Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 254
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
  2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja man längtar allt till W8 :)

3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 254
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kommer bli fetnajs.

Speciellt tablets med win8 de kommer bli riktigt riktigt bra känns det som.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja jag väntar verkligen på tablets, spyr snart över lagget i Androidplattan.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Prexis. En Android-platta idag är inte värt pengarna. En telefon är en annan sak men plattbranschen ägs så hårt av Apple. Skulle jag haft behovet av en platta idag hade det blivit en iPad.

Men jag väntar på W8-plattorna. Där är för mig den stora vinnaren. Håller MS likadant flyt på plattorna som i telefonerna, och dessutom ett mer rejält OS, så kommer jag köpa en sådan.

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja jag är också helinne på en wp-platta men vissa saker måste lösas innan jag hoppar på, eller rättare sagt en sak, en bra e-bokläsare som grejar drm-kodning.

Läser oerhört mycket på min tab 8.9 och till det så är den klockren, är dock mycket less på webprestandan på den, detta ryckande och hackande! Flash tror jag helt klart att jag klarar mig utan dock...

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 254
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Småhackandet blir ju så mycket mer märkbart på en stor tablet då skärmen blir så stor. På telefon kan man väl ta det men inte på en surfplatta. Skulle jag haft en platta nu hade det blitt en iPad för mig också helt klart. Men när de kommer med win8 så blir det ju helt plötsligt så mycket mer intressant. Ska bli kul att se hur de lirar ihop hela ekosystemet.

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Till och med frugans Ipad känns lite halvlaggig när man är van lumian men som du säger så märks det ju mer med större skärm...

9. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Last edited: 2 jun 2012
  10. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Något speciellt du tänker på, eller bara allmänt kul med något nytt?
    Av ren nyfikenhet, vad är det som du tror blir najs med en platta? Vilket användningsområde tror du är mest lämpat för plattan ?
    Vad använder du plattan till, och i vilket sammanhang upplever du lagget?
    Tror du att du kommer få nya vanor där du behöver en platta, eller tror du att plattan gör att du/man får ändrade vanor?

Om du har smartphone och PC, vilka behov skulle du kunna tänkas få, där det bäst lämpar sig med en platta?

Du hade redan haft en platta om du verkligen behövt en, men som de flesta andra så är det självklart att man inte helt plötsligt får behov av en platta, i synnerhet inte efter de anlänt.

Det är/var väl den egentliga tanken med plattan, från början, men nu ska den uppfylla andra saker också. Kan man kräva det? Är det fel på plattans prestanda eller på att vi omedvetet tror att det är en platt dator?
    Vad kommer plattan användas till primärt, något du inte gör idag eller kommer du använda den istället för något annat?

Men den stora skärmen kompenseras väl av mer under huven? Stora skärmar behöver inte lagga, vilket det nästan låter som. Antagligen nyttjar man plattan som om den vore en PC, eller tror den ska vara mer än den är, för de som använder den som en surfplatta, bör inte ha samma besvär.

Tycker ni att era plattskärmar laggar också, när/om ni surfar på dem? De är ju typ 5 gånger större, och enligt lagglogiken så borde de vara ännu mer släpiga, men så är väl icke fallet? Det tolkar jag som att plattor och i viss mån lurar fortfarande tampas med att hitta rätt styrka under huven utan att tumma på tjocklek, styrka och snabb men även uthållig. Kombon litet och nätt och samtidigt kraftfullt och snabbt, är inte alltid enkel.

Det intressanta i sammanhanget är ju ändå, vad är nytt idag i människans leverne så att man ska ha smart-tv, pc, platta och smartphone? Är det på tiden att detta kom, eller formar vi oss efter det som andra har?

Inte menat att låta som en tänkare, men är det inte märkligt att folk får fler behov allteftersom utbudet växer?

11. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Conecting.

Du skriver så mycket så jag orkar nästan inte läsa, gäller även i Lumia 800 tråden där du härjar.

Jag hatar idag datorer och vill bara ha min mobil eller platta. Sån är jag.

Laptopen kommer bara ut nån gång i månaden.

Ja, jag vill avveckla datorn men inser att det idag inte är möjligt för mig men jag är oerhört nära!

För övrigt så är detta min åsikt, tycker att du hela tiden försöker att övertyga oss andra att din åsikt är det som gäller...

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

12. mumia

mumia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vaddå lagg?

Har en Lumia och en ICS 4.0.4 platta, dom känns precis lika snabba.

iofs har plattan mycket fetare hårdvara...

13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Inte snabbheten vi pratar om utan de mycket kända rycken som uppstår till och från i Android, de finns mer eller mindre och enligt mina erfarenheter så hjälper det föga med fet hårdvara.

14. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Äh, alla vet att flytet i en Android-enhet inte kan jämföras med WP (eller iOS för den delen). Det blev bättre med ICS men de är fortfarande inte där än.

Jag tror att ASUS-plattan som visades på E3 kommer att få ta plats i mitt knä när den släpps..

15. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag med!

Hoppas inte att de blir lika dyra som iPads och Android-plattor... Skulle vart skönt med samma prissättning som de har på sina WP-telefoner. En Lumia 800, som jag har, för under 4000:- runt lansering utan abonnemang? Det är schysst :)

17. mumia

mumia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan ni vara lite mer specifika? Jag har inga som helst problem med lagg i ICS - kanske beror det på att jag kör ADW launcher och har bara en widget på hemskärmen??

Vissa program kan "stanna upp" oavsett vilket OS de körs på. Till exempel kan twitter appen på både WP7 & android lagga så in i helvete ibland :(

18. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om du inte känner någon skillnad i mjukhet mellan din Lumia och Android-platta så är ju det jättebra :) Dock tror jag inte att du är en sån person som nödvändigtvis reflekterar över det heller, rätta mig om jag har fel!

Jag personligen märker av skillnaden direkt, oavsett hur bra hårdvaran är på en Android så går det inte att jämföra med WP.

19. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tror tyvärr att det kommer bli helt tvärt om iaf om man kollar på Samsung Slate som kostar runt 13 000 som många har installerat Windows 8 på, dock är ju det tangentbord och hela kittet.
    http://www.webhallen.com/se-sv/hard...slate-i5-2467m-4gb-64gb_ssd-3g-11.6-win_7_pro

Men om man kollar på telefonerna så är ju Lumia serien bra mycket billigare än många android mobiler så man kan ju alltid hoppas :)

20. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det där ar dock en fullskalig pc-tablet (x86) med hårdvara jämförbar med en riktig laptop. Jag är ute efter ARM-tabletterna som bör ligga i en lägre prisklass.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.