Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Nej mindre sensor i 1020 och lite andra saker. 1020 har ju OIS det har inte 808

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4 Beta

2. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    De har ju i stort sett identisk hårdvara och eftersom 928 är för Verizon så tyckte jag att 925 var ett bättre svar.

3. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vill bara förtydliga att 928 alltså bara finns i USA. Det finns flera sådana "varianter" av de internationella Lumiorna som bara finns i USA då de amerikanska teleoperatörerna ogärna säljer icke-exklusiva telefoner av någon märklig anledning. Lumia 822 och 810 (varianter på 820) och 521 (variant på 520) är exempel på detta.

kirkx10 gillar detta.
  4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Spotify?

Har kört Android i ett halvår nu (sedan Nexus 4 släpptes) men börjar faktiskt bli lite småsugen på WP igen. Särskilt efter att 1020 visades ;) Men undrar hur det ser ut med Spotify nu för tiden? När jag använde Lumia 800 så var Spotify mer eller mindre ett skämt. Blev förbannad av att använda det. Har det blivit bättre?

5. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Spotify är väldigt mycket bättre, ex så kan man nu spola i låtarna. Den är uppdaterad på flera plan och ingen Beta längre i WP8. Det som saknas är den snabba synken med nyinlagda låtar i PC-klienten, men jag tycker den är mycket snyggare och bättre än till ex iPhone.

6. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Låter bra! Hur är det med live tile- buggen som fanns i WP 7.5 när man hade för många appar installerade? Om man hade över ett visst antal så slutade tilesen att vara "live". Blev den fixad i 7.8 / 8?

Andra saker som du själv märkt blivit fixade eller förbättrade sedan din Lumia 800? (Var för mig att du hade en sån? :))

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Har det kommit något notifikationscenter än? Det var väl snack om det?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

8. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Livetiles.................................

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Aha :ehm:

10. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Vad jag läst ska det komma i Windows Phone 8.1 (Blue) nästa år. Men det är bara rykten än så länge.

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okej det är där ifrån jag hört det alltså.

Då får man vänta :)

12. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Verkar finnas många appar som inte är så bra kodade så livetilesen blir värdelösa, jag själv använder dock ingen sådan app men hört folk som har haft problem med det, och då funkar det ju inte som ett notifieringscenter så jag tycker dom skall göra något slags center till nästa version.
    För mig funkar det perfekt som not.center men om man kör appar som inte funkar med tilesen så blir det ju värdelöst.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag kommer faktiskt inte ihåg tiden med min 800, men jag ser den ibland och tänker och känner hur långt efter den är 920. Även 900 som jag tyckte var en sådan grym lur tycker jag är passé. WP8 och hårdvaran i 920 är väldigt mycket bättre.

Jag är så nöjd med 920 och kommer ha den iaf till GDR3.

scanie gillar detta.
  14. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

16. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag hade hellre sett att Microsoft satsade på att förbättra de existerande notifikationerna i sina appar (framförallt den nya Facebook-appen, kom igen MS!) hellre än att lägga en massa utvecklartid på ett dedikerat notifikationscentrum som egentligen inte behövs.

17. Acentren

Acentren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Tänkte bara lämna ett litet tips till er som skulle vilja ha google som sökmotor på förstoringsglaset på er wp8 lur istället för bing.

Första steget i processen är att öppna webbläsaren och klicka er in på inställningar i webbläsaren. Tryck därefter på avancerad inställningar, skrolla ner till fliken som heter standardsöklevarantör och välj google.

Andra steget är att gå in i telefonens vanliga inställningsmeny och klickar på språk+region , klicka på fliken webbläsar- och sökspråk och välj ryska i den menyn. Nästa gång ni klickar på förstoringsglaset så öppnas google som sökmotor.

Ber om ursäkt ifall tipset har varit uppe tidigare men blev sjukt nöjd själv när jag hittade detta, har inte mycket över för bing som sökmotor.

Connecting gillar detta.
  18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Grymt tacksamt tips. Precis som du så kan du räkna med att många försökt få in Google där istället för Bing, men fördelen med Bing är att man snabbare kan eftersöka musik. Och det funktionen är faktiskt jäkligt bra, då det tar två tryck så söker luren efter musik, istället för att gå in i i en app.

Men, bra att nu veta att man kan byta, för ibland vet man innan att man kommer ha mer nytta av en snabb väg till Google än att snabbt kunna fiska upp spelande musik. Så det är mycket bra att man kan variera där.

19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Visst behövs notifikationscentrum... Om du fått en notifiering av någon app så finns det ju ingen historik för dessa? Att ha hundra olika livetiles är inte samma sak som ett ställe där alla toast notifications samlas, särskilt inte för oss som inte vill kladda ner ett så snyggt OS med att ha varenda installerad app som Livetile. Jag har t.ex. ett Yahoo-konto där jag kollar mailen oerhört sällan. Vill jag kunna hålla koll på det utan att manuellt öppna appen måste jag ha en livetile.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

20. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Håller med fullständigt, har lämnat Android och gått över till en Lumia 920 igen väntan på 1020 och man vill verkligen inte behöva klistra varenda app som en livetile för att hålla kolla på notifieringar. Jag vill ha en ren och snygg startsida med det jag använder oftast och inte behöva ha allt där. Som det är nu är det snudd på odugligt.

Vad har ni för billaddare till era? Körde Navigon två timmar igår och luren sjönk från 100 till 57% batteri trots att min Belkin iPadladdare som lämnar 2.1A satt i hela tiden. Och den orkar ladda en iPad 3 med Navigon igång på så den är inte för klen. Och den har även funkat till HTC One, Galaxy S4, Note 2 och iPhone 5 med mer utan problem. Men med Lumian vill den inte alls. Är den sjukt kinkig på billaddare?

Om luren är släckt och ingen app igång så laddar den typ 10% på två timmars biltur

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.