Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

2. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hade du verkligen sett skillnad på PenTile vid 300+ PPI? Isåfall är jag mycket imponerad av din synskärpa i rött och blått.

PenTiles förbättrade batteritid är absolut värt den minimala skärpeförlust i rött och blått (som ögat ändå har svårt att uppfatta), speciellt vid höga PPI. Det är ju egentligen den enda skärmtyp som är anpassad efter mänskliga ögon fullt ut.

Huruvida pentile egentligen innebär en sämre skärpa är inte heller självklart, det beror på vilket perspektiv man har. Om man tittar på antalet subpixlar så ger pentile signifikant bättre skärpa per antal subpixlar. Det ser jag mycket tydligt med den HTC One S jag nu skriver ifrån och den Lumia 820 jag har bredvid mig. Och då har lumian fler subpixlar än htc:n, men htc:n ser ändå så mycket bättre ut.

Last edited: 15 maj 2013
  3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag ser skillnad på det främst när jag läser texter. Så imponerande syn har jag absolut inte, du måste ha oerhört dålig syn om du missar det på dom skärmarna du nämner!

Men jag kan leva med det, om det är på en telefon som är bäst i övrigt. Har jag dock valet så kommer jag alltid ta utan pentile.

Jag lägger dock in en reservation för 1080-pentile, jag pillade på en S4 och tyckte inte jag ens kunde ana att den inte hade RGB. Kanske går min gräns där?

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

4. zoid

zoid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det här har säkert varit uppe förrut men tråden är rätt lång...
    Jag är ute efter en ny telefon till frugan och Lumia 520 verkar vara riktigt fin och prisvärd. Ett absolut måste är att kunna synka telefonen med våra google-kalendrar. Jag får dubbla budskap av en snabb googling i ämnet, den officiella infon verkar vara att det inte fungerar för nya privatanvändare iom att google kalenderna inte längre stödjer EAS, medan vissa hävdar att det fortfarande fungerar.
    Någon som kan bringa klarhet i om det går att synka en ny WP-telefon med google calendar och om det även kommer fungera framöver?

Hur är det förresten med kalenderappar till WP? Jag kör Jorte på min Note 2 och en viktig detalj är att kalendern på ett bra sätt visar händelser som sträcker sig över midnatt. Vi jobbar båda skift och i vissa kalendrar så blir det väldigt rörigt med nattpassen om det tydligt inte framgår om ett pass börjar eller slutar på ett visst datum.

5. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    F*ck Google. MS släpper appar på Android och visar sig bättre än Google på det sättet. Visst har Google rätt att ta ner den appen men det känns ju inte direkt som att det satt långt inne när man ser på Youtube's historia på WP. De håller inne på API's och har väl inga tankar på att ge bort dem. Tycker det är svinigt. Bete er som den storebror ni är egentligen.

7. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Det är skillnad dock - MS har så stora delar att de tvingas förse andra plattformar med mjukvara då den andra plattformen är så mycket större på hårdvarusidan.

Google steker MS så sjukt hårt.

Tapatalked by HTC One

8. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag skrev aldrig att jag inte kan se det på t.ex. HTC One S. Det syns om man tittar efter det, men inte så att det stör.

9. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

De kunde ju börja med att släppa Office till Android, som nu ryktas släppas i slutet på nästa år, bara för att ge WP en exclusive.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

10. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Var väl ganska självklart att den skall bort med tanke på hur de gjorde appen.

11. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nja, det är ju inte riktigt klart än. Microsofts svar till Google var ganska underfundigt. ;)

http://www.wpcentral.com/google-microsoft-remove-youtube-windows-phone-store

Red.:

Nya Creative Studio verkar riktigt go.

https://www.youtube.com/watch?v=FvREUPbBz6M

Last edited: 16 maj 2013
  12. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

13. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lite vad bgr-analytiker anser om L928:

"Some Lumia 928 highlights:

Like most Nokia smartphones before it, call quality on the Lumia 928 is fantastic. Nokia is the only major smartphone vendor that can be considered a “phone company” first and foremost, and it shows. Reception is great, audio clarity is as good as it gets and I have yet to drop a call."

"the Lumia 928′s PureView camera really shines (pun intended, sadly) and visibility is better than any other phone I have tested, including the HTC One, which takes great low-light photos."

"I should also note that 1080p HD videos captured on the Lumia 928 are stunning."

"The 4.5-inch AMOLED display on this phone is fantastic. The 768 x 1,280 resolution results in a pixel density of 332 ppi, and the clarity is stunning as a result"

"Finally, the battery life on the 928 is quite impressive and I was easily able to squeeze a full day out of each charge with average or even somewhat heavy use."

http://bgr.com/2013/05/17/nokia-lumia-928-review-third-times-the-charm/

Last edited: 17 maj 2013
  16. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

3.2% andel efter 2.5 år är ju inte speciellt imponerande. Det är ju inte totala marknaden utan enbart "shipped" i 1Q.

Nokia sålde ung hälften av vad de mindre Android leverantörerna gjorde i 1Q, dvs Sony, LG, Huawei och ZTE.

Last edited: 18 maj 2013
  17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaså, så Sony och övriga har ca 20% av mobilmarknaden? LOL.

Källa på att de du räknade upp sålde fler än 61,9 miljoner enheter i Q1?

18. pmugghc

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Först och främst: det är givetvis smartphone marknaden vi diskuterar. Olika analys företag har olika siffror, men Nokia sålde väl runt 5.6M Lumias. Lenovo, Sony och de andra runt 8-15M var.

http://canalys.com/newsroom/smart-mobile-device-shipments-exceed-300-million-q1-2013

http://www.zdnet.com/nokia-q1-lumia-shipments-up-25-percent-7000014151/

Källa för 4Q12:

http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS23916413#.UQIt3aFdfyM

Men du kanske har andra siffror på smartphone marknaden att visa?

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Detta känner säkert de flesta redan till, men jag måste bara slå ett slag för appen 'App highlights', fick genom den kännedom om flera nyttiga appar. Trevligt.

Sedan ser jag framemot GDR2 som Nokia kallar Amber.

"From now on, the Nokia-exclusive elements of the Lumia software will be released regularly in alpahabetically-named packages. The first of these, Amber, ships with the 925. This could prove to be an important source of differentiation in the future,"

http://www.mobilenewscwp.co.uk/2013...-innovation-and-differentiation-of-lumia-925/

GDR2 kommer i juni. Nokia kallar denna uppdatering "Amber", en kombination av GDR2 med Nokias egna uppdateringar. Amber-uppdateringen kommer att gynna nästan alla Nokia-telefoner, tillsätta en smart kamera app, förbättringar för bilder i dagsljus, och möjliggör FM-radio (w / undantag av 620).

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag trodde vi snackade om vem av de som sålde mest telefoner.

Gällande Lumia som inte funnit i ens två år än, så lär den diskussionen bli rolig att fortsätta. WP8 har knappt funnit ett halvår. Så din jämförelse haltar något.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.