[Comviq] Tråden om Comviq

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cupcakes, 28 jan 2020.

1. schrödinger

schrödinger Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 591
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
  2. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    endast nya kunder tyvärr :/

3. induktion

induktion Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 050
    Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Eller om man byter från Comviq Kontant

4. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    427
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Och de som konverterar kontantkort; gjorde det med ett kort för ett antal år sedan, vilket förstås var rejält förmånligt (44 kr isf 175 för 8 GB (då)). Men detta är/var ett obundet erbjudande (-75 % på 6m), därav kanske endast nya å de som konverterar till. Men visst hade det varit en rejäl prisrabatt om bef. kunde ha bundit på säg 12m, nu var ju detta ovanpå den pågående dubbelsurfen (ett begrepp de verkar ha lånat från annan), men 75 % i rabatt hade varit rejält förmånligt även för de befintliga utan "dubbelsurf".

danne_00 gillar detta.
  5. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag har ett Comviq eSIM kontantkort i min primärtelefon som jag vill flytta över till sekundärluren. Behöver då ett fysiskt SIM-kort.
    Någon på Swedroid som har gjort en konvertering av eSIM till fysiskt SIM? Och isåfall, hur funkade det?
    Försökte att hitta pris på ett fysiskt SIM-kort utan att lyckas, dock hamnade jag på Trustpilot. Comviq har det sämsta omdöme jag nånsin har sett på en liknande tjänst. Det är inte alls min upplevelse av Comviq...
    Har haft kontantkort några år, och det har funkad 100.
    Läste genom några av inläggen, och det ser ut för de flesta klagade på abonnemangen och kundtjänsten. Hittade inga klager på kontantkort. Screenshot_20241230-072625-650.png

6. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 003
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Nu har jag visserligen bara beställt ett nytt fysiskt sim-kort (alltså inte haft esim) hos Comviq, men kan du inte bara välja att beställa ett nytt SIM-kort från mitt konto på Comviq hemsida? När jag beställde hos Comviq så gjorde jag det på mitt konto och så fick jag välja antingen ett datum när det nya SIM-kortet skulle börja gälla eller att det börjar gälla när SIM-kortet sätts in i en telefon.
    När det gäller Trustpilot så ska man nog ta recensionerna när med en stor nypa salt. Det ser nog liknande ut för Tele2, Telia och Telenor och såna här sidor så brukar de som har problem höras mycket, mycket mer än de som inte har problem. Jag har t.ex. aldrig skrivit på den sidan om den operatör jag använder

Kristy gillar detta.
  7. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jag har nu stoppat in ett fysiskt SIM-kort från Comviq i sekundärluren, med samma nummer som jag hadde på eSIM i primärluren. Det fungeradeade perfekt.

Har dock inte raderat eSIM:en i primärluren.
    Gissar eSIM:en med samma nummer som den fysiska aldrig mer kommer att fungera(?), så den kan man väl bara radera?

8. Pruttmuff

Pruttmuff Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    OnePlus Nord CE 3 Lite 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A04s
    Ja har du beställt ett SIM-kort med samma nummer så slutar eSIM att fungera. Man kan ej ha samma nummer på två mobiler.

geobjork gillar detta.
  9. geobjork

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Ja, jag gissar att eSIM:en är "gone for ever", och kan raderas från primärluren?

Pruttmuff gillar detta.
  10. Pruttmuff

Pruttmuff Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Bredband2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Bredband2
    Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A04s
    Ja, vill du ha eSIM igen får du beställa ett nytt på Comviqs hemsida. :)

geobjork gillar detta.
  11. Feisson

Feisson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    886
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Vet någon om Comviq tar emot American express kreditkort för betalning av månadsavgiften?

12. GunnarWik

GunnarWik Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    709
    Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6
    Telefon 2:
    Nokia
    Informationen du frågar efter fanns enkelt tillgängligt på deras webbsida. De tar bara Visa och MasterCard. Så bara om ditt American Express kort har Visa eller MasterCard (skulle inte tro det) går det bra.

13. Feisson

Feisson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    886
    Telefon:
    Iphone 12 max pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 12 max pro
    Tack för att du delade. Själv hittade jag inte den informationen därför är det så smidigt att ställa frågan här. Bra också om du kunde länka dit där du hittade.
    Lite förvirrad på vad du skrev för att Amex kortet är ett eget kort, har inget med Visa eller MS kort att göra.

14. GunnarWik

GunnarWik Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    709
    Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6
    Telefon 2:
    Nokia
    Övriga svenska betalkort har ju ett namn och som tillägg en Visa eller MasterCard symbol.

15. Android2015

Android2015 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 099
    Operatör:
    Tele2/Vimla
    Telefon:
    Iphone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2/Vimla
    Telefon:
    Iphone 15
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Comviq Höjer Priserna

Vi uppdaterar ditt mobilabonnemang
    Hej!

Vi är glada att ha dig som kund och hoppas att ditt abonnemang har gett dig en riktigt bra upplevelse. Nu ser vi över våra abonnemang för att kunna erbjuda ännu bättre värde och flexibilitet, vilket innebär att ditt abonnemang kommer att uppdateras.

Mer surf och nytt pris

Den 1 mars 2025 får du prisplanen Mobilabonnemang 16 GB avseende ditt abonnemang med telefonnummer xxxxxxxx, som ger dig 16 GB surf varje månad, självklart med 5G. Ditt nya pris blir 219 kr/mån. Du behöver inte göra något, denna förändring träder i kraft automatiskt. Har du bindningstid kvar? Inga problem – ditt nuvarande pris gäller fram till att bindningstiden löper ut. Vill du se över nuvarande abonnemang och pris? Det gör du enklast genom att logga in på

https://www.comviq.se

Har du dubbel data behåller du givetvis den förmånen även efter bytet.

Vi hoppas att du kommer att fortsätta uppskatta allt som ditt mobilabonnemang hos Comviq har att erbjuda. Skulle du ändå vilja säga upp abonnemanget med anledning av uppdateringen ber vi dig att kontakta oss senast dagen innan det nya priset börjar gälla.

Är du nyfiken på vilka andra abonnemang som vi erbjuder? Eller vill du ha mer information om denna förändring?

Vi uppdaterar ditt abonnemang - Comviq

16. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Tack för den infon, jag läste länken. Jag har inte fått nåt sånt meddelande, men då vet jag vad som antagligen väntar. Jag ser att du blir "uppgraderad" 1 mars, jag kan tänka mig att jag får nåt liknande snart, eftersom jag inte har nån bindningstid. Det ska bli intressant att se var ett uppgraderat "bättre" abonnemang innebär denna gången, hittills har det brukat betyda att de höjer priset, och ibland även lägger till ett par extra GB data som ändå bara brinner inne, jag använder mindre än de 3 jag har nu. Det lilla jag surfar med luren är lätträknat, enda gången det drog mycket var när den hämtade en uppdatering från mobilnätet istället för bredbandet. Aja, blir det alldeles uppåt väggarna får jag väl byta till nåt annat som motsvarar mina behov! :)

17. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    427
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Nämnde som hastigast i torsdags 30/1, lite off-topic, i Tele2-tråden att höjningar även spiller över på Comviq, fr.o.m. 1/3.
    Precis som du säger brukar "uppgradering" innebära prisjustering uppåt (dock skedde faktiskt en sänkning förra året på ett abonnemang här; 115 kr för 3 GB [tid. 2 GB] gick inte att sänka till då nyligen aktuella 105 kr enl. kundtjänst, några veckor senare eller så sänktes det i alla fall [alla abonnemang utan bindning så inget sådant inblandat]).
    Deras billigaste 3 GB verkar bli 4 GB, denna gång, åtminstone för ett seniorabonnemang, har inte kollat andra, och ökar från 105 kr till 129 kr.

Knorkas gillar detta.
  18. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Det är 3GB senior för 105:- jag har. Nå, då blir höjningen överkomlig, men lite överkurs att få en GB till som brinner inne (det är det som är "uppgraderingen"!). Men jag kommer ju definitivt inte att behöva snåla om jag enstaka tillfällen använder luren som hotspot! Bra att ha ett hum om hur det troligen blir, tack för den.

Mitt 4G-bredband är bundet till feb 2026 för 249:-, men jag lusläste vad jag egentligen har för avtal, och det är lite luddigt skrivet. Enligt en bokstavlig tolkning har jag inte priset 249:-/månad, utan 150:- rabatt under bindningstiden på ordinarie pris som är 399:-. Höjer de ordinarie priset så följer det nog med upp, så att jag fortfarande har 150:- i rabatt, men med rabatten baserad på det ev. höjda ordinarie priset. Nå, den som lever får se, än har jag inte sett nåt höjt pris i prislistan på 4G-bredband. :)

19. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    427
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Kollade nu, de verkar ha uppdaterat sidan. Det (minsta seniorabonnemanget) som jag beskrev ovan innebär f.n. ingen rabatt jämfört med "för alla", verkar det som; å andra sidan viss skillnad fr.o.m 189 kr/m*, 12 GB kontra 8 GB för standardab. (Studenter har lägre priser, men de får märkligt nog högre priser om bockar i 12 m bindning.)

* Innebär f.ö. att de inte längre har några abonnemang runt "150 kr", kontantkort Fastpris 5 GB finns förstås, numera 149 kr, tidigare 145 kr tror jag.

Knorkas gillar detta.
  20. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag kollade nu, och det var ju lite surt. Jag tror att fler seniorer frågar efter lägre pris än fler GB. Det är ju oftare den yngre generationen som slösurfar på telefonen och gör åt massa GB. Iaf sitter jag inte om jag inte måste och surfar med luren, utan jag surfar mest med laptopen. Men 4G obegränsat bredband verkar de inte ha ändrat på (än). Men jag gillar inte att de skriver att man har seniorrabatt på obegränsat bredband, för det är samma pris som för alla. Jag såg i en konsumentupplysande Youtubevideo, att man bör se över sina abonnemang en gång om året även om man är nöjd med det man har. Det verkar vara en god idé.

Last edited: 3 feb 2025
    Kristy och Tripod gillar detta.