Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jepp det är ju huvudsakligen små laggandet som driver bort en. Men även sånt som att touchen inte alls är lika mjuk och följsam som på WP. Flytet i menyer och sådant känns verkligen inte naturlig även om det inte laggar. Det känns lite trögt på något sätt. Svårt att förklara. Men det blir så märkbart när man är van vid WP.

Hade inte Android haft det där små lagget längre så hade jag ändå inte gått tillbaka nu. Jag fullkomligt älskar Metro.

Jag har alltid sagt att MS svaga sida har varit interface och design under alla år. Nu med Metro inriktningen så går de från klarhet till klarhet.

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hör inte detta ihop med lagget på något sätt? Har för mig jag har läst det någonstans...

Metro är otroligt som du säger, och i nästa version är det ännu snyggare. Blir svårslaget! Men jag saknar Androids notification field (eller vad heter den listen längst upp som man ser mail och kan stänga av wifi etc?), finns det någon uppgift om det kommer någon motsvarighet till nya WP?

Ni andra WP-lovers, kör ni Skydrive eller ligger ni kvar med Dropbox? Jag är jäkligt nöjd med Skydrive, både med gratisutrymmet på 25 gb och med de låga priserna om man vill uppgradera. Men det här med att foton skalas om när de laddas upp, går det att kringgå? Tänkte säkerhetskopiera alla foton hemma men det vore synd om storleken/kvaliteten blev lidande av det.

3. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag kör nästan uteslutande med SkyDrive. Det enda jag använder Dropboxen till är saker som redan ligger där som jag inte orkat migrera till SkyDriven :P Allt nytt åker upp på SkyDrive.

Jag väntar fortfarande på att Microsoft ska implementera en inställning för bilduppladdningen så att man får välja själv om man vill ha fullstorlek eller en minimerad variant. Jag gillar inte att någon annan redan bestämt åt mig att det kan bli för dyrt att ladda upp fullstora bilder..

Förresten, vad tyckte ni om Nokias "uppträdande" på WP Summit'en igår? Jag tyckte att han var väldigt oförberedd och gav ett oseriöst intryck när han hela tiden kom av sig och var tvungen att läsa allt han skulle säga. Var lite jobbigt och pinsamt att titta på enligt mig.

4. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Man får väl helt enkelt köra SkyDrive för allt annat, och Dropbox för bilder... Dropbox är en väldigt bra tjänst, och appen till Android tyckte jag var grymt bra. Därför känns det tråkigt att de är så ohyggligt dyra! Jag skulle gärna sponsra dom annars för att väga upp emot de stora drakarna, men med sådan enorm prisskillnad som det faktiskt är så avstår jag!

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det kan man sakna lite ibland ja. Men när jag tänker efter så ändå inte så himla mycket.

Skulle snarare vilja ha någon slags "history" än notifikationer. Så allt man gör såsom skicka ett sms, spela ett spel eller något annat visas upp i "history" fältet. Förslagsvis skulle det ligga om man sveper till höger. På vänstra sidan om startsidan.

Typ som på denna bild: http://www.flickr.com/photos/idlelimey/7308277670/

Fast history snarare än notifications. Eller att man kan bläddra mellan history och notifications.

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    I den nyaste versionen av Skydrive så ska inte foton skalas ner om man laddar upp direkt via appen.

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ett alternativ som skulle räcka för mig vore en tile som fungerar som en universell notification tile, dvs en tile där alla (även tredjeparts som ex Whatsapp) notifikationer hamnar. Sen klickar man på den och får då en historik. Det borde ju inte vara så svårt att fixa för MS?

Det ska jag testa ikväll!

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
  9. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Mjo, jag vet. Men det gör jag aldrig eftersom jag har automatisk uppladdning påslagen. Det är den funktionen som är viktig för mig, jag vill slippa tänka på ifall jag har synkat mina bilder :)

10. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    I see jo det blir ju lite jobbigare att ladda upp allt i efterhand då.

Personligen synkar jag dock bara mot datorn med jämna mellanrum så lägger jag in allt på extern hårddisk. Har inte använt Skydrive så mycket än förutom att slänga upp några NES roms till Nintendo emulatorn :)

11. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hm, hur lång tid har man på sig att pausa spotify, innan den stänger sig automatiskt? Både idag och igår har jag pausat då jag gått in i en butik, och när jag velat fortsätta spela efteråt så har programet startat om sig, och spelkön varit tom.

12. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Mm, jag synkar lite då och då med datorn men det är sällan jag orkar koppla in kabeln om jag ska vara ärlig! Jag blir bara latare och latare och jag förväntar mig mer och mer av tekniken ;) Det ska ju dock gå att synka via WiFi, dock har jag inte fått det att fungera. Plus att eftersom man ändå måste ladda telefonen så kan jag lika gärna koppla in den i datorn direkt.

Hmm, jag vet inte. Jag brukar pausa den ibland och för det mesta kan jag fortsätta spela efteråt men inte alltid. Jag tycker att Spotify-klienten till WP är ett skämt hur som helst så jag orkar inte bry mig längre :D Använder Nokia Music och dess radio-funktion allt oftare faktiskt.

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ingen aning. Under den tiden jag använde Spotify så kom jag aldrig underfund med hur det funkade. Ibland försvann allt väldigt fort även om jag inte gjort något med telefonen. Andra gånger mindes den fast jag hade pillat lite med luren. Kort och gott är Spotify appen högst oberäknelig. Sämsta versionen till och med värre än vad Android klienten var innan den uppgraderades nyss.

14. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är så enkelt att man startar upp Zune med telefonen ikopplad med USB'n. Sen trycker du på View Sync Options och där väljer du din wifi-anslutning. Nu kommer den synka varje gång du laddar i över 10 min- Mycket smidigt, tycker jag. Då slipper man extra kabeltjafs! :cool:

15. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det sjuka är att det faktiskt fungerar! Min synkar titt som tätt. Hade glömt av att jag hade synk på via WIFI ett tag men hittade helt plötsligt alla bilder jag tagit med telefonen, och film då förstås, på datorn! Magiskt! Den synkar utan att jag ens behöver trycka på något i datorn eller på telefonen!

Sen används Skydrive oftare iofs.

16. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Sneglat lite på WP, ni som har en WP nu. Hur snabbt kan man skifta mellan apparna? Måste man gå ur aktiva app sen gå igenom hela listan igen? Tar det inte lite väl lång tid?

Och en annan fråga, vilka kommande WP telefoner kommer nu snart?

17. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du har ju genvägar i form av en 'bokstavsplatta' så du hamnar i rätt kategori direkt, samma typ av genväg finns ju även i kontaktappen, så att man hittar rätt bokstav direkt istället för jobbig scroll.

Sedan kan man placera de från listan på startskärmen, och där är det snabbt och smidigt.

Last edited: 21 jun 2012
  18. matokt

matokt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Okej, måste nog testa en på riktigt för att få ett ordentligt intryck.
    Hur är det med framtida telefoner? Någon najs 4" - 4.3" högupplöst på G? :innocent:

19. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De kommande modellerna är inte officiella än, då W8 ska lanseras i höst och det är mycket tissel och tassel kring det. Men det är ingen vild gissning att Nokia kommer släppa riktigt smarta lurar med flera kärnor och allt det där som många verkar prioritera. Hårdvaran kommer till 100% bli betydligt bättre då detta krävs till W8.

20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte exakt hur du menar men om du menar multitasking så är android överlägsen i den frågan. Funkar hjälpligt i wp7 och snabbt, när det funkar.

Om man idag inte har wplur men vill ha så ska man helt klart invänta wp8lurarna, ingen tvekan om det!

Jag trivs dock alldeles förträffligt med min Lumia 800 efter tre androider, stackars Desire S ligger och gråter i byrålådan ;-) Väntar nog på ICS men inser snart att husse inte bryr sig...

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.