Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det där handlar inte alls om det, utan om att de apparna använder Facebooks varumärke. De heter ju sådant som "Facebook+", "Facebook touch" och "The Facebook", vilket de inte har rättigheter till. Microsofts Facebookapp har dock fått rättigheten att kalla sig "Facebook" och därför får den vara kvar. Om de andra apparna byter namn kan de nog också vara kvar så länge de inte bryter mot något annat.

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du skriver ju exakt det jag sa, att FB tillåter MS att ha kvar sin, men inte de andra. Och att MS ska agera emot det.

Om de andra byter namn så förlorar de sin 'spot light', och många lär ju inte söka efter något annat än just namnet FB om de nu söker efter en app till det.

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Idag lanserades en ny modell, Asha 501, med ett helt nytt OS, baserat på Smarterphone, företaget som Nokia köpte 2011. Det ska tydligen vara likt Meego och det ser så ut av det man sett. 501 har inga knappar utan det är Swipe som gäller. Verkar vara ett riktigt trevligt OS.

http://www.theverge.com/2013/5/9/4314844/nokia-asha-501-new-platform-launch

Bra som komplement till WP. Flera funktioner som 501 har, som även N9 har, alltså Symbian och Meego i grunden, att dubbelklicka för att väcka skärmen, standbyklocka, kommer ju även till WP. Hade varit riktigt jävla grymt om WP blev mer likt detta OS.

EDIT: Jag trodde det var tvunget att ha en Amoled för att få aktiv standby att funka, men 501 har ju LCD och där funkar det. Och 920 kommer ju få minst klockan på standby i GDR2-updaten.

Last edited: 9 maj 2013
  4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jahapp, då vann Nokia ännu ett mål mot Google och HTC.

"Google and HTC can appeal Judge Pender's order by asking the Commission, the six-member decision-making body at the top of the U.S. trade agency, for a review. I doubt that this would change the outcome. Its patent exhaustion (and related) theories in Germany also failed to get any traction with the courts there"

http://www.fosspatents.com/2013/05/itc-judge-throws-out-google-and-htcs.html

Detta gynnar dels WP men främst Nokia då dessa patent kan göra Lumia än mer exklusivt. Bra att man slår vakt om det man har rätt till.

5. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Min poäng var bara att anledningen till att MSs Facebook-app får vara kvar är inte att den görs av MS, utan att den har en licens till varumärket. Inget hindrar någon annan app att skaffa sig en sådan licens, eller byta namn. Din tolkning att en "slutgiltig app" skulle vara på väg har jag också svårt att förstå, det har liksom inget med detta att göra.

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Bortse från min tolkning då. FB har iaf bett MS ta bort tredjepartsappar men får ha sin egen kvar. Jag har iaf läst att denna städning är ett led i att den slutgiltiga appen ska vara på ingång, att FB Beta ska bli fullversion.

7. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

8. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

9. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    Äntligen är min S4 på väg!
    Har just nu en HTC 8X (haft den i ca 1 vecka) och fan vad jag hatar den. Ok mobil om man bortser ifrån att volym och on/off knappen är lite svårhittade. WP8 är däremot ett stolpskott av rang. Det är så mycket begränsningar och helt uppenbara missar som gör det väldigt svårt att leva med. Skulle t.om- hellre vilja ha en Iphone 0_o

10. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

11. Amili

Amili Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är en ny Wp användare, efter iphone4 sen Android ville jag prova nytt system. Jag tror Wp är mycket starkare än Android när den kom första gången.
    Problemet är de appar som vi använder på Wp är mindre utvecklade och det e därför folk vill gå tillbaka till andra Os.
    Den behöver bra och snabb utveckling av sina appar för att kunna fortsätta.
    Jag är nöjd med den, den e bättre än Ios och mindre än Android.

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

12. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

13. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det var inte appbiten som gjorde att jag tröttnade på wp efter några månader, blev bara oerhört uttråkad.

Nu ska dock min 84-åriga mor få min Lumia 800, är övertygad om att den blir perfekt som hennes första smartphone!

SGS3 via Tapatalk.

14. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Undrar hur det går med Swedbank appen? Å Dropbox.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

15. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Ok. Utveckla det där med att de golvar gimmicks, för allt jag ser är fotoredigering i videon som Nokia gjort....och allt det kan jag göra precis likadant, förutom den där faceswap saken....men det säljer ingen telefon.

"As a limited time offer, those who purchase the Nokia Lumia 928 will get a $25 credit for Windows Phone apps and games."

Lite kul, för de pengarna kan man väl köpa alla appar o spel som finns? XD

Tapatalked by HTC One

16. Riman

Riman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Last edited: 11 maj 2013
  17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det har du sagt i ett halvår nu, minst.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

19. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Lumia 928 verkar riktigt najs. En Lumia 920 fast med AMOLED och lite lättare. Det låter verkligen som den perfekta telefonen. Det enda som gör mig tveksam är att jag inte hittat något om att den skulle ha en PenTile-skärm. Det vore verkligen synd om den körde klassiskt RGB ur batteritidssynpunkt.

Det är också synd att de Lumior som inte är jämna multipler av tior sällan säljs utanför USA. T.ex. Lumia 822 (och 810) verkar mer najs än 820:an p.g.a. bättre batteri och Gorilla Glass.

20. Amili

Amili Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man blir uttråkad oavsett telefonen, det är därför folk byter telefon ofta :)

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.