[Comviq] Tråden om Comviq

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cupcakes, 28 jan 2020.

  1. boisare

    boisare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2016
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    105
    Upplever att jag får högre hastighet än de utlovade 100 mbit/s med Comviq. Oftast mellan 130-140 mbit/s i nordvästra skåne.
     
  2. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 352
    Mottagna gillanden:
    500
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Porterade mitt (till Halebop) nummer 1/7 som hade bindningstid till 18/6 och fick nu en faktura från Comviq där de vill ha betalt till den 18/7. Ska det vara så? Jag har väl ingen uppsägningstid?
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 911
    Mottagna gillanden:
    2 217

    MINA ENHETER

    Enligt Uppsägning av abonnemang - Comviq så verkar de ha en uppsägningstid i formen av påbörjad period. Så om du har betalt månadsvis så verkar det vara rätt.
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 596
    Mottagna gillanden:
    20 003
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Man har alltid 1 månads uppsägningstid.
     
    Pfefe och Janne303 gillar detta.
  5. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 352
    Mottagna gillanden:
    500
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Oki. Då har jag haft tur förut när jag gjorde samma och sluppit betala en extra månad
     
  6. Kivi1831

    Kivi1831 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2019
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    28
    För er som skaffade Pixel 8 med 80gb på Comviq vad ser ni på hemsidan? Det står fortfarande att jag får 40Gb...

    [​IMG]
     
    Mongroovy gillar detta.
  7. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 298
    Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Står så på min också. Mitt problem med att jag inte kunde ta emot samtal löstes när jag hade hämtat ett nytt kontantkort. Laddad med en 30 dagar -plan. Sen gjordes ett nummerbyte och då hoppade det andra icke fungerade numret igång.
     
  8. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 520
    Mottagna gillanden:
    1 099
    Operatör:
    Tele2/Vimla
    Telefon:
    Iphone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2/Vimla
    Telefon:
    Iphone 15
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  9. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    335
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    För mig ser det likadant ut, alltså att jag har 40gb abonnemang. Har du fått någon vidare information om läget? Frågan är ifall man kommer att få "rätt" mängd data nästa månad.
     
  10. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    1 105
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Enligt kundtjänst så var abonnemangen upplagda som "40GB med dubbelsurf" snarare än "20GB med kvadrupelsurf". Därför det står "Mobilabonnemang 40GB" på profilen.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    41 903
    Mottagna gillanden:
    46 832
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ilskan mot Tele2 – efter 229 anmälningar: ”Känner mig lurad”

    Märkligt, inte sett så mycket klagomål i tråden, men det behöver för all del inte vara representativt. De verkar klumpa ihop alla tjänster med, inte bara mobilabonnemang.
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 596
    Mottagna gillanden:
    20 003
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    När jag har ringt till Tele2 har det varit relativt korta kötider och jag har fått valmöjligheten att bli uppringd förutom när jag ringt till uppsägningsavdelningen. Comviq har för mig haft rätt långa kötider redan för några år sedan, men där har jag också fått valmöjlighet att bli uppringd när det är min tur. Sedan är det väl också lite som vanligt att de som har problem hörs mycket mer än för dom som inte har problem där allt fungerar som det ska, som för mig
     
    bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    41 903
    Mottagna gillanden:
    46 832
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Både mor och far kör Comviqs pensionärsabonnemang just för att de har telefonsupport (...gamla skolan, så de vill kunna ringa in vid problem), och det har fungerat bra för dem så här långt i alla fall. Dvs telefonsupporten. Är ju rätt få bland "lågprisoperatörerna" som erbjuder telefonsupport, så vore tråkigt om det blivit sämre på senare tid.
     
  14. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 596
    Mottagna gillanden:
    20 003
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
  15. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 590
    Mottagna gillanden:
    1 304
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Är inte så förvånad dom har haft mycket fuffens för sig senaste året, samtidigt är 229st nog relativt få om tar det mot antalet totala kunder...
     
    bernard gillar detta.
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 133
    Mottagna gillanden:
    2 279

    MINA ENHETER

    Har själv upplevt stora problem med Tele2 ihop med ett reklamationsärende. Inte speciellt svårt att få tag på kundtjänst men dom var totalt inkompetenta.

    Köpte AirPods via Tele2 och när dom strulade så hade jag enl dom aldrig köpt några AirPods av dom trots att jag hade en beställningsorder och beställningsnr. Var säkert i kontakt med dom 8 ggr och lika många Mail.
    Vissa av dom jag pratade med hade så satans dålig attityd så man blev förundrad hur dom kunde ha det jobbet dom hade.

    Under dessa tillfällen fick jag prata med olika begåvningar på Tele2, den ena mer korkad än den andra. Vid flera av samtalen krävde jag att få prata med en chef men det fick jag absolut inte, den sista personen jag pratade med gjorde allafall det jag bad om och la upp ett chefssamtal men någon chef ringde aldrig upp.

    Kommer inte i närtid göra några mer affärer med Tele2 efter den resan.

    Jag gick själv verkligen in för att vara trevlig så långt det var möjligt då man aldrig vinner på att vara dryg/otrevlig. Dessvärre hjälpte inte det hos Tele2

    Efter varje kontakt fick jag en kundundersökning som jag fyllde väl med text och förhoppningen att någon skulle kontakta mig men inte det heller fungerade.
     
    bernard, Klurre och darkshippo gillar detta.
  17. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 298
    Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1

    Det är ungefär min upplevelse. Otroligt dålig first Line support som inte lyssnar. Ett CRM där secondline som kan lösa problemet inte återkopplar. Det är för dåligt helt enkelt. Till råga av allt så löste jag mitt eget problem när jag bad de göra ett nummerbyte. Då hickar numret igång och det går att ringa till plötsligt.
     
    bernard, Fredriks och Klurre gillar detta.
  18. Tripod

    Tripod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    427
    Telefon:
    Motorola moto g84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola moto g84
    Det är förstås sant, och du har nämnt det även i andra sammanhang, men det kan slå lite åt bägge håll; det finns säkert de som har råkat ut för problem som inte har löst sig så smidigt eller enkelt som man borde kunna förvänta sig*, men som ändå inte är så illa att de gör en anmälan till Konsumentverk, river upp himmel å jord i ett kundforum etc. Eller så kanske de inte känner till möjligheten, eller så ger de upp. Dvs det finns ofta ett visst mörkertal. Men ja, det är naturligt att de som stöter på problem är de som hörs. "Hälsan tiger still", och allt det där. De som inte har problem säger det möjligtvis om de blir tillfrågade. Och som @bernard@bernard nämnde kan det också vara aggregerad nivå, olika typer av tjänster. Får väl hoppas att de rycker upp sig, och kan få till en jämn nivå när de slagit ihop Tele2 & Comviqs hantering.

    För egen del har jag inte haft problem med Comviq, inga extrema väntetider de senaste 3 åren, de få gånger man kontaktat. Å andra sidan var de inget vidare på att ge svar.

    * Även om kunden inte alltid, i alla sammanhang, har rätt - de kan vara illa pålästa om begrepp, lagstiftning, avtalet, själv missat att uppfylla något etc. så ska inte saker behöva dras i extrem långbänk.
    Senior. :) Det räcker att vara 55 eller över (men i många sammanhang klassas d nog som liktydigt med dinosaurie :)).
     
    bernard gillar detta.
  19. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 298
    Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    De flesta orkar ju inte bråka, utan man ger upp, men eftersom min karriär började ändå på kundtjänst så har man lärt sig hur man ska agera eftersom man suttit på den andra sidan.

    Comviq har rejäl uppförsbacke, då folk blir förbannade och har man lyckats få 200+ anmälningar på sig. Då är man riktigt jävla dålig.

    Många gånger ägnar kundtjänsten åt brandsläckning, och då är det redan dåligt, min upplevelse var att man sket totalt i kunden. I mitt fall, föreställ er att ert nummer inte går att ringa till. Det borde eskaleras till åtminstone prioriterat, löst på ett dygn. Men när det har gått en vecka och ingen vet. Då upplever iaf jag som kund att det är ett oseriöst företag. Chefen för kundtjänsten har det yttersta ansvaret.
     
    bernard gillar detta.
  20. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 298
    Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Bra hastighet på roaming i Mariehamn.

    IMG_2052.png