[Comviq] Tråden om Comviq

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cupcakes, 28 jan 2020.

  1. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    918
    Mottagna gillanden:
    1 057
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Tele2 är nästan komiska med sina dysfunktionella tjänster.

    Vi har några Comvig Kontant. Ett av dem har 0,6GB eller 19,9GB kvar, beroende på om man kollar på hemsidan eller i appen. Så har det varit rätt länge nu. De kan inte vara ovetandes om sina underligheter, men saknar antingen intresse, resurser eller kompetens för att lösa sina problem.
     
  2. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    141
    varför är comviq inte mån om sina befintliga kunder.. borde få samma erbjudande som nya kunder om man binder abonnemanget , men nej dom verkar inte va så sugna på det
     
    Kristy gillar detta.
  3. mjölner

    mjölner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2019
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra
    Du får utveckla ditt påstående lite. Jag hade inget problem att få en A55 och 80 GB surf utan extra kostnad när vi låste befintligt seniorabb (195 Kr ) på 24 mån.
     
  4. danne_00

    danne_00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2021
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    141
    ja om du köper en mobil och binder sig på 24 månader, men om man bara vill ta del av erbjudanden på abonnemangs låsningen på 12 månader så går det ej endast för nya kunder
     
  5. mjölner

    mjölner Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2019
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nubia Z50 Ultra
    Jag hade ringt och frågat, man kan ju alltid hota med att byta leverantör.
     
  6. luksson

    luksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som blivit dubbelt fakturerad denna månaden?
     
  7. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 806
    Mottagna gillanden:
    1 097

    MINA ENHETER

    Japp, såg det precis. Orkar inte kontakta dem än, gissar på att de löser det.
     
    luksson gillar detta.
  8. Knorkas

    Knorkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2024
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag kollade nu för säkerhets skull, men jag verkar inte ha blivit det.
     
    luksson gillar detta.
  9. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 698
    Mottagna gillanden:
    5 560

    MINA ENHETER

    Inte jag heller.
     
    luksson gillar detta.
  10. luksson

    luksson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Från Comviqs Facebook
     

    Bifogade filer:

    Kristy, rickards och Knorkas gillar detta.
  11. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har Halebop idag och funderar på att byta till Comviq då jag är sugen på att testa en Oneplus Open och det är dom enda som har den tillgänglig när man köper med abonnemang. Men nu har jag försökt via chat att få tag i dom i flera dagar för att fråga ett par frågor men får bara att jag ska försöka igen senare. Halebop har typ knappt några väntetider alls.

    Är Comviq så katastrofala som det verkar när man läser på trustpilot osv? Tänkte att det inte kunde vara så illa men när man inte ens kommer fram på en chat trotts 4-5 försök så börjar jag tro att det stämmer. Vad är era erfarenheter?

    Mvh J
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 889
    Mottagna gillanden:
    20 214
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Har du testat att ringa till Comviq? De har telefontjänst också
     
  13. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Testat att ringa en gång men då var det väldigt lång kö. Men en chattfunktion där man kan stå i kö tycker jag måste vara standard idag. Så tänkte att innan jag bråkar mer så var jag nyfiken på vad folk har för erfarenheter. Dom har rekordlågt betyg på tex Trustpilot etc och eftersom mitt initiala intryck blev att betygen stämmer
     
  14. Knorkas

    Knorkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2024
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag har kunnat stå i kö till chatten. Men det kan bli som du beskriver, att man uppmanas försöka senare, om kön är vääääldigt lång, och de inte vill/kan släppa fram fler i kön.
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 889
    Mottagna gillanden:
    20 214
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    1. Du ska kunna få val att bli uppringd när du ringer dit. 2. Trustpilot ska man ta med en nypa salt. Det är alltid folk som har problem som hörs mycket, mycket mer. Jag har haft Comviq tidigare och hela övriga familjen har Comviq och det har fungerat bra för oss
     
  16. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    761
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Jag har haft Comviq i 8 år och har inget illa att säga om deras kundtjänst. Jag har de gångerna jag behövt kontakta dem använt chatten och de har löst mina varje gång.
    Täckningen har för min del blivit avsevärt mycket bättre, jag rör mig aldrig i skogen, så där har jag heller inget att klaga på.
    Alla i familjen + föräldrar + svärföräldrar har jag lockat över till Comviq & alla de är också nöjda :-)
     
  17. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 457
    Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Hade ett Comviqabonnemang som gick ut för några dagar sen. Tänkte då testa Fello igen. Fick då ett erbjudande av Comviq via sms där det stod "Karin saknar dig, du får 75% rabatt på obundet abonnemang i 12 månader.
    Tog då 100GB för 99:- / månad i 12 månader. Bra deal tycker jag ;)
     
    Metalstorm, Knorkas, danne_00 och 2 andra gillar detta.
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 698
    Mottagna gillanden:
    5 560

    MINA ENHETER

    Försökte fylla på mitt kontantkort flera gånger igår men det misslyckades gång på gång. Till sist gick Swish-betalningen igenom och pengarna drogs från kontot men mitt nummer fylldes aldrig på.
    Chatten är stängd på måndagar. Jag har ringt till dem sex gånger och efter den långa processen med alla val och identifiering säger de att det är många som ringer och sedan avslutas samtalet.
    Vilken usel upplevelse.

    Finns det något annat sätt att kontakta dem?
     
  19. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    30 889
    Mottagna gillanden:
    20 214
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Skulle väl vara mail, men testa att ring lite senare utanför de vanliga tiderna när många ringer
     
  20. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 698
    Mottagna gillanden:
    5 560

    MINA ENHETER

    Efter ytterligare försök kunde jag välja uppringning.

    De hade haft driftstörningar under helgen. Misslyckade påfyllningar skulle fixas idag eller senast imorgon.
     
    jnsson gillar detta.