Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Dont hate the player - hate the game.

Men haters gonna hate.
    Minst sagt en mycket smickrande renovering. Men jag tror nog att folk som söker info om Windows kanske riskerar att missa den, pga namnbytet.

Den som gjorde det kan kanske göra det på 920, för den är mer specifik, den är startad av mig, och inte lika många, men dock många, söker sig dit, som hit.

Tack för komplimangen, vem du än är.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vem det än var så är det ingen komplimang. Tror jag. Vem det nu är.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu talar du om syftet, men jag talar om hur jag tolkar det. Jag tar det som en komplimang. Och ännu mer nu när du påpekar att det inte var det, så blir det än mer smickrande.

Och för att återknyta till just syfte och hur den andre uppfattar det, så kan vi se på det vi snackade om, nämligen öppna nätverk, och den appen inom WP, hos Nokia, som letar upp dessa.

Där kan det bli exakt som med trådtiteln, han som tar sig in i det öppna tror han gör något busigt, och mot nätverkets ägares vilja, men han kanske har öppnat det med flit och således är andra välkomna. ´Han blir glad av att dela med sig. Men han som tar sig in gör det inte för att göra honom glad.

Två tolkningar av samma sak. Det beror på hur du ser på det, inte att du ser på det.

4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag önskar att jag kunde se världen ur dina ögon bara för en dag. Det måste vara fantastiskt att ha en helt egen verklighetsuppfattning :-)

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Som synes så är jag inte direkt ensam om att tycka det jag gör. Och det roligaste av allt är, är att du sa att din lur tar fram öppna nätverk i din närhet.

Och du sa "
    Verkar som en fin "tjänst" att ha på telefonen, även ifall det kanske inte behövs så ofta nu för tiden med 20mbit över 3G vart man än är MEN ändå. Alla har inte så mycket data att utnyttja som jag."

Nu ser jag att du döpt om tråden igen. Fy fan vad kul att jag berör dig så. Du visar ju att du bryr dig.

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

NI
    Jag bryr mig inte om vad du tycker. Jag tycker du är grymt jobbig i hur du alltid uppför dig. Eftersom du så gärna är här och tjatar tänkte jag du lika gärna kan få ditt namn på tråden!

Dina åsikter respekterar jag fullt ut men jag respekterar inte dig som person.

Last edited: 8 aug 2013
  7. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Fy fan vad barnsliga ni två är...

/18årig kille.

Joiis, neddie och Dirk Diggler gillar detta.
  8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Vad är meningen med den här tråden?

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Håll dig till ämnet, tack.

Jag bryr mig inte om hur du ser på mig för vem fasen är du? Bara för att du ville pika mig så gör jag det omvända, jag hyllar dig i min trådrubrik. Jag skulle ju bara visa vilken ynklig svag sate jag var om jag började nyttja mina rubriker till att håna eller pika dig. Jag behöver inte det. Du ska hyllas. För på den nivån är du för mig. Du skrev även om mig innan i din signatur, och du har redan avslöjat dig. Först signaturen och nu i rubriken. Så jävla gott att du tar dig den tiden och ägnar åt mig, jag har berört dig, annars hade du aldrig gjort så.

Att jag skrivet detta får anses som topic just nu då tråden heter 'Enda Connecting-tråden', det är där Diggler lirar.

Jag med flera tycker det är en icke-diskussion om att ta del av öppna nätverk. Du slåss mot väderkvarnar.

EDIT: nu bytte han namn igen till Connecting fan club-tråden. Tredje gången han byter namn. Bra nivå. Du kunde ju haft med Windows i rubriken också, för du förstör för massa oskyldiga.

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Även om jag inte respekterar dig och hur du uppför dig betyder inte det att jag inte vill göra dig glad! Nu har du din egen tråd där alla kan följa dig i dina argumentationer.

Om du vill tro att jag berörs av dig är det helt okej för mig. Det berör mig inte det heller. Alla människor går inte ihop och så snart jag ser hur du skriver till mig eller andra människor som inte delar din uppfattning kliar det i mig. Jag tål dig helt enkelt inte. Men dina åsikter får du ha och de skall respekteras.

Här är din tråd, du fick den av mig, lycka till :)

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Sista året har jag ingen aning. Lås skiten.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du ändrade min rubrik, där jag hade lagt till info, han har ju bytt ut hela rubriken men det är okej?

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Då öppnar vi en annan WP-tråd, för det var det den hette från början, innan du ballade ur. För en WP-tråd behövs.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Var inte så svag och uppgiven.

Du berörs inte av mig men jag kan få det att börja klia i dig? Bra logik där.

Angående snacket huruvida det är lämpligt eller ej att få reda på öppna nätverk, så var det ju knappast så att alla höll med dig. Minst två utöver mig sa emot dig, eller höll med mig. Så sluta med din beryktade offermentalitet.

Som sagt, var inte så svag och ge inte upp så lätt. Du måste försöka distansera dig mer så du inte tar så allvarligt på detta. Detta är nätet.

Om alla tyckte samma skulle inga diskussioner uppstå, men visst, du är kanske inte den bästa på att debattera så du kanske tänker -bättre fly än illa fäkta.

Hitta rätt distans, ta det för vad det är, så kommer du slippa det där kliandet.

Tråden skall inte ges till mig pga av din sk underkastelse, den borde få leva vidare då den innehåller mycket matnyttigt om WP.

Men annars får väl vi starta en ny.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vem är det som bryr sig och ballar ur egentligen? ;-)

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du, som byter namn på tråden och säger att det kliar i dig och grejer. Chilla för bövelen. Du har ju tappat det helt.

Låter ledningen dig ha kvar samma rubrik imorgon så startar vi en ny. Du kan ju liksom inte stänga ute massa oskyldiga från att hitta WP-info bara för att just du inte har pejl på läget.

17. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Connecting, finns det några som helst svagheter med Nokia eller WP. Och då är jag inte ute efter ett svar som du skulle ge på en arbetsintervju där man försöker smyga fram något positivt utklätt till negativt - utan jag är genuint nyfiken på om du kommer på något!

Ang wifi-kriget i tråden så är jag kluven. Jag tycker det är obehagligt med register på nätet (gillar inte Facebook/G+ av den anledningen) samtidigt som jag tycker folk med olåsta nätverk är korkade...

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte med Nokia, tycker de bygger de bästa lurarna, WP däremot har för lite appar och är aningen slutet. Men jag har ju det själv för jag tycker fördelarna överväger nackdelarna. Den är ett verktyg som hjälper mig i vardagen, ingen pill-leksak. Men min förhoppning är att det lättar både på app-fronten och på andra saker också. WP måste öppna sig mer. Och det tror jag de kommer göra.

Och något som styrker att det är just WP och inte Nokia som failar, är den tesen och något man ofta läser, att hade Nokia kommit med Android så hade folk köpt den. Läste det senast igår.

"Jag gillar Nokia och jag tycker att de gör möjligen de bästa mobilerna i världen, men vad 17 hjälper detta när de stoppar in ett OS som (på gränsen till) ingen vill ha?"

"Jag gillar Nokia och Nokiatelefoner - vilket jag redan skrivit - jag tycker dock att WP är ett riktigt dåligt OS, vilket tyvärr utesluter att jag köper en Nokia i dagsläget. Som jag skrev tidigare, Nokia behöver ett bättre OS, hade Nokia tillverkat smartmobiler med Android så hade jag med stor sannolikhet haft en Nokia."

Från några kommentarer till artikeln nedan.

http://www.mobil.se/nyheter/nokia-lumia-925-slapps-15-augusti-1.525527.html

I denna länken kan du se vad man kunde göra för 4 år sedan med en N900

http://www.youtube.com/watch?v=tON2gO72b1U

N9 är enligt många den bästa telefonen som gjorts. Du kan köra Android på den, du kan köra Meego och Android-appar. Den var både öppen, snyggt UI, och grym multi. En helt fantastisk lur.

Kan du berätta mer om det? Jag gillar inte heller FB, men av andra anledningar.

Ja antingen det eller naiva. Det är synd om människan.

Last edited: 8 aug 2013
  19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Alltså man lämnar oerhört mycket spår på nätet, men på grund av Facebook så är dom spåren nu i väldigt många fall sammankopplade med ditt riktiga namn. Det tycker jag är obehagligt. Detta tillåts fortgå tack vare att en stor massa helt omdömeslöst spyr ur sig ALLT i sitt liv ut på nätet. Hjälp.

Sen finns det såklart andra skäl att ogilla Facebook (allt meningslöst jäkla dravel som folk skriver i sina statusuppdateringar såklart) men för mig är nog just den försvunna anonymiteten det största skälet.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Google lämnar ju ut info om dig till tredjepartstillverkare, vilket de inte får.

"When you buy an Android app from the Google app store, Google gives the app maker your full name, email address and the neighborhood where you live without any clear warning to the consumers every single time when they buy an app."

"Google hands over details about you to app makers without any clear warning, placing your personal information in the hands of unknown third parties."

"It’s not necessary for an app maker to have your full name, email address and neighborhood,"

http://wmpoweruser.com/microsoft-takes-on-google-app-store-as-part-of-scroogled-campaign/

Du kan läsa om detta på andra sajter om du finner de mer trovärdiga.

Poängen med detta var att Google ville ju köpa FB, som tillhandahåller över 1 miljard mailadresser, adresser, namn, telenummer, etc. Så Mark Z gjorde en smart sak där, MS är ju delägare. MS kräver inte av dig att de appar du laddar ner ska få tillgång till halva din lur, men det gör Android och Google.

Google är ju YT, och MS och Apple går mer och mer emot dem.

Om du nu inte gillar detta med info-spridning, hur fan kan du då köra med Android, som alla vet missbrukar det? Dessutom är det 8 olika versioner ute, vilket försvårar för utvecklare, du kan ladda ner från okända källor och virus förekommer. Konstigt.

Har du aldrig tänkt på att ex en tv.nu-app inte ens kan installeras på Android om du inte ger den massa helt meningslös info om dig som en tv-app knappast har med att göra.

Där gillar jag WP.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.