Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det har väl varit känt sedan WP8-lanseringen, men uppdatering lär nog vara på gång! MS är ganska snabba!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Alltså vad är detta? Ok, knepet verkar inte funka så jag får väl vänta med 7.8 men varför i hela friden har jag 7.1! Vart tog 7.5 vägen?

Har gjort en fabriksåterställning eftersom jag ska ge bort luren men inte är det väl så illa att den efter det gått tillbaka en version?

Att uppdatera en wp7 kräver sin man :mad:

SGS3 via Tapatalk.

3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Tricket kanske inte fungerar på WP7.8?

Ja uppdateringarna är lite jobbiga att dom trycks ut i så små volymer åt gången. Hur gör Apple för att använda dom som exempel? Dom skickar ut till alla direkt va?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vetefan vad som händer nu, tricket fungerar så att den hittar uppdateringar, två hittills. Jag får dock köra dem manuellt med tricket en och en.

Det tråkiga är dock att efter varje uppdatering så står den fortfarande kvar på 7.1, vart 7.5 försvann vet jag inte?

Lutar åt att jag ger bort den till morsan som den är, tråkigt :(

SGS3 via Tapatalk.

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ber om ursäkt för mitt svammel, är jag som inte förstår mig på programvaruversionens beteckning. Ser nu att jag fortfarande har 7.5, får nog avvakta med att ge bort den och invänta 7.8 på det riktiga sättet eller ge bort den ändå. Morsan bryr sig nog inte men det är ju roligare om den har senaste versionen för när den hamnar hos henne så blir det nog inga fler uppdateringar.

SGS3 via Tapatalk.

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Något nytt om Instagram till WP?

BB10 släpps ju snart och har sen tidigare lovat Instagram redan från start. Tror att BB10 faktiskt kan konkurrera ut WP enbart med hjälp av detta triumfkort.

7. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Lite synd att välja bort en av de snyggaste telefonerna någonsin till förmån för en av de fulaste.

Jag har läst en hel del recensioner av både Lumia 620 och HTC 8S och ingen har nämnt några sådana problem. Mer än så vet jag inte.

8. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Snygg, jodå. Jag är lite sugen på ett annat op. Nåt nytt att böka i. Lite trött på Android. Men Android är så djävla komplett, så risken är väl att man känner sig handikappad. Det är ju lite grejer man vill ha tillgång till. Typ Swish. Wyallet, bankapp med girering, dropbox,filkrypt, haptic feedback och en del annat. En annan sms client kanske. Men man kanske ska slå till ändå och hoppas att det kommer till wp8. Och bugfixar förstås.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

En del kommer att dyka upp på WP, men långtifrån allt - Instagram verkar dessvärre inte alls komma till plattformen.

Mobilt BankID skall lanseras "till sommaren" och Swish har sagt att de kan tänka sig kika på en WP-app under kommande höst/vinter - närmare bestämt okt/nov/dec alternativt 2014.

Jag som precis har blivit beroende av Swish får hoppa på iOS-tåget, behåller dock min 8S som en reservmobil när en sådan kan tänkas behövas.

I övrigt är det många som snart över ett halvår har sagt att "en app är på G" - däribland Tradera. Dock verkar det inte hända så mycket på den fronten - tyvärr!

10. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ios, där går gränsen för mig. För statiskt för mig.

11. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur är batteritiden på 8 s? Om man jämför med en Androidlur med lika stort batteri.

12. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag är nog inte rätt person att fråga då jag oftast laddar min telefon 3-4 ggr/dygn, men jag tror att den står sig bra mot konkurrensen.

IOS är ett extremt tråkigt OS ur flera synpunkter, men på senare år har jag blivit mer och mer trygg i tanken; "jag är ju bara ute efter informationen" - och då passar det utmärkt att låsa upp, trycka på ikonen/appen man ska in - klart!

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Har dock följt lanseringen av BB10 och Z10 verkar riktigt, riktigt grym! Klockrent operativ samt extremt många fler och bättre appar än WP.

Ska kika in den när den kommer hit till Sverige!

14. karlssson

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Intressant, kan du länka något om det. Kul. Sen har vi ju Ubuntu. Kanske kan bli bra. Jag hade en Ubuntuperiod för fem sex år sedan. Roligt med reposar. Mycket pyssel i komandotolken.

15. kupster

kupster Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    437

MINA ENHETER

Finns de fler appar i BB World än i Windows store?
    Trodde Windows va klar trea efter IOS och Android.

16. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Har varit offline från forumet ett dag då jag inte flashar längre p.g.a. att jag kör wp8.

Nu har jag kört wp8 några veckor och kan enklare sammanfatta mina för och nackdelar.
    Kör HTC8X. Valet blev denna jämfört med lumia då jag anser att bilderna får skönare färger än Nokia Lumia.
    En stor nackdel är Bing Maps och gMaps. Suger fett. Stör mig på dem varje gång de ska användas. Bing säger att adresser inte finns när man söker dem. Men de finns om man "long hold" på kartan. Nu finns visserligen nokia drive beta i bla usa. Får hoppas att det snart kommer till sverige.
    Antingen har jag tålamod att vänta eller så får man Sideloada och installera den.
    En annan stor nackdel är batteritiden. Hade 20-30% kvar innan dagen var slut. Kom dock på 2 st stora batteri tjuvar.
    1. Att köra en aktiv bakgrund med väder för låsskärmen. På 8X heter bakgrundsbilden HTC och har man vädret aktivt då drar det batterier. Provade att stänga av denna och idag är jag nere i 60% efter ca 13h sedan unplug med mitt vanliga användade. (jämfört med 20-30 är det fan bra.
    2. Nästa batteri tjuv är det integrerade facebook kontot. Har tagit bort denna också. Kör endast appen.

Fördelen för mig och den stora uspen varför jag valde wp8 är den underbara syncen till skydrive och syncen mellan skydrive och datorn. Enkelt och fantastiskt. Har testat dropb men tycker sky är bättre och även billigare

Sjävklart saknar jag spotify men funderar på att gå lver helt till xbox musik. Och visst finns det saker i android jag saknar men skydrive syncen är helt underbar.

En sak jag verkligen störde mig på i Android är att många nya appar har störiga reklam notifications man inte kan stänga av. Vet inte om ni vet vad jag menar men har man stött på dig stör man sig på det.

Och om man tycker att project butter ger flyt då ska man prova wp. Android har lagg. Period.

17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jodå, jb har lagg men hur är det nu då med tredjepartsapparna på wp? När jag körde wp ja bara för några månader sen så laggade det rejält i många appar, att sen gränssnittet flöt som smör var en annan sak.

Kanske är bättre nu med lite mer kraft än min Lumia 800?

SGS3 via Tapatalk.

18. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Vad menar du exakt, gillar inte spotify på WP eller vet inte folk om att det finns?

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

pillade lite på en lumia 920 förra veckan då en jobbarkompis skaffat...
    den var inte lika smooth som min galaxy nexus och definitivt inte ens i närheten av min note 2 som jag köpte igår. Där har android gått ikapp helt klart.

20. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    I gränssnittet nej, absolut inte. För övrigt så finns det lagg i vissa appar till wp.

Nu snackar jag om gamla Lumia 800 och om 920 har gått bakåt så är det ju tråkigt.

SGS3 via Tapatalk.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.