Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    GMaps fungerar riktigt bra just förutom 3d och alt routes.

För övrigt gillar jag telefonen skarpt. Hade flashat mig trött med Samsung så jag är wp8 mogen.

Touchen är mycket bättre än på Android. Men batteri tiden är inget att skryta med. Rätt kass på 8x om man ägt en Samsung.

Saknar inte filhanteraren som Android. Kör det mesta i molnet ändå. (SkyD)

Kan dock sakna full kontroll. Jag har ingen aning om vad som drar batterier i standby mode. Något är de men hur kollar man det på en wp8?

Men jag tycker inte du ska avbeställa. Kul att prova nytt.

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Board Express

2. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Last edited: 24 jan 2013
    Terrawatt gillar detta.
  3. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
  4. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
  5. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min flickvän är väldigt nöjd med sin Lumia 820. Det enda hon stör sig på är avsaknaden av en riktig Facebook Messenger. Riktigt snygg telefon också.

6. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Vill hon skilja på facebook meddeladen med övriga ? För annars är väl facebook meddelanden integrerat med mobilens inbyggda meddelande funktion?

7. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nej, den inbyggda saknar flera av facebookprotokollets funktioner.
    Dels har den enbart lokal historik, dvs meddelanden som du läst på andra enheter hamnar inte i telefonen.
    Och dels kan den enbart kommunicera med personer som just för stunden är inloggade visa en webbläsare på en dator. Offlinemeddelanden och kommunikation med andra telefoner går ej.

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Är den integrerade Facebook delen pålitlig numera? I slutet när jag körde WP så var det högst opålitlig då man ofta fick ett eller två meddelanden sedan upphörde de, för att senare se om man loggade in via datorn att den andra hade skickat mer meddelanden men som aldrig kommit fram till telefonen. Den var många världen runt inkl. mig som hade problem med detta regelbundet. Så jaga fick alltid vara offline från fejan.

Tapatalked

9. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Framförallt så kan man inte använda trådar med fler än en deltagare. I vår vänskapskrets är det i stort sett endast så vi kommunicerar.

Man kan göra det via den "vanliga" Facebook-appen men den ger inga notifications för meddelanden (vilket är intressant eftersom att den ger notifications för en massa andra saker). Dessutom är den rätt buggig.

Det folk använder numera är nästan uteslutande Facebook Messenger på sina Androids och iPhones. Så den viktigaste feature en Facebook Messenger-lösning kan ha är att fungera med Facebook Messenger på Android och iPhone. Och det finns i dagsläget ingen app som gör det. FIM ger intrycket av att göra det men fungerar inte alls i praktiken.

Last edited: 26 jan 2013
  10. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Ok. Jag kör facebook så sällan så det där har jag ingen koll på. När jag väl skriver meddelanden på facebook så är det Uno vs uno,, kör aldrig grupp. Många appar är saknade i WP. Den saken är säker.
    Men tids nog....

Last edited: 26 jan 2013
  11. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Intressant att du säger det, för varken hon eller jag saknar någon annan app på WP. Att det inte finns Instagram är en feature :)

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Självklart är det roligt att prova något nytt - den lur jag däremot beställde var en HTC 8S - äckligt snygg lur, dock sämre än kollegorna.

Trodde faktiskt inte att jag skulle säga det här - någonsin - men det blir en iPhone för mig. Varför? Svaret är egentligen ganska enkelt...

Visst, Google Now slår Siri på fingrarna, Android är ett mer öppet och anpassningsbart OS, samt har fler appar jag vill ha.. MEN.. jag gillar inte trenden vi går mot, kolossala jättar till 5"-mobiler verkar vara på samtliga tillverkares listor 2013. Det finns en hel del mindre varianter - 4,3" och därunder - som släpptes i slutet av förra året, men hur pass länge håller sig dessa uppdaterade?

Svaret blev alltså väldigt enkelt, jag gillar inte stora mobiler, menen mobil ska vara just en mobil, d.v.s. glida ner fint i fickan - iPhone erbjuder mig detta tillsammans med det stora apputbudet.

När WP sprungit ikapp, kanske om ett år, då är det jag som bli WP-användare på heltid!

Och som sista tillägg - Facebook är fortfarande värdelöst på WP - bad but true story!

Last edited: 27 jan 2013
  13. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

7.8 hade ju t.om fler teman än 8-uppdateringen :) Tycker den verkar rejält tillfräschad det lilla jag kollat.

14. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har den släppts officiellt nu eller har du pulat med nokia suite?

15. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Håller absolut med om att Android är på väg åt helt fel håll. 1080p 5"-skärmar är inget som lockar mig alls (känner ingen som är minsta lilla intresserad heller). Det faktum att de två senaste Nexus-telefonerna båda är över 4,6" är riktigt kasst.

Det finns så mycket annat man skulle kunna förbättra, som batterier till exempel.

16. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det borde räcka med att de gör lurarna någon mm tjockare till förmån för bättre batterier. Note 2 som jag har nu, 5,5" skärm med 3100mAh batteri har fantastisk batteritid. Man kan få ur 10 timmars skärmtid på en laddning om man anstränger sig lite. Första smartphone jag anser faktiskt ha riktigt riktigt bra batteritid.

Tapatalked

17. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror den ska finnas på NF, men jag fick upp den direkt jag körde igång NCS. Smidigt som fan att bara dra igenom uppdateringen via USB på 2-3 minuter. Så gjorde jag även när jag fick Portico-uppdateringen. Den ploppade upp i NCS. Väldigt smidigt måste jag säga. Kan tänka mig att de som gillar L800 kommer bli lyriska med 7.8 då så många fler pusselbitar faller på plats.

Edit: Det ska tydligen spela in vilken version av NCS man har och den sista versionen heter 5.0 2012.45.4.5 och det är av någon anledning viktigt att inneha den sista versionen till detta.

Det jag glömde säga var att när man tar den via NCS då blir det ingen regelrätt omflashning, där allt innehåll ryker, vilket kan vara jobbigt då man dels ska återställa looken i luren, och sedan kanske man blir av med saker man ville ha sparat. När man klickar upp 'Multi Software Updater' så heter det att man man ges en 'refurbish'. En renovering där telefonen placerar ut allt det man hade i den innan, med skillnaden att man fått en ny version på mjukvaran. Apparna återkommer av sig självt, etc. Jävligt smidigt. Och det känns heller inte lika riskabelt om något skulle gå fel då man ändå får det man hade i telefonen innan. Man kan alltid 'renovera' ner sig till den versionen man hade innan, utan att tappa något av värde.

Last edited: 31 jan 2013
    Stedad gillar detta.
  18. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu har 7.8 börjat ramla ut via Zune. Igårkväll fanns den för flertalet, men inge mig, men nu dök den upp, så jag antar att dom som vanligt rullar ut successivt. Sitter på en L800 från 3.

Skönt att äntligen kunna krympa ner sina tiles, i övrigt har jag inte märkt på någon av skillnaderna ännu.

19. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Kör nu WP7.8 på en HTC Titan så det verkar som att MS har kört ut den till de flesta lurar om man läser på t.ex. wpcentral.

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har med blivit lite sugen på en note 2... nexus 4 blev lite av en besvikelse från min sida men drygt att lämna vanilla ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.