Komik och komik!?
Jag tycker att Nokia samt Microsoft gång på gång försöker påvisa hur viktiga personerna i vår närhet är, varpå man jobbat hårt med integrering av Twitter, Facebook och så vidare i operativet.
Vill man skapa bilden av att ens nära och kära är viktigast - och då per automatik de sociala nätverken - är det märkligt att man inte jobbar hårdare för att få till en Instagramapp.
Smaken är självfallet som baken, men då mina vänner "lever" mycket av sina liv via FB, Twitter och Instagram blir man mer eller mindre tvungen att följa dessa nätverk även om man själv inte är ett big fan av allt jäkla skit som folk skriver på dessa sidor. Träffas man inte så ofta tar det märkligt nog en onödig massa tid innan man hinner komma in i en diskussion;
"
Jaha, visste du inte att Pelle var i Edinburgh i vintras? Synd för dig, vi är redan inne på vårkanten och diskuterar deras nya sommarstuga nu"
Skämt åsido, ni förstår nog vad jag menar!
100 miljoner fjortisar må ha fel men på ett sätt kan jag tycka att Instagram är smidigt - filter skiter jag fullständigt i, men att följa någon i bilder är mer intressant än att låsa någon idiotisk statusuppdatering såsom;
"
Fick åka ambulans idag..."
...där folk gång på gång skriker efter bekräftelse och svar likt;
"
Nääämen gummman dåååh, vad har lixxom hänt!? Mårru bra ellerh?"
Dock borde Instagram lägga upp en spärr för alla idioter som postar bilder på sina måltider - jag har lust att starta en ny användare där jag dagligen postar en bild på en tråkig och ful j*vla sten.
"
Kolla!! Dagens sten! Cool va!?"
Hur som helst, Instagram är en dealbreaker för mig, hur fjortis det än må göra mig. Det är ju på samma sätt som jag själv kan skratta över folk som tycker att avsaknaden av minneskortplats är en dealbreaker;
"
Åhhh nej, jag får inte plats med hela mitt U2-bibliotek, jag som ska vara borta från en dator nu i 7 månader och som måste kunna lyssna på en ny låt var femte minut, jäkla Nokia, hur tänkte de här baaah åhhhh!!!"
Övriga appar som vore trevliga är ju Hemnet, SF, Rabble, Tradera med flera, men dessa hoppas jag dyker upp inom kort, även om det är mindre troligt.
Så... nu har jag bittrat av mig lite, åter till topic

.
Click to expand...