Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 308
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Jag hade också problem med sms när jag körde WP. Eller MMS rättare sagt. Min Lumia 800 vägrade titt som tätt och ibland hjälpte nätverkskonfigurationsappen men ibland inte så det där med MMS var alltid lite utav hit and miss för mig.

Note 2 Tapatalk

2. Kenntak

Kenntak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Tja!

Tillbaka igen!

Förstörde min Lumia 800 och köpte Nexus 4..suget blev för stort och införskaffa 8X och Windows RT.

Nu måste jag faktiskt lämna en del kritik och då främst till operativsystemet.

Det första är appar, eller ska jag säga avsaknad av. Vi med wp 7.8 blev lämnade och var man intresserad av WP gick man över till wp8 för att inte missa något?
    Dock finns där knappt något av intresse, visst där finns din bank, och några få alternativ. Men det känns som om utvecklare flyr eller inte vill utveckla? Är systemet för låst för att kunna bidra med något?

spel? spotify? Jag är i snitt inne på Market 1gg dagen och kollar på det senaste men vågar påstå att det står näst intill stilla. Oftast är du hänvisad till ett alternativ och hittar aldrig den "riktiga" appen. Youtube, hemnet, Systembolaget, bankid osv osv är appar som inte finns utan det är alternativ som gäller. Kollar man sedan på omdöme, rating osv inser man ganska snabbt att Market och användare verkar vara försvinnande litet.
    Är det bara eldsjälar och några få individer som råkat välja WP8 av misstag som använder detta system?

Spotify finns men allvar?

Införskaffa dels min 8X för att jag av någon anledning fick för mig att samspelet mellan Telefon, Xbox och min RT skulle vara oslagbart. Mellan Xbox och andra Enheter från RT funkar det riktigt bra, full HD, trådlöst osv. Som Appel TV och Ipad. Bara att Surface med enheter gör allt duktigt mycket bättre, mer öppenhet och gör det riktigt snyggt.

Men WP8, det finns inget sammarbete mellan maskinerna där? Jag hittar ingen direkt koppling. Och vill påstå att Min Nexus 4 "sammarbeta" bättre och intrigera på fler plan än vad WP8 gör just nu med Windows 8 och Xbox.

Det finns helt enkelt för mycket lösa trådar och ett mobil system som saknar visioner och framtidstro?

Och jag önskar lite mer öppenhet i WP8, ändra sms signal?

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Hittar dessvärre ingen nätverkskonfigurationsapp :-(!
    Mina tidigare nämnda problem uppträdde även på två tidigare använda Lumia 800.

4. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    När jag hade Lumia800 fann jag appen i Nokias del av marketplace. Nokia Store eller vad det nu hette. Nokia apps kanske.
    Vet att HTC har en liknande app.

Hur som helst fungerade det bara om jag lät apn inställningarna vara. La inte till något där.

5. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Spel finns det ju gott om, kolla Xbox delen, dock är de inte just de spelen som finns till din Android, om du är rädd för förändring så är WP inget för dig :)

T.ex jag som använt WP ett tag, jag lämnade in min 920 och fick en samsung SIII som lånetelefon, kändes som rena skräpet för att jag var van vid WP, men det är ju en bra telefon, då tog jag fram min gamla Lumia 800 och var bra mycket nöjdare.

På Market hittar du youtube appar som kör över Android och iOS version, bara ett t.ex är Metrotube, helt underbar om du sedan går över till Androids youtube så känns det som att kladda runt i en bajskorv...

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu är ju SGSIII utsedd till världens bästa telefon, men smaken är som baken.
    Nu börjar telefonen balla ur ännu mer. Hoppar in i "telefonlagring" lite då och då när den känner för det.. suck.

7. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Fast 920 har ju mest nöjda användare, såatte, men din telefonen låter inte helt frisk...

8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Absolut, men det beror på en mycket mindre användargrupp.

Nej, min telefon kommer nog bli såld snart.

9. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Skulle råda dig att du lämnar in den istälet^^ då kanske du får den riktiga WP-känslan vilket du inte verkar uppleva just nu.

10. Kenntak

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Det köper jag, youtube RT i Metro är något av det snyggaste jag sett. Samma i wp8, några av apparna är otroligt bra och välfungerande.

Jag visste vad WP innebar, men min upplevelse sen Lumian 800 (wp 7.8) jämfört med wp8 så har det i princip varit stilla? ¨

Sedan vet jag inte om det är MS eller om det är utvecklarna. Men ta spotify som ett bra exempel? Finns en hel del appar till där det är någon 3djeparts utvecklare som gör en app. Exempel är ju instagram som inte finns, men där är ett alternativ. Varför vill inte de etablerade aktörerna släppa sina appar? Nu använder jag inte Instagram(Stavning?) men min poäng går nog fram!

11. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jo vet inte vad dom håller på med, företagen kanske tänker att de inte behöver göra appar för att Microsoft har offrat sig så många gånger att göra appar åt dom, vilket är på både gott och ont, Spotify och Facebook är hemskt.
    Facebook appen använder jag inte längre utan har hittat ett annat alternativ.
    Men tycker det finns många mycket trevliga 3djeparts appar också.

12. Kenntak

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Just dessa 2 är ju skräckexempel.

Facebook är ja jag vet inte, WP8 har fått mig att vilja använda FB mindre då det är en användarfientlig app, dock är jag ingen stor användare av Fb i allmänt, någon post i månaden kanske.

spotify, där har vi något jag är riktigt förbannad över. Vem eller vad gör så att ingen bryr sig om oss? Visst det finns Xbox Music men att börja om från noll är jag inte sugen på. Så jag tycker att många utvecklare skiter på oss.
    MS borde ju ha full koll på vilka som är det stora apparna hos android och ios och sedan försöka locka dessa utveklare till WP också.

Som det är nu saknas ju innovationer och utveckling.

Missförstå mig inte, jag älskar min wp8 lur. Men nästa telefon blir inte en WP lur om jag inte ser lite utveckling ifrån MS, man tycker de borde vara mer aggressiva och komma med lite fler innovationer och utveckling. Att fortfarande inte tillåta användaren byta sms signal hör inte hemma anno 2013.

Att ha som argument att du får en telefon med ett Op som inte laggar håller inte längre. Om jag vill sälja in en WP8 lur vad hade eran argument varit i High-End segmenten?

fan vad bitter jag låter:cry:

13. MeemSenco

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Med Lumian är det ju iaf kameran, sedan älskar jag integrationen med Facebook, twitter och Skydrive m.m, sedan har vi Nokia Music och alla exklusiva appar från Nokia, fast nu är ju detta mer argument till att köpa en Nokia...
    Och enkelhet i OP:t, lätt att använda men mycket låst.
    Jag kan inte se mig gå tillbaka till Android men jag känner fortfarande att det saknas endel grejjer i WP, tillräckligt för att hålla borta vissa köpare men
    funkar perfekt för mig.

Sedan tror jag att anledningen till att många Android junkies på t.ex denna sidan inte gillar WP för att dom inte är beredda på att det skall vara så låst som det faktiskt är.
    Jag älskade att flasha romar förr och kunde hålla på med det hur länge som helst, men tröttnade tillslut och ville ha en enkel lur och köpte då en HTC Radar (WP7.5) och var jättenöjd med hur enkel den var och gillade faktiskt att det var låst så jag inte kunde ändra nått, utan bara använda den som den var.

14. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kul att det här med spelutbud nämns. Senast igår snackade jag med iPhoneanvändare som var gröna av avund på WP8s spelutbud :) Emulatorer då, naturligtvis.

15. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Angående spel och WP8.
    En app som är oslagbar, om man har barn, är "Barnhörnan".
    En helt oslagbar app där barnet inte kan komma åt något annat än det ni tillåter.

Tror det bara är HTC som har den appen.

16. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Den är mycket bra, ja. Finns på alla WP8-telefoner.

17. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det har sagts förr och tåls att sägas igen, om man vet med sig att man är en stor app-junkie och behöver alla appar man har till Android/ios omedelbart så är INTE Windows Phone något att satsa på. Men om man som många av oss, ofta använder mobilsidor istället för appar och är glada över marknadens snyggaste och mest stabila OS så är WP kanon. Dessutom kommer apparna dyka upp om man bara har tålamod. Tyvärr går det MYCKET långsammare än vad jag trodde när jag skaffade WP i slutet på 2010.

En high end-mobil idag, där har WP det lite svårare pga bestarna S4/One (helt klart S4 för egen del isf), där kan inte WP riktigt mäta sig tyvärr. Har dock hört att det ska komma fyrkärnigt och 1080p i höst på WP8...

Barnhörnan/Kid's corner finns till alla WP8-mobiler såvitt jag vet, jag har den på min 920 iaf.

Edit: Ah, för sen!

18. Terrawatt

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    ok vad bra. Jämförde bara med tjejens wp7 lumia800.

19. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Tror inte det blir någon större fart på app-sidan förrän integreringen av appar till Windows 8, RT och Phone är genomförd. Då först blir det verkligt intressant för utvecklare att ta fram Windows appar.

Skickat från min HTC WP8X

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hur många här har surfplattor med Windows? Efter att ha testat kompisens Atom-platta (Asus) under en kväll som har Windows 8 Pro kommer jag aldrig ta i en RT, den fungerade fantastiskt bra och var oerhört rapp och följsam i operativsystemet. I höst kommer dessutom nästa generations Atom-processor om jag förstått saken rätt, då lär RT vara helt dödsdömt. Varför köra RT om riktiga W8 har ungefär samma batteritid och pris och som dessutom klarar allt som ens vanliga dator klarar? Surface Pro gick bort för mig pga vikt, fläktkylning och dålig batteritid.

Kort sagt, surfplatta med riktigt Windows= Magiskt! Habegäret var enormt. Vore härligt om Nokia släppte en platta.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.