Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    De rykten jag har hört så släpps det i början på nästa år. Men det borde komma nu när WP8 telefonerna kommer tycker jag för att göra nuvarande WP7 ägare nöjda. Men det känns som de håller på det medvetet för att folk ska istället köpa en WP8 telefon. Mjukvaran lär ju vara klar för länge sedan.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

problemet med MS är som det alltid varit. dom är för självgoda och arroganta. Man kan inte köra köra klassisk MS ala 90tal på mobilmarknaden och komma undan med det. MS måste sälja sin själ totalt för att ha en chans att bli något och snart är nog tiden ute för dom ännu en gång. MAn tycker ju att dom borde ha lärt sig något under årens lopp men icke :/

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja det håller inte riktigt att komma ut med news i Juli att de bryr sig mycket om tidiga Lumia ägare och ska göra dem nöjda med 7.8 och sedan inte nämna ett smack om det över huvud taget. Förstår om många är besvikna nu. Jag skulle vara det om jag fortfarande körde min WP lur. Det är ju inte rätt sätt att få folk att uppgradera i alla fall eller göra sina nuvarande kunder nöjda.

5. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Till ett OS som inte fungerar lika dåligt som alternativen menar du? :P
    Finns fortfarande en hel del som skulle kunna förbättras i WP7. tror tyvärr inte nåt av det kommer uppdateras dock, då WP8 enligt rapporter ska ha samma brister.

6. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det går inte att sticka under stol med att MS sköter det med 7.8 otroligt dåligt. Det är ett slag i ansiktet på alla early adopters. Jag kommer ju personligen uppgradera till WP8 men jag är enormt besviken på hur MS har skött detta. Har alltid gillat dom (deras OS är bäst på marknaden) men det är fantastiskt att storföretagen alltid tror att det hjälper att försöka tiga ihjäl problemen när det snarare försämrar läget enormt. Svagt.

7. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Vad är problemet och var ligger besvikelsen? MS avser förbättra befintliga produkter gratis, vilket de absolut inte behöver göra. Det är väl bra?

8. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    De måste inte någonting, men det handlar om att många känner sig svikna eftersom inte alla kan uppgradera hårdvaran som vi i den här tråden gör. Hade jag köpt en 900 i våras på exempelvis 24 månaders abonnemang så hade jag inte varit nöjd med tanke på att WP7 håller på att dö ut.

Anledningen till att jag gick ifrån Android är att uppdateringarna alltid dröjde. Sen bryr jag mig inte för fem öre om ifall tillverkaren BEHÖVER uppdatera telefonen eller inte, uppdaterar dom inte så slipper dom mig som kund. Och MS har i fallet WP7.8 begått dödssynden vad gäller kundkontakt, man har försökt tiga ihjäl problemet. Jag köper WP8, men händer detta igen så tackar jag för mig vad gäller MS.

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Problemet är väl i grunden att de annonserade WP7.8 redan i Juli men sen har det inte nämnts någonting över huvud taget om det från dom efter det. De sa samtidigt hur mycket de bryr sig om sina early adopters. Då anses det som en förlämpning att tiga som de nu gör. Ingen vet något om WP7.8 i dagsläget.

10. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ni som har WP nu, vad saknar ni mest från Android?
    Vilka appar tex saknar ni?

jag såg själv att främst Youtube och Spotify inte finns till WP8, rätt så sjukt att det inte finns än. Och massa fler appar.. '

Det som får mig att undra om jag verkligen ska byta till wp8, det kanske är för ungt.

11. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Youtube finns det väl appar till? Dessutom fungerar ju mobilsidan.

Saknar egentligen bara en stor grej, något notification center som på Android. I övrigt mest småsaker som en Dropbox-app och olika volymkontroller. Spotify använder jag inte i mobilen så det kvittar för min del men jag hoppas ändå det kommer.

12. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Vad är det för problem man försöker tiga ihjäl menar du? WP7.5 är ett mycket bra OS. Kanske marknadens bästa. Om du tror att någon tillverkare gör nya mjukvaror till gamla modeller någon längre tid så är du ganska naiv. Du kommer aldrig att kunna hitta en sådan nalle nämligen.

13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    900 är inte en gammal mobil.

14. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Nej, men den har ju fått uppdateringar också (och kommer att få fler).

15. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så finns ett flertal youtube appar att ladda hem, inga problem. Spotify är tyvärr en katastrof än fast vissa i wp-trådarna här inte verkar tycka det. Tapatalk saknade jag, substitutet som finns var alltför buggigt.

Jag tyckte personligen att det fanns åt skogen för många brister i ett flertal appar, vad gör det att operativet flyter som smör när vissa appar jackar eller halvhänger sig emellanåt.

Jag ska inte överdriva men det märks att de riktigt duktiga apputvecklarna än så länge håller sig till de två stora operativen, wpapparna är dock ofta mycket snygga och lättförståeliga.

Jag kanske hoppar på igen om ett par år om wp mognat :-)

SGS3 via Tapatalk.

16. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Metrotube slår alla Youtube-appar som finns till Android! Den är helt underbar. I den kommer du åt allt som finns på websidan. Om du vill kunna öppna youtubeklipp som länkas i epost eller andra appar måste du dock även ha Googles officiella youtubeapp (ja den finns).

Om det är appar som saknas och du inte kan leva utan dem ska du självklart inte ha en WP-telefon.

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Metrotube är en uppvisning i hur en metro app ska se ut! Grymt fräsch.

Tapatalked

18. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Som jag förstått det så är 7.8 redan släppt till tillverkarna, så vad som återstår är väl för dom att testa och säkerställa funktionalitet. Förstår inte riktigt hur man kan vara besviken på MS här. Vi får ju de största nyheterna. Personligen är jag just mer sugen på en Lumia 900 är någon av de nya. Vill gärna testa på en lite större skärm än min 800, så förhoppningsvis kan man få tag på en 900 riktigt billigt efter jul. Designen är jag fullkomligt förälskad i och de nyheter som kommer med WP8 är inget jag suktar efter. Förutsatt att det inte kommer något helt fantastiskt framöver från Nokia eller HTC.

19. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om jag får ge min syn på saken så blir det att för mig är WP ett business-OS. Det gör mig kreativ, driftig, det känns vuxet, proffsigt, och IOS var mer som ett ploj-OS som var småtrevligt men jag älskar tillgängligheten till info snabbt, flytet, upplägget i det hela, och just den känslan av att min lur driver mig framåt, (kan förvisso vara frustrerande ibland, men jävligt nyttigt och viktigt när allt kommer kring), som en som påminner en om att vissa saker måste bli gjorda innan dagen är över, gör att jag gör fler saker och detta gagnar givetvis mig och mitt liv.

Jag har läst andra som upplevt samma känsla och det var faktiskt trevligt att se att andra upplever samma sak. Jag har frågat mig själv om det kunde vara så att jag inbillar mig, att jag ville att min Lumia ska vara sådan, men efter att ha läst om andra, och nu efter att ha ägt både 800 och nu 900, så vet jag att jag är en kreativare människa med WP än med IOS.

Jag gillar även att Nokia, i synnerhet nu med den kommande 920, är mer vuxenlurar, ingen app-leksak med massa plojgrejer där du kan göra om hela OSet till en grön gubbe och massa larv, utan den är skapad, enligt mig, för ett uppdaterat liv för en vuxen, medveten person.

Men jag förstår och respekterar givetvis om andra ser sin lur, och vill se sin lur, som en skojig kompis mer än som en pådrivande kompanjon :-)

Last edited: 27 nov 2012
  20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Absolut, ofattbart snygg och lätthanterlig.
    Nu stötte jag ju i och för sig på problem med den, testade en annan och den hade nån annan brist.

Ska inte måla fan på väggen men detta upplevde jag ganska så mycket med wp.

Kopplingen till fb var fantastisk på sitt sätt men för att täcka det jag ville göra så använde jag 3 appar, ni som kört wp ett tag vet exakt vad jag menar.

Jag vill inte komma in här och förstöra, vill bara dämpa hallelujakänslan som infinner sig hos några skribenter här så att inte nån som inte testat blir besviken när dom får sin lur.

Och nej, det är absolut inte dig jag syftar på dannejanne vad det gäller hallelujakänslan, du är klart balanserad :)

SGS3 via Tapatalk.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.