Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Synd att den är så tråkig bara, är det samma kamera som i S3?

Tycker det är en enorm klasskillnad på utseendet till Nokias fördel dock.

Sen tror jag att man "luras" att kanterna på Nokian är större än vad de är. En del av "det svarta" på bilden ovanför är skärm. men eftersom den är svart även utanför så ser man inte vart brytningen går. Detta syns tydligare på Samsungen.

Last edited: 11 sept 2012
  2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nu blir det ett jävla massa spammande från mig haha.

Hur är det med uppdateringar? Kommer de ut samtidigt till alla tillverkare? Eller har Nokia som är MS´s gullgosse förtur? Hur många uppdateringar av större modelle brukar det komma per år? 1-2?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

minns jag rätt fick jag 3 uppdateringar till min lumia 800 på 3-4 månader.
    jag tror inte det är samma till alla tillverkare men däremot är det inte samma skitsystem som till android nör det gäller tillverkarnas uppdateringar.

högst personlig åsikt. Man måste testa winphone för att fatta hur nice det faktiskt är. Köper man en lur för att konstant pimpa den eller vill man ha en bra fungerande lur? jag saknade inte anpassningen ett smack från android faktiskt. appmässigt ja men det är ju mycket bättre nu än då oxå.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där med uppdateringar skulle ju bli ännu bättre i och med WP8. Att man alltid har möjlighet att själv ladda hem div. uppdateringar OTA utan att operatörerna ska kunna lägga sig i. Så har jag fattat för i alla fall.

5. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jo jag är sugen på att testa något nytt. Jag gillar lite att det är en slags blandning av ios och android. Låst och hårt styrt som ios för att få bra batteritid och inga apps som freakar ur i bakgrunden. Men samtidigt kan massa apps få tillgång till "core funktioner" likande android fast nästan bättre. t ex lenses i kameran istället för en massa appar. och skype rätt in i "telefonappen".

6. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är lika bra /dåligt på alla skulle jag säga. Först med NoDo var Samsung om jag minns rätt med dom andra bara någon dag efter. Med Mango var LG (!!!) snabbast och med Tango var det väl Samsung igen eller möjligen HTC. Firmware-uppdateringar släpps väl utefter vad som behövs för telefonen, 900:an har väl t.ex. behövt en rad uppdateringar för att fungera bra?

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag gillar designen, tycker den är mycket snyggare än S3:an till exempel. Nokian är stor i förhållande till skärmstorlek, kolla måtten på den. Därmed inte sagt att man inte vänjer sig!

Har ingen aning om kameran men den duger säkert för min del. Värre är det ju med skärmen, den måste jag se IRL innan jag kan bestämma mig.

8. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Pentile är inget som stör en normal person.

Jämförde lite på denna sidan och blev inte så rädd över storleken längre.

Den är lite längre och nästan exakt lika tjock som en S2 med extended battery. samt kortare än en S3 men rätt mycket tjockare.

http://www.phonearena.com/phones/Nokia-Lumia-920_id7471/size

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag hatade också pentile förut men efter att ha haft 2 lurar i rad med det så bekommer det mig inte det minsta längre. Det syns om man tittar efter det men i praktiken så stör det mig inte alls längre.

Skulle störa mig mer på IPS panelen är jag säker på även om den inte är pentile. Kan inte ha något annat än amoled längre pga svärta.

10. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag surfar mycket och tycker då pentile stör en del, även om det är hd-pentile. Spelar sällan och tittar aldrig på film så det känns inte som att jag drar nytta av AMOLED:s styrkor utan märker bara av svagheterna. Till film och spel är den ju dock riktigt bra så det beror ju mycket på användningsområde. Jag hade helst haft en ATIV S med IPS eller en 920 med kortplats men man kan ju inte få allt!

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nokia vinner ju med hästlängder vad gäller design. Lumia 920 tillsammans med Lumia 800 ligger helt klart längst fram vad gäller utseendet tätt följt av iPhone 4/4S. MEEEEEN... återigen... varför så stora och feta?

Jag skiter fullständigt i om "trenden" går åt större storlekar. Jag tycker att Lumia 800 är perfekt i storleken, både denna och iPhone 4 (jobbtelefon) känns dock till och från för stora i fickan på vissa byxor, det finns inte en chans att Lumia 920 kommer kännas bekväm bredvid pungen.

Trist tycker jag. Jag tillhör även de som sket i att köpa den senaste androidluren och "backade" i prestanda just för att jag tyckte Xperia Ray hade en bra storlek!

GÖR MINDRE TELEFONER!!!!

12. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sitter och hoppas på att HTC:s kommande WP blir något åt One X/S-hållet. 920 känns på förhand för stor för mig, 820 för dålig upplösning och tveksam design. Eller så blir att avvakta något halvår. En Nokia är ändå en Nokia har man börjat inse. :)

13. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, nu går ju till och med Apple ifrån småskärmarna så det blir nog svårare och svårare att hitta dessa småttingar framöver. Sen undrar jag om du är 1.20 lång med pyttesmå barnbyxor som till och med har svårigheter att få ner en liten iPhone i fickan! ;-) Min Titan går fint ner i byxfickan och nej, jag har inte baggy kläder.

14. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu kan jag dock tycka att 4" är helt OK det med, dessutom kommer säkerligen Apple köra 4" i 2 år nu - iPhone 5/5S.

Det är helt enkelt kört att kombinera teknikintresset med modeintresset.

Hur som helst, en mobil skall vara en mobil, vill jag ha en surfplatta köper jag en, 3,5-4" är perfekt :).

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

4,3-4,5 är bäst enligt undersökningar därför är de flesta mobiler i den storleken.
    Däremot så har lumian lite väl stora kanter runtom. :-\

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kanten där nere på 920 förstår jag inte varför de har gjort så stor. Som en förvuxen Lumia 800. På Lumia 900 så var det mycket mindre död yta där nere.

17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Bra fråga... Kanske behövde ytan till elektroniken. Eller kom fram till att det är lättare att hålla den med en hand och komma åt knapparna med tummen. Kan bli lite svårt om knapparna är för långt ner. Who knows! :)

Men man måste nog hålla i den innan man bestämmer sig för ett köp. För den är på gränsen för vad som är ok att mosa ner i fickan.

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vad är det för undersökning som säger att 4,3"-4,5" är bäst?
    Då ligger ju dock Nokia Lumia 920 utanför detta segment eftersom den har så mycket död yta, Lumia 820 kanske kvalar in på 4,5".

Som sagt, man får nog ta och pilla lite på den när den väl dyker upp innan man bestämmer sig.

Dock finns det fortfarande ett stort "hinder" som tyvärr är i vägen för mig när det kommer till ett köp av en WP-mobil och det är Instagram! Det verkar ju dessvärre som att den inte hinner dyka upp på ett bra tag heller vilket får mig mer och mer att rikta blickarna mot Apples event ikväll kl. 19:00.

Det var trots allt avsaknaden av Instagram som fick mig att låta min Lumia 800 ligga ouppackad i sin kartong (där den ligger än :)).

19. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ja är fjortisappen instafail ens favoritapp så blir det svårt med WP. Själv avskyr jag skiten. ;)

http://www.theverge.com/2012/9/10/3307889/instagram-windows-phone-app-nokia-video

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.