktiverade ni det? Fick ni QR-kod? Jag har inte fått någon. Kundtjänst sa att det bara var att aktivera via inställningar på telefonen men det undrar jag om det stämmer..?
     
    Hunblaker likes this.
  4. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Nej du måste ha en QR-kod och den fick inte jag med. Fick kontakta kundtjänst och beställa hem en lapp. Tog ett par dagar.
     
    Kristy likes this.
  5. Aepa

    Aepa Infant Droid Medlem

    Joined:
    Feb 1, 2023
    Messages:
    13
    Likes Received:
    3
    Jag chattade med kundtjänst igen och bad om en QR-kod. De verkar inte ha bra koll men till slut förklarade hon hur jag kunde beställa QR-kod till e-sim på "mitt konto" på Comviqs hemsida (står att man får den på 15 min).
    Nu när jag läser på lite om e-sim så verkar det dock bara vara för att aktivera e-sim till mobilen? Någon som har testat att aktivera e-sim till klockan på det sättet?
    Hur gick ni tillväga?
     
  6. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Man aktiverar inget e-sim på klockan. Utan när man startar den för första gången och parkopplar den med telefonen lägger man en beställning på klockabonemang i installationsprocessen på klockan.
     
    Aepa and Kristy like this.
  7. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 27, 2021
    Messages:
    167
    Likes Received:
    89
    Hej, Comviq menar på att det är kostnadsfritt 3mån, men visst fan va det 12månader??
     
  8. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Japp!
     

    Attached Files:

  9. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 27, 2021
    Messages:
    167
    Likes Received:
    89
    Jäkla cirkus alltså, blir att ringa tillbaka igen.
     
  10. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Ja, att den där beställningen man la 20/1 skulle fortsätta ge huvudvärk halvvägs in i april kunde man inte ana. Det är ett totalt haveri på så många plan hos comviq.
     
  11. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 27, 2021
    Messages:
    167
    Likes Received:
    89
    Det är skumt. När jag jobbade på kundtjänsten förr så var detta oacceptabelt, kötiden fick max vara 2min och kunde man inte svara så bad man om att få kolla upp faktan för att sedan återkomma. Jag får oftast olika svar för samma fråga.
     
  12. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 31, 2011
    Messages:
    295
    Likes Received:
    162

    MINA ENHETER

    Jag behövde ingen QR-kod för att aktivera e-sim för klockan utan gjorde det under installationen.

    Har inte heller betalat något extra för abonnemanget till klockan.
     
    Aepa and Kristy like this.
  13. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Fick du boxen i sin helhet direkt eller uppdelad?
     
  14. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 31, 2011
    Messages:
    295
    Likes Received:
    162

    MINA ENHETER

    Uppdelad
     
  15. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Joined:
    Mar 31, 2011
    Messages:
    295
    Likes Received:
    162

    MINA ENHETER

    Nä, nu har dom jävlarna lagt på abonnemang för klocka hos mig också.
     
    Pfefe likes this.
  16. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Bara börja tjafsa med kundtjänst då. För mig har man ett ärende hos sina tekniker och får inte ordning på det. Det bara rullar på med fakturering. Men blir lovad att jag ska få mina månader fritt. Spelar ingen roll. Jag vill inte betala för skiten! Ville baravha det 12 mån GRATIS.
     
  17. phonegeek

    phonegeek Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 23, 2019
    Messages:
    461
    Likes Received:
    235

    MINA ENHETER

    Någon som fått konpensation för förseningen?
     
  18. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Nix. Och fick betala första fakturan fullt trots jag inte fått alla grejer än. Påtalade detta och fick till svar "du har fått mobilen och det är den du betalar för"
     
  19. phonegeek

    phonegeek Teen Droid Medlem

    Joined:
    Jul 23, 2019
    Messages:
    461
    Likes Received:
    235

    MINA ENHETER

    Sjukt att dom är så olika min vän fick kompensation för förseningen slapp betala 1 faktura på abonnemanget (225kr)
     
  20. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Joined:
    Jan 30, 2023
    Messages:
    175
    Likes Received:
    91
    Och jag får betala för ett jävla klockabb som skulle ingått. Man blir tokig. Borde ha nån slags policy så alla kunder får lika i den här situationen. Varit det sämsta jag varit med om med en kundtjänst och kontakten med ett företag