Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

"Analysts have praised the innovation of the Nokia Lumia 925, in particular its hardware and imaging capabilities"

"But having developed an extremely strong imaging proposition comprising both hardware and software, if Nokia is going to start a battle then it has probably made the smartest choice of battleground available."

http://www.mobilenewscwp.co.uk/2013...-innovation-and-differentiation-of-lumia-925/

Analytiker ser positivt på det hela.

2. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

1. Du skriver en post som länkar till en artikel som enbart rör smartphones.

2. Jag svarar på din post, inkl en quote, som då givetvis handlar om smartphones.

3. Du byter snabbt spelplan och snackar om alla telefoner.

Men usch, det här med logiska resonemang och hålla reda på olika marknader kanske är för krångligt för dig?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ovan talar jag om WP som OS.
    I första stycket bemöter du också OS-inlägget, men;

Här ovan börjar du byta ämne och babbla om Nokias mobilförsäljning, vilket inget av det framkommit i länken, och inte heller jag har nämnt det.

Du inleder alltså en ny diskussion och tror att bara för att du menar smartphones, så ska även jag veta det.
    Här ovan visar jag tydligt att jag självklart tror vi snackar om Nokias totala försäljning, för hur fan ska jag veta att du bara menade Lumia?

Smartphone-OS pratade vi om, tills du bytte ämne.

Som rör smartphone-OS, ja.

Fel, den handlade om OS, inte om specifika tillverkare av telefoner.

Om du byter från en länk som handlar om tillväxten på de olika mjukvaruplattformarna, till Nokias försäljning, så kan du inte räkna med att jag ska tolka ditt hopp som du vill, utan att du preciserat dig.

Säger han som börjar snacka om olika hårdvaruleverantörers försäljning när inlägget och länken handlade om mjukvaruplattformar. Bra logik där, igen.

4. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Slutpoäng: Nokia valde att enbart satsa på WP för smartphones. Elop sa att de kunde "differentiate" på den platformen. Nu, drygt 2 år senare så har de knappt kommit upp till ung hälften av försäljnings volymen av 2nd tier leverantörer av Android smartphones.

Nokia borde inte ha satsat allt på ett kort. Hade de valt Android från början tror jag de lätt skulle ha haft dubbla försäljningen idag, troligen mera, de skulle givetvis ha slagit LG, Sony etc.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Allt har sin tid, över 50% av USAs befolkning har ingen smartphone. Majoriteten av världens befolkning har det inte heller.

WP kommer växa sakta men säkert.

Vem trodde att Iphone skulle tappa som den gjort? Inte många. Vilka tror att WP kommer bli att räkna med? Inte många. Som sagt, det blir inte alltid som det kanske verkar.

Samsung försöker minska beroendet av Google och släpper en Tizen-lur senare i år. Skulle Samsung minska ner på Android så kommer det tappa som bara fan. Så, mycket kan hända och kommer hända.

6. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Sailfish och Firefox OS kommer ju också så det är många som vill vara med och slåss om kakan. Men det är ju klart att Microsoft har stora ekonomiska muskler och kan fortsätta satsa för att WP ska bli stort.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det började med att Vodafone i UK fick 32 gb, nu kommer den till Tyskland.

http://wmpoweruser.com/t-mobile-germany-may-be-getting-a-32-gb-nokia-lumia-925-on-the-10th-june/

Så jag tror definitivt att den även kommer hit. Även om jag själv kan tänka mig 16 gb då jag inte ens nyttjat 16 i min 920 med 32 gb. Man har ju ändå det mesta i Skydrive eller i dropbox.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror MS kan bli farliga, de visar framfötterna mer och mer. Nu ansöker de om ett patent för röststyrd kamera-app.

http://wmpoweruser.com/microsoft-applies-for-patent-for-a-voice-controlled-camera-app/

9. ky3mikael

ky3mikael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Alpha
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Telefon 3:
    Lumia 1020
    Nu har jag lagt Nexus 4'an på hyllan och köpt mig en Lumia 820.
    Saknade enkelheten o flytet från min Lumia 800 så jag var bara
    tvungen att "spontanköpa" en 820 på El-Giganten här om dagen.

Jag hoppas att fler kommer att se fördelarna med WP i framtiden!!

Last edited: 20 maj 2013
  10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Varför är det så viktigt att man har det operativsystemet ifrån det företaget som är störst?

Förstår inte hysterin.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte jag heller, skulle helst vilja ha ett OS från en lokal leverantör med ekonomiska begränsningar. Skulle kännas mycket mer utmanande.

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag är tvärtom. Jag älskar att använda "underdogs"! Min BlackBerry Z10 är jag allt ganska bra ensam om ute i Sverige känns det som i alla fall.

13. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Ja visst gillar man ju en underdog, men man vill att ska gå bra för dem så man kan byta till en ny underdog sen :)

14. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har haft 6 telefoner på 2 år. Det får vara nog snart :D

15. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Inget viktigt alls.
    Jag har Windows Phone 8 för att jag helt enkelt gillar det operativsystemet bäst + att min Samsung Ativ är en skön mobil.

Sent from my GT-I8750 using Board Express

Last edited: 21 maj 2013
  16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den här tråden har seriöst förlorat ALLT vad den startades för. Första inlägget och ett bra tag efter det var det nyfiken, glatt, fräscht, trevligt och respektfullt i tråden. En del höll med och andra inte och det var helt ok!

Jag vill att den stängs. Skall se om jag kan göra det själv.

Edit, nu när jag ser tillbaka förstår jag vad som hände. Det är som en pest som aldrig vill släppa i form av diverse inlägg av diverse få användare. Att få skall kunna förstöra för många. Det gick inte att stänga den själv :(

Last edited: 21 maj 2013
  17. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, ignore-funktionen löser det mesta problemen i den här tråden...

18. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Instämmer helt, en perfekt funktion, utan den skulle det vara ett helvete att läsa all skit....

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Härligt att Microsoft inte viker sig för Google utan verkar vilja dra det till rätten.

Now it seems Microsoft is prepared to take the issue to court. In a statement to Wired a day before Microsoft is meant to remove the app, Microsoft said:

"YouTube is consistently one of the top apps downloaded by smartphone users on all platforms, but Google has refused to work with us to develop an app on par with other platforms. Since we updated the YouTube app to ensure our mutual customers a similar YouTube experience, ratings and feedback have been overwhelmingly positive. We’d be more than happy to include advertising but need Google to provide us access to the necessary APIs. In light of Larry Page’s comments calling for more interoperability and less negativity, we look forward to solving this matter together for our mutual customers."

"The statement certainly not apologetic and has no tone of regret, and there is no indication Microsoft is going to comply with the request."

Undra om MS verkligen löser det här? Skall bli mycket spännande att se.

http://wmpoweruser.com/looks-like-m...ght-google-for-the-windows-phone-youtube-app/

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Idag var dagen som Google satte som dead line för att MS YT-app skulle vara borta, men den är fortfarande kvar.

"A week ago Google sent Microsoft a Cease and Desist letter demanding Microsoft remove the Microsoft-authored Windows Phone YouTube app on the 22nd, saying Microsoft should:

"immediately withdraw this (YouTube) application from the Windows Phone Store and disable existing downloads of the application by Wednesday, May 22, 2013."

Its been a week, and today is the 22nd of May and a cursory check at the YouTube app page in the Windows Phone Store shows Microsoft is still offering the app to its Windows Phone users"

http://wmpoweruser.com/microsoft-defies-google-wp-youtube-app-still-available/

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.