Comviq, Tele2:s webbutik (Brightpoint) + Anovo strular

Diskussion i 'Blade' startad av Tom200, 1 jun 2011.

1. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej, endast för vadderat kuvert.

papinho gillar detta.
  2. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

De har tydligen enligt hemsidan, bytt display och bakstycke. Vad menar med det, batterilucka?

3. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Telefonen kom 20 dagar efter Anovo mottagit den. Den 19:e till 27:e låg den hos posten.

Ok, hur blev den? Verkar som alla döda pixlar är borta. Verkar fortfarande finnas lite smuts under glaset, men...

Glappet i höger hörn är inte bara kvar, men mycket värre. Nu ser man in i telefonen. Trots detta vet jag inte om jag orkat gå igenom att skicka in den en 3:e gång om det inte vore för en sak:

Högtalaren funkar inte! Blir mycket låg volym och sprakande ljud. :(

4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Skicka in den igen. Du kanske kommer att kunna reklamera telefonen, och om dem bråkar kan du ju alltid gå till t.ex ARN eller liknande ;)

5. razer_d

razer_d Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag köpte en ersättningstelefon från comviq för 999kr (studentrabatt) medan jag väntade på den andra telefonen att repareras. Sedan sålde jag den reparerade telefonen för inköpsproset på tradera :)

6. swecoke

swecoke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker du ska lägga ett inlägg på fairshopping.se

Ta kontakt med zte i sverige och fråga om det är acceptabelt att låta anovo få göra ett 3:e försök ??

Ställ samma fråga till comviq som har sålt telefonen ..

Misstänker att Anovo nu är fullt med sommarjobbare , så kvaliteten blir ännu sämre ...

7. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har fått reda på att webbutiken skickat ut en fraktsedel. Provade sedan att ringa dem. Tyvärr bröts samtalet och sen stängde de för dagen.

Ringde då istället Comviq på deras vanliga kundservice-nummer. Killen svarade att han inte kunde hjälpa mig alls, utan att det är upp till Tele2:s webbutik.

Ok, fraktsedeln kommer troligen i början på nästa vecka. Sen 3 veckors väntan igen. Och Anovo som inte verkar kunna följa de simplaste instruktioner.

Jag nämnde speciellt en glipa i höger hörn (utöver de andra felen). Detta både på den medföljande felbeskrivningen och i email till Anovo. De byter bakstycke, ändå är glipan ännu större (nu kommer damm in)!

Hur kan någon vara så inkompetent? Har de anställda som inte ens kan läsa på en lapp, eller är det en blindverkstad de driver?

Jag ska först kontakta Tele2:s webbutik igen och höra vad de säger, innan jag drar till med Fairshopping etc.

Känns dock inte alls roligt att skicka in till en service-verkstad som är helt värdelös och dessutom skiter helt i vad man skriver.

Last edited: 1 jul 2011
  8. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

En sak till. Högtalaren är ju kass nu, men jag har ju vibration, right? Nej, den känns knappt efter jag fick tillbaks den. Så jag har redan missat flera samtal.

Sen lyckades de faktiskt fixa en sak. Skärmen har inga döda pixlar, i gengäld en massa damm men ändå. Sen har den ökad backlight bleeding även på sidorna. Detta hade jag kunnat leva med om det inte vore för kass högtalare, vibration.

Ska man inte testa saker efter reparationen? Anovo eller vem de nu skickar mobiler till, gör det ivarje fall inte.

9. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ok, jag tog kanske i lite i mina senaste poster. Men mitt förtroende för Anovo är noll efter detta. Jag tvivlar på att de kan fixa telefonen ens efter ett 3:e försök.

10. Heda

Heda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du har rätt att få en ny telefon eller häva köpet om den varit inne på rep 2 gånger för samma fel.

11. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Comviq hävdar 3 ggr.

12. Heda

Heda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3:e gången ska den inte repareras utan skickas in för avslut.

"Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. "

Enligt konsument verket iaf...
    Fel på vara - Konsumentverket

Skulle hävdat att det är samma fel då du har skickat in på reparation på grund av första reparationen.
    Annars kan du alltid testa Fairshopping.se brukar sätta fart på dom

Tom200 gillar detta.