Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nokia verkar ha flera intressanta lurar i sin pipeline. Nokia Max som verkar vara tilltänkt för den Indiska marknaden, som ett bättre och något billigare än Galaxy Grand från Samsung, som ex saknar LTE.

http://wmpoweruser.com/rumors-nokia...d-competitor-new-revamped-camera-ui-and-more/

EOS lär nog bli rätt så populär och minst sagt en väldigt kraftfull lur, om man ska tro på de rykten som florerar.

Catwalk verkar bli en förfinad och något uppgraderad version av 920. Lättare och stilrenare, med lite fler variationer för kameran och dylikt.

"its camera will have enhanced OIS performance with an enhanced UI that offers both Smart and Pro mode for shooting. Reportedly, it will also be thinner and lighter than its predecessor, 50 grams and 2.3 millimeters to be precise, respectively. "

http://www.ubergizmo.com/2013/05/nokia-max-4-7-and-catwalk-lumia-smartphones-rumored/

3. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Det är redan intressanta telefoner, det är innehållet som failar.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://wmpoweruser.com/windows-phone-store-has-80-of-top-25-freepaid-apps-in-apple-app-store/

Som synes så finns flesta redan, och uppenbarligen finns det folk som föredrar WP framför Android. Såg en undersökning, förresten, att majoriteten av Android-ägarna, var födda på landet och inte de mest intellektuella. Jävligt kul.

De appar som saknas är på ingång. Själv saknar jag ingen, men skulle tycka det vore trevligt om vissa tillkom. Jag är ingen app-snubbe, jag använder min lur som ett verktyg i vardagen.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Säger en som har en iPad som inte ens har en enda usb-ingång. Snacka om fail.

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

"Nokia says HERE Drive beta will be over soon, include Traffic Information"

"the final version of HERE Drive will include traffic information."

"Nokia has previously promised a My Commute service integrated into HERE Drive which will help drivers optimise even their daily commute based on traffic information, and we hope that this feature will make it to the final release also"

http://wmpoweruser.com/nokia-says-here-drive-beta-will-be-over-soon-include-traffic-information/

Ett videoklipp som visar vilken ruskigt grym app Here Drive kommer bli i full version:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rkAjW829f9s#!

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nokia är ju den klart största mobiltillverkaren inom WP, och får man nu till sin Here-serie ännu mer så att den blir fullkomlig, och sedan kommer den redan befintliga kamera-delen bli ännu bättre, då Nokia investerat i Pelican Imaging

"Nokia had strengthened its investments in Pelican Imaging and now, the imaging establishment claims that the company is in talks with at least one manufacturer to bring their latest module in a smartphone by 2014.

The Pelican camera, which features 16 lenses, snaps images when the shutter is pressed and captures depth information at every pixel.

The technology allows the photographer to alter the focus point of the image even after the shot is captured. Furthermore, you can change the image backgrounds, scale any part of the image, and combine elements from multiple images into a new picture"

http://www.gsmarena.com/nokia_might_release_a_smartphone_with_16element_camera_lens-news-5975.php

I framtiden lär telefonen ha minst lika bra GPS som en renodlad dito (så är det nog redan idag), man kommer ha integrerat så avancerad teknik att man kan ta högklassiga foton, plus massa andra högteknologiska funktioner.

Ska bli mycket intressant att se hur mobilvärlden ser ut när Store har fyllt på med appar, och mjukvaran är färdigutvecklad och på så sätt kan kunna mäta sig med övriga. Då tror jag mycket kommer handla om hårdvaran, kamera, batteritid, etc, och där vet vi vem som ligger i framkant.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Apropå Youtube;

"Microsoft’s new YouTube app takes a huge step forward, providing Windows Phone with an official quality YouTube app. How does it compare to Google’s own YouTube app on Android?

It compares quite well! In some sections, the Windows Phone app wins, and in others the Android version wins. Overall, Microsoft’s YouTube app can finally directly compete with Google’s Android version.

One of the advantages on Windows Phone is that you can download videos and watch them later! Android lacks this feature, which is disappointing. You can also listen to the audio of the video with your screen turned off, which is a nice touch. And comments actually look better on Windows Phone since they include people’s avatars!

However, the Android app lets you edit your own video’s details and also upload videos directly from your phone. In addition to that, the Android app also support’s YouTube’s new “What to watch” feature that the Windows Phone app currently lacks.

Thus, the two apps come up quite equal. If you’re just a casual YouTube viewer, you probably won’t notice a difference between the two apps. Microsoft finally did a great job with the YouTube app!"

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4krRXFd8CfA#!

http://wmpoweruser.com/official-youtube-app-windows-phone-8-vs-android-video/

9. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ja, riktigt snygg den nya YT-appen! Såg den idag på en arbetskollegas 920.

En annan grej som är riktigt snygg är den nya 928:

Hoppas på att 925 som presenteras snart liknar den i formspråket, då blir det en uppgradering till hösten från min 800! :)

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

925 och 928 ska vara samma telefon, där 925 ska vara avsedd för Europa och 928 för USA. Men om man ska gå på hur det tidigare varit så fick ju 920 heta samma i både USA och Europa, medan några i de lägre segmenten fick en viss variation. Men jag tror att den kommer heta 928 här också. Egentligen är det skitsamma då en ev 925 är identisk. Jämför 820 här och 822 i USA, 520 här och 521 i USA. Några exempel på variationer.

Hursomhelst så vet vi svaret nästa Tisdag.

Last edited: 8 maj 2013
  11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Någon som vet var de nedladdade klippen hamnar, efter nedladdning från YT på L920?

Ser de klipp jag tittat på i historiken i musik-appen, och det diggar jag.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

13. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

aikelo gillar detta.
  14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lite svårt att jämföra med I5S som inte ens lanserats? Jämförelsen med SG4 kan du lita på kommer. T.om 920 slår ju SG4 på flera punkter, då kan du ju fatta vad 928 kommer göra, som är ännu vassare.

Nedan 920 mot SG4:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6okUbuG15dc#!

15. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Wtf! Vad ska klippet bevisa?
    Tycker den plastiga Korea saken var bättre på allt.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är du lite retard eller? Först tackar du en som efterfrågar en jämförelse med SG4, och när jag sedan lägger upp ett klipp, där inte ens 928, utan 920, blir just jämförd med en SG4, så frågar du vad klippet ska bevisa? Du kan ju inte vara den smartaste som bor på din gata. HAHA!

Dessutom är det så WT att särskriva så som du gör, men som sagt, du är inte den smartaste.

Klippet visar att 920 slår SG4 på flera punkter, något som också påtalas av de som recenserar i klippet. Så¨att du tycker något annat skiter jag fullständigt i. Jag vet att du inte gillar Nokia, så därför njuter jag extra mycket åt klipp likt det ovan.

17. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Ja alltså man ska nog vara bra fanatisk om man får det där till fördel Nokia

tapatalk...

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Här har vi en bild på en röd 928, fan vad snygg den är. Kommer köpa den så fort den finns tillgänglig.

Det var alltså denna 928 som lekte med I5 och SG3.[​IMG]

Tittar man på ovansidan så har den ingen micro-ingång, vilket den hade på bilden nedan. Hmm.

Last edited: 8 maj 2013
  19. BjF

BjF Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Sonera
    Telefon:
    Oneplus 3
    Att nokian på nån punkt skulle slå samsungen är ju din högst subjektiva bedömning, bevisligen är vi flera st. som tycker annorlunda, utan att vara samsungfanatiker, i.a.f inte jag.

Att du inte kan debattera på en vuxen nivå så fort det blir mothugg är ju inget som förbättrar ditt anseende.

tapatalk...

20. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Snygg lur ! (928)

Jag tror min lur är defekt eller något. Bluetooth fungerar inte som det ska, ibland vill inte ens webbläsaren fungera så jag får gå in på Facebook, klicka på en länk som öppnas i webbläsaren och då fungerar det. Annars får jag bara ett error-message.

Nokia Drive testade jag idag, AWESOME!

Hade tänkt skicka in luren på lagning men dom vill att jag bara sänder in telefonen utan kartong eller något annat, känns lite sådär. Rädd för att den ska skadas under frakten. Sista gången jag köper en mobil online.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.