[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

  1. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Samma för mig! Vafan! När jag ringde sa dom att en månad skulle jag behöva betala. Sen skulle det vara gratis 12 mån. Orkar fan inte hålla på med deras kundtjänst mer! Fan så trött jag blir!!!!!!!
     

    Bifogade filer:

  2. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Chattat med kundtjänst och första månaden måste alla betala? Hur när det ska vara gratis vet jag inte. Dom verkade inte fatta min invändning. Andra halva månaden får jag tillbaka. Och ärende skapat varför abonnemanget tickar pengar. Undrade varför jag aktiverat så sent? Sa att jag fick ju klockan försenat p.g.a.. er.
     
  3. Aepa

    Aepa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2023
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Ni som använder e-sim som ingick, hur aktiverade ni det? Fick ni QR-kod? Jag har inte fått någon. Kundtjänst sa att det bara var att aktivera via inställningar på telefonen men det undrar jag om det stämmer..?
     
    Hunblaker gillar detta.
  4. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Nej du måste ha en QR-kod och den fick inte jag med. Fick kontakta kundtjänst och beställa hem en lapp. Tog ett par dagar.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Aepa

    Aepa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2023
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag chattade med kundtjänst igen och bad om en QR-kod. De verkar inte ha bra koll men till slut förklarade hon hur jag kunde beställa QR-kod till e-sim på "mitt konto" på Comviqs hemsida (står att man får den på 15 min).
    Nu när jag läser på lite om e-sim så verkar det dock bara vara för att aktivera e-sim till mobilen? Någon som har testat att aktivera e-sim till klockan på det sättet?
    Hur gick ni tillväga?
     
  6. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Man aktiverar inget e-sim på klockan. Utan när man startar den för första gången och parkopplar den med telefonen lägger man en beställning på klockabonemang i installationsprocessen på klockan.
     
    Aepa och Kristy gillar detta.
  7. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2021
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    102
    Hej, Comviq menar på att det är kostnadsfritt 3mån, men visst fan va det 12månader??
     
  8. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Japp!
     

    Bifogade filer:

  9. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2021
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    102
    Jäkla cirkus alltså, blir att ringa tillbaka igen.
     
  10. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Ja, att den där beställningen man la 20/1 skulle fortsätta ge huvudvärk halvvägs in i april kunde man inte ana. Det är ett totalt haveri på så många plan hos comviq.
     
  11. Jetzon

    Jetzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2021
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    102
    Det är skumt. När jag jobbade på kundtjänsten förr så var detta oacceptabelt, kötiden fick max vara 2min och kunde man inte svara så bad man om att få kolla upp faktan för att sedan återkomma. Jag får oftast olika svar för samma fråga.
     
  12. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag behövde ingen QR-kod för att aktivera e-sim för klockan utan gjorde det under installationen.

    Har inte heller betalat något extra för abonnemanget till klockan.
     
    Aepa och Kristy gillar detta.
  13. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Fick du boxen i sin helhet direkt eller uppdelad?
     
  14. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Uppdelad
     
  15. Matte Hedström

    Matte Hedström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Nä, nu har dom jävlarna lagt på abonnemang för klocka hos mig också.
     
    Pfefe gillar detta.
  16. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Bara börja tjafsa med kundtjänst då. För mig har man ett ärende hos sina tekniker och får inte ordning på det. Det bara rullar på med fakturering. Men blir lovad att jag ska få mina månader fritt. Spelar ingen roll. Jag vill inte betala för skiten! Ville baravha det 12 mån GRATIS.
     
  17. phonegeek

    phonegeek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2019
    Inlägg:
    465
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Någon som fått konpensation för förseningen?
     
  18. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Nix. Och fick betala första fakturan fullt trots jag inte fått alla grejer än. Påtalade detta och fick till svar "du har fått mobilen och det är den du betalar för"
     
  19. phonegeek

    phonegeek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2019
    Inlägg:
    465
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Sjukt att dom är så olika min vän fick kompensation för förseningen slapp betala 1 faktura på abonnemanget (225kr)
     
  20. Westbay88

    Westbay88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2023
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    91
    Och jag får betala för ett jävla klockabb som skulle ingått. Man blir tokig. Borde ha nån slags policy så alla kunder får lika i den här situationen. Varit det sämsta jag varit med om med en kundtjänst och kontakten med ett företag