Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Så man får skriva att man älskar den men inte att man hatar den? Dubbelmoral much?

Torka dig bakom öronen och åk iväg till gymnasiet istället.

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag avskyr också Instagram. Bara enbart utav den anledningen att Facebook flöden har en tendens att bli fulla med "artistiska" foton.

edit: säkert kul att följa folk dock men inte min grej helt enkelt!

Last edited: 12 sept 2012
  4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Haha, och det kommer från en person som rör sig med ord som "instafail".

Sen såg jag inte att han skrev att han älskade den, fast du kanske gillar att göra om andras meningar så att de passar dig bättre?

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Komik och komik!?

Jag tycker att Nokia samt Microsoft gång på gång försöker påvisa hur viktiga personerna i vår närhet är, varpå man jobbat hårt med integrering av Twitter, Facebook och så vidare i operativet.

Vill man skapa bilden av att ens nära och kära är viktigast - och då per automatik de sociala nätverken - är det märkligt att man inte jobbar hårdare för att få till en Instagramapp.

Smaken är självfallet som baken, men då mina vänner "lever" mycket av sina liv via FB, Twitter och Instagram blir man mer eller mindre tvungen att följa dessa nätverk även om man själv inte är ett big fan av allt jäkla skit som folk skriver på dessa sidor. Träffas man inte så ofta tar det märkligt nog en onödig massa tid innan man hinner komma in i en diskussion;

"Jaha, visste du inte att Pelle var i Edinburgh i vintras? Synd för dig, vi är redan inne på vårkanten och diskuterar deras nya sommarstuga nu"

Skämt åsido, ni förstår nog vad jag menar!

100 miljoner fjortisar må ha fel men på ett sätt kan jag tycka att Instagram är smidigt - filter skiter jag fullständigt i, men att följa någon i bilder är mer intressant än att låsa någon idiotisk statusuppdatering såsom;

"Fick åka ambulans idag..."

...där folk gång på gång skriker efter bekräftelse och svar likt;

"Nääämen gummman dåååh, vad har lixxom hänt!? Mårru bra ellerh?"

Dock borde Instagram lägga upp en spärr för alla idioter som postar bilder på sina måltider - jag har lust att starta en ny användare där jag dagligen postar en bild på en tråkig och ful j*vla sten.

"Kolla!! Dagens sten! Cool va!?"

Hur som helst, Instagram är en dealbreaker för mig, hur fjortis det än må göra mig. Det är ju på samma sätt som jag själv kan skratta över folk som tycker att avsaknaden av minneskortplats är en dealbreaker;

"Åhhh nej, jag får inte plats med hela mitt U2-bibliotek, jag som ska vara borta från en dator nu i 7 månader och som måste kunna lyssna på en ny låt var femte minut, jäkla Nokia, hur tänkte de här baaah åhhhh!!!"

Övriga appar som vore trevliga är ju Hemnet, SF, Rabble, Tradera med flera, men dessa hoppas jag dyker upp inom kort, även om det är mindre troligt.

Så... nu har jag bittrat av mig lite, åter till topic :).

Last edited: 12 sept 2012
    Ajjtwr gillar detta.
  6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

instagram, >"finns" ju dock... tredjepart förvisso men ska du inte posta bilder själv så fungerar den kalas faktiskt.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kid droid borde du byta nick till faktiskt, säg till vart jag ska skicka äldsta sonens pamperspaket.

8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ja, det finns ju en del hyfsade alternativ.

Dessutom kan jag bära runt på en iPod Touch om jag nu skulle få för mig att posta bilder på "Dagens sten". Vill dock komma ifrån det här med att bära med en massa extraprylar nu när kamerorna dessutom börjar bli helt ok på mobilerna.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Instagram kommer ju iaf så det är väl bara att vänta eller dela ut bilden på Instagram via Facebook ist annars

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

verkar som att instagram själva inte kommer att göra en app för WP. Lite konstigt beslut kan tyckas. Får se om MS gör en egen.

11. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Kan man dela ut bilden på Instagram via Facebook? Även genom telefonen då?
    Instagram är dock inte bekräftat till WP än.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag vet inte hur det är eg.. facebook och ms gick ju ut med info om att instagram kommer till windows phone efter att köpet av instagram gick av stapeln men sen vart det tyst.. men självklart kommer det något annat vore otänkbart speciellt eftersom att appen i sig inte är direkt avancerad.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vi får vänta och se!
    Nu gäller det bara att välja rätt WP-mobil :P!

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nokia är ju det enda rätta hittils iaf... samsung ser ju dessutom ut som skit.

15. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nokia är helt klart snyggast ja! Dock är 920 för fet och för stor för min smak, därför överväger jag en Ativ S, alternativt en 820 om nu designen ser bättre ut IRL än på bilderna.

16. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jasså, är du också en sån? Trodde du var lite bredare i ditt tänk, men jag hade visst fel.

Får jag slut på toapapper så har jag egna barn att låna blöjor av, men tack ändå!

17. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

I dagens SvD Näringsliv stod en liten notis att "Instagram kommer släppas för WP innan året är slut" enligt något rykte som The Verge snappat upp.
    Det stod dock ingenting detaljerat, inget om vem som isf kommer ligga bakom appen.

edit: Varva ner påhoppen nu... Ingen kommer ändå vinna.

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Det var The Verge som var helt fel ute, drog egna slutsatser och vips så var hela Internet nerkluddat av dessa artiklar. Kul att även SvD snappade upp detta.

Dock, som sagt, ryktet stämde inte.

19. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 263
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Hur jävla svårt kan det vara att porta en app till ett tredje system egentligen? Handlar nog snarare om någon form av motvilja känns det som. Så jävla stor som appen är så kan man ju knappast skylla på kostnader eller dylikt som själ att utesluta ett system.

Fattar inte varför många är så iOS/Android koncentrerade och inte bryr sig om något annat.

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Instagram... :neutral:

Vad är grejen med Instagram kontra Facebook? Twitter är ju en sak, där har man sina 140 tecken och håller inläggen korta och alla kan följa alla utan problem men IG ser jag inte riktigt nyttan med? Instagram gör ju inget som inte Facebook gör? Lägga ut bilder på diverse "intressanta" saker kan man väl lika gärna göra på Facebook? Eller Twitter för den delen. Eller är det dom "roliga" filtren som är grejen? Vad missar jag?

Detta är absolut inget inlägg där jag på något sätt försvarar Facebook (jag gillar inte Facebook heller)...

Hörde ni om Viber förresten (en app jag förstår nyttan med :D )? Samtalsfunktionen kommer vara Nokia-exklusiv på WP7. Lite märkligt, men samtidigt kan man ju förstå Nokia. Jag är inte odelat positiv!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.