[Comviq] Mystery Box

Discussion in 'Tele2 & Comviq' started by makikaltio, Jan 20, 2023.

1. phonegeek

phonegeek Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så står de på min väns också han fick ordernummer från kundservice men ingen order bekräftelse på mejl och dom hade gjort kreditupplysning. Tror inte man är en av dom 100 då men är inte säker

bernard likes this.
  2. CABBAN05

CABBAN05 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    OPPO FIND n2 FLIP
    ROM:
    STOCK
    Telefon 3:
    OPPO FIND N3 FLIP
    Det är en flopp och bugg allting de vet tyvärr varken ut eller in:-) haha

bernard likes this.
  3. MorzBerz

MorzBerz Baby Droid Medlem

Verkligen! De säger ju olika överallt också.. på Facebook säger det att man måste fått bekräftelse, kundservice säger att det har gått igenom, kreditavdelningen fattade inte varför de på Facebook säger att man ska ringa dem o_O Helt värdelöst haha, man får väl vänta och se helt enkelt.

Kristy and bernard like this.
  4. Lolo85

Lolo85 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sjukaste ja har hör ringde igår efter att boxarna var slut. Fick knappast order bekräftelse eller något alls efter ja knappa in bank id då allt frös men så hade dom tagit kreditupplysning i morse. Och nu säger comviq chatten att ordern gick igenom fan va glad man blir hoppas de är en s23u

Nu fick man detta från chatten plötsligt

jag kontrollerade din beställning, det verkar ha blivit ett systemfel pga överbelastning av antalet kunder som ville beställa mystery box, jag kan därför inte garantera att du faktiskt kommer få ett skickat till dig och vi kan dessvärre inte kontrollera detta då den avdelning som ansvarar för utskick har stängt på helger så jag har inte möjlighet att få detta bekräftat från dom

Last edited: Jan 21, 2023
    CABBAN05 and bernard like this.
  5. Rubb

Rubb Infant Droid Medlem

Bekräftelse på mail, sms och kreditupplysning tagen. Ska bli intressant att se vad man ska köpa!

6. Hejhopp852

Hejhopp852 Baby Droid Medlem

Känns knappt som att det är säkert att man får något även fast man har fått ordernummer, bekräftelse, kreditupplysning. Om man tänker på antalet som fått det bara här på detta forumet...

Amon likes this.
  7. Streetlove_X

Streetlove_X Kid Droid Medlem

Chatten igen nu hänvisar de till varandra wow och säger att de som varit har varit... Försökte förklara om personen hade bokat en biljett rätt oavsett om skiten e betalt eller inte sen e den inte giltig och personen inte kommer in e de okej? De verkar skita i att vi som ej fått nått sms eller något ska få något liknande eller chansen... Hade man beställt och ej fått hade nästan känts bättre än detta de försöker slingra sej om systemfel angående utskicken...

8. Streetlove_X

Kan nån bekräfta att de bara gick att beställa via separat sms länk? Mvh

9. Streetlove_X

De e minst 50 här som säger de kunnat beställa facebook ska vi inte snacka om vissa beställde vi andra länkar har jag sniffat upp nu. Så skoj Comviq man måste dubbel bevaka deras skit sjukt hatar att man inte ens fick chansen att beställa kan vara kul med stressen där ibland

10. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

"Innehållet är hemligt men det bästa och allra senaste från Samsung. Boxen innehåller inte bara en exklusiv mobiltelefon som inte finns på marknaden ännu"

Eftersom de skriver bästa borde det vara s23 ultra. En S23 plus är det näst bästa.. En S23+ 512gb går väl på lika mkt som en S23 ultra 256gb? Då hade de väl isåfall valt snikvarianten av ultra som flest vill ha.

Blir spännande när min och sambons bekräftade boxar anländer. Hade förövrigt inte blivit upprörd om jag inte hade fått smset/boxen. Det är ingen rättighet att köpa ett begränsat kampanjerbjudande med extremt högt tryck som många här verkar tycka.

ehrlin, Kristy and CABBAN05 like this.
  11. MorzBerz

MorzBerz Baby Droid Medlem

Håller med att man inte behöver vara upprörd över sånt men däremot tycker jag att man kan få vara upprörd över hur oklart det är för vissa om man faktiskt fått tag på en box eller inte :P

CABBAN05 likes this.
  12. vattumannen

vattumannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här var det märkligaste jag har varit med om! När jag söker på mitt personnummer och ordernummer kommer det fram att ordern är skapad men hittar ingen beställning på mina sidor och det märkliga är ordern finns på min fru's mina sidor!!! Men när man söker på hennes personnummer och ordernummer får man fram att ordern inte tillhör det personnumret!! :eek:

13. Lolo85

Lolo85 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ringde kreditupplysning avdelningen på comviq och de svarar idag de hade godkänt min kreditupplysning. Och då frågade jag finns de någon order nummer på beställningen och då sa han Ja men att jag inte har fått en bekräftelse.. han kunde ej ge ut ordernummret och hänvisade till kundservice
    Här är nummret iaf 0586795456

14. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är konstigt hur operatörerna kan vara så dåliga på logistik. Det är inte första gången det blir exakt samma problem om att de inte kan uppge var man är i en kö osv. Den ena handen vet inte vad den andra gör, och sedan skall det falla på kunden att försöka reda ut det.

Håller med om mycket pekar på att det handlar om S23-serien.

tooobe, Kristy and CABBAN05 like this.
  15. hpatrik

hpatrik Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är inte kund hos Comviq och hade problem att porta mitt nummer, så inte bullshit. Valde nytt nummer och kontaktar supporten nästa vecka för att ändra beställningen till mitt befintliga nummer. Så skulle du kanske också gjort..

CABBAN05 likes this.
  16. makikaltio

makikaltio Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lyckas inte skapa konto i appen heller. Den säger "ogiltig mailadress".

Oj så lång väntan till måndag

17. CABBAN05

CABBAN05 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    xcover5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    OPPO FIND n2 FLIP
    ROM:
    STOCK
    Telefon 3:
    OPPO FIND N3 FLIP
    Tror det är grön 23ultra . Men super billigt :-)

bernard likes this.
  18. Ambulink

Ambulink Kid Droid Medlem

Jäkligt nöjd över att jag lyckades klicka hem en. Fått bekräftelse på mail och sms, ser att orden ligger inne på mina sidor samt att en kreditupplysningen togs imorse. Förstår fullt folks reaktion och ilska här inne, jag hade också varit jäkligt sur om jag inte hade haft turen på min sida igår. Comviqs hemsida var sämre än cacer igår. Hoppas på en s23 ultra samt ett par buds 2 pro.

19. JohnnyMann

JohnnyMann Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Shit vad det samlas blocket-gamar nu.
    *Buhu, jag fick inte mina 20 boxar jag beställde, jag tänker anmäla comviq till polisen för dom är dumma mot mig*
    LOL

20. makikaltio

makikaltio Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara jag som inte lyckas skapa konto på Comviq? Tänkte om de stängt av möjligheten tills dess de fått koll på läget.