Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det låter ju märkligt att den ska orka med monsterbatterierna i S4 och Note 2 men inte lilla 920? 2.1 A måste ju vara fullt tillräckligt tycker man....

Får man fråga varför du kör Navigon istället för Here Drive? Använder aldrig navigering själv men jag trodde Here var bäst.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Navigon är ju ett fullfjädrat GPS program som kostar cirkus 800kr för appen.

3. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har Googlat nu och det verkar inte vara ett ovanligt problem just med 920 tydligen. Såg att några rekommenderade Nokias egna DC-20 som är på 1A.... Konstigt att en kvalitetsladdare på 2.1 inte ska fungera. Kan fatta om en 30:- från Ebay inte funkar men.

Har alltid kört Navigon på fristående GPS:er, iPhone och Android så jag föredrar den på WP också

Har nu testat med Here Drive också men samma s****s batterislukande. Testat med tre olika laddare och olika kablar, ren charge kabel och data/charge men inget hjälper. Den är alltså totalt oduglig som gps om man behöver köra mer än 2-3 timmar och kul att komma fram till målet med död telefon.

Last edited: 29 jul 2013
  4. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

5. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

6. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag kan förstå det, jag kunde aldrig drömma om att MS skulle vara så tröga på att utveckla WP. Jag trodde dom skulle kasta ur sig uppdateringar men det dröjer. Tur dom fick till ett såpass bra operativ från start, men jag måste nog ändå säga att jag tror utvecklingen skulle gått framåt mycket snabbare med Nokia bakom spakarna.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Känns nästan som Nokia är WP. Det blir ju lite bakvänt. Men de features som kommer med WP på senare tid känns ju en del som rena Nokia funktioner såsom dubbeltapp för att väcka etc. Så visst känns det som Nokia driver WP framåt snarare än Ms och det kan ju inte vara bra.

Sent from my pimped iPhone

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den funktionen kommer bara till Lumia också, så det som Nokia ligger bakom är nästan alltid Lumiaexklusivt. Det kommer inte till WP i sig. Det är den fördelen Nokia har gentemot andra inom WP, att man får modifiera OSet.

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ah ok tack för klarifikationen. Trodde alla WP lurar fick det.

Sent from my pimped iPhone

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

När GDR2 kommer (senast i slutet av Augusti om jag fattat det rätt) så flikar Nokia in en del saker till sina Lumior och kallar den del-uppdateringen för Amber, ex klocka och vissa notifikationer på svart skärm, dubbelknack, etc.

Edit: När man talar om trollen:

http://wmpoweruser.com/full-nokia-amber-changelog-supposedly-leaked/

"Glance Screen Clock Charging indicator / low battery Indicator for silent / vibra mode, night mode (change color for night time). OFF by default.

*Smart camera capture the best moment.

*FM Radio

*HERE branding Location & Commerce

*Here Maps v3.4 Your compass is a discovery What’s New: Increased venue map coverage Favorites saved in HERE Maps now sync across all HERE experiences Personalized Live Tile options: Pin and Pin destination to start a place to start as favorite Pin Pin to start a place category to start

*Here Drive + v2.2 The open road made ??easy What’s New: Sync favorite places with other apps HERE and here.com Customize your map to display relevant points of interest, dry as restaurants, gas stations, and more one-tap access to speed limit Alert options right from the dashboard Personalized Live Tile options: Pin to Start a destination (one tap gives driving directions to That destination)

*Here Transit v3.5 Now arriving: the best way across town What’s New: Access your favorites through your searches Display nearby stations directly on a map opens Transit Maps to display more route options Transit Maps opens to display the battles navigation options Personalized Live Tile: Pin a destination like Home, Work, or School to start (one tap shows public transit routes and times to get there from wherever you are)

*Flip the phone to turn it silence.

*Datasense

*Find your closest hotspot"

Last edited: 29 jul 2013
  11. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Varför inte bara ha en lite Live Tile till Yahoo då? Jag förstår att det är ohållbart om man har väldigt många appar som ger notifikationer, men jag tror inte att det är ett jättevanligt problem. Min poäng är framförallt att jag tycker att Microsoft lyckats hitta en mycket bra lösning där de kombinerar det bästa från ett notifikationscentrum, hemskärm och widgets till en enda snygg skärm som har allt man behöver. Och för folk som har väldigt många appar skulle Microsoft kunna skapa en mycket enklare lösning, t.ex. ett mappsystem som man kan dumpa alla Live Tiles man inte har plats för, och så kan själva mappens ikon visa vilka notifikationer man har.

Min huvudsakliga poäng är dock att Microsoft prioriterar konstigt, det är väldigt svårt att övertyga folk om att Windows Phone är något att ha när man inte kan skicka och ta emot Facebook-meddelanden på ett lika bra sätt som iOS och Android (tro mig, jag har försökt).

12. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

13. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Finn ju Hipstamatic Oggl om man prompt vill posta på Instagram från sin WP

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

14. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag tycker nog att kombinationen Live tiles och någon form av notifieringshistorik vore bäst. Då slipper man kladda ner startskärmen med alla live tiles i världen. MS borde gå MYCKET hårdare framåt än vad dom gör. Att släppa en större uppdatering om året duger inte när man jagar. Fan till och med Apple har ju (visserligen snott från Android rakt av) och deras OS känns ju som stenåldern när man använder det!

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Borde ju räcka med någon form av notifikationsapp som samlar upp alla notifikationer i en lista på ett och samma ställe. Hade det inte varit så nedlåst så hade någon säkerligen gjort en sådan app vid det här laget. Som samlar in alla toast meddelanden. Alternativt svepa höger för ett notifikationscenter. Hur som tycker jag det är en relativt stor brist att inte ha något sådant alls.

16. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det finns en sådan app, minns inte namnet på rak arm bara... Men den kräver att appmakarna lägger in stöd för den i sina appar. Lite synd att en tredjepartstillverkare ska vara den som tar tag i det hela.

17. kirkx10

kirkx10 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 228
    Telefon:
    Motorola G100

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Ja det kan man ju tycka. Men för Android kommer ju väldigt många funktioner från tredjepartstillverkare från början och har sedan integrerats i själva operativsystemet.

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Vilka tänker du på då och hur lång tid tog det innan de integrerades?

19. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ett exempel kan vara snabbinställningar i notifikationsfältet, som HTC Sense och TouchWiz hade långt tidigare, och som blev en del av standard-Android först i 4.2.

För övrigt verkar Instance fungera igen.

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 214
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Den ska ha hoppat igång ganska snabbt igen? Instagram påstår att de inte blockerade appen med flit utan att det vart en bi-effekt av ändrade API. Sen så finns det en catch också. Du kan bara posta bilder privat och inte publikt.

Last edited: 1 aug 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.