Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

När dj säger att det är olika ord för samma sak så tror jag det. Han är för kunnig, han har visat hur han modifierar lurar efter hur han vill ha dem, han är väl den ende här som har en lur med två olika OS, så i hans fall verkar tekniken rätta sig efter honom, än att han rätta sig efter den.

Säger han att jag har fel så har jag fel. Som han sa till 'n sandström' argumentera inte om något du inte kan. Säger han så till mig så kniper jag. Jag varken vill eller kan med att argumentera emot bättre vetande, jag lär mig istället, och han verkar ha en jävla massa att lära ut.

Därför känner jag mig lite stolt att just han säger att Lock screen och aktivt standby och aktivt passningsläge är olika benämningar för samma sak. Jag tror också det är det.

Men jag är inte sämre att jag kan ändra mig, men i detta nu så verkar det som att 920 kommer få en aktiv låsskärm, alltså att man ser saker som inte syntes när den var lås innan. Att de kallar den låsskärm nu kan bero på att MS vill kalla det så? Inte vet jag.

Sedan såg jag i länken där han visar det nya i settings att man kan lägga till message, phone, calender, och då frågar jag; om det är så att man måste trycka in powerknappen för att se detta, vad är då de nya? Varför visa något man redan kan göra idag? Eller tolkar ni det som att de visar att man kan ta bort det som syns idag, alltså välja vad som ska synas, eller hur menar ni?

Det kan vara så att det de vill visa är att man kan lägga dit nya saker, men då undrar jag varför de visar calender, mess och samtal i exemplet? De finns ju redan på skärmen idag?

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

"Klura ut" kan bli svårt, utan att köpa en enhet själv och såga den i bitar. Jag tänkte mest i banorna att hitta en förklarande text om det på internet. Men det verkar inte helt lätt, söker jag på ämnet hittar jag bara massa träffar som rör symbinas motsvarighet till "hemskärmen". Du får gärna namedroppa ett gäng enheter förutom N9 som har det, samt länka till ett YT-klipp eller liknande som visar det. (jag har för mig att du gjort det tidigare, men det är drunknat i historiken)

På WP8-summit i somras nämndes det ju att det skulle finnas (iallafall till en viss del) delat drivrutinstöd mellan Windows 8 och WP8, vilket jag hoppas möjliggör sammankoppling med spelkontroller och liknande.

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha lita inte på mina ord jag använder bara det jag tyckt varit passande vet inte om det är tekniskt korrekt eller inte :)

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har hört en massa om det med. Att utvecklare väntar på WP8 tills de kan göra emulering över 8-bit på ett korrekt sätt. Det har tydligen inte funnits tillräckligt stöd för det i WP7. Hoppas det stämmer och att det börjar att dyka upp projekt snart.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Börja med N8. Det finns massa Symbianmodeller.

6. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Oj, du har rätt. I allt. Plötsligt inser jag hur obefintlig min tekniska kompetens är, då jag inte ens äger en telefon som kan dual-boota.

Jag ska härefter bara knipa käft och börja kalla mina telefoners standbyskärmar för låsskärmar, för att det är ju så det heter egentligen, jag har bara varit för korkat för att fatta det.
    När jag ändå håller på ska jag skrota displaypanelerna jag byggt, och radera källkoderna till all hårdvaruprogramering jag nånsin gjort.

Jag ska köpa mig en iPhone och bara vara tyst. Den stora teknikgurun har talat, och jag kniper nu käft.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Börja lira x-box eller skaffa en tv med BT och Wifi? Nu vet inte jag om man kan spela via USB eller det andra jag sa, men varför måste du ha med luren i kombinationen tv och kontroller? Varför måste telefonen vara där, en lur som har X-box dessutom? Du tror inte att när du befinner dig i tv-rummet så finns möjligheten att spela spelen genom själva spelkonsolen istället?

Eller varför vill du just göra detta genom luren i tv-rummet?

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om du kan citera EN mening där jag utnämner mig själv till teknikkunnig så är du duktig. Däremot nämnde jag en som minst sagt visat att han vet vad han talar om, och han sa jag var teknikkunnig. Men du behöver inte dela den uppfattningen, självklart inte.

Men du fick väl en länk till fda och den läste i alla fall jag men inte blev jag klokare. Grejen att ingen kan förklara det med exakthet tror jag ligger i att det är just därför så få har denna funktionen. Detta har inte ens de stora mobiltillverkarna listat ut, eller vad skulle annars anledningen vara till att de inte har med det, då alla bör tycka det är bra/grymt?

Jag är så naiv så jag tror det nästan bara är de insatta själva som vet exakt hur det funkar. Så tyckte jag någon sa i fda-länken. Att det är en jävla grej att få till detta och då är det inte så konstigt om vi lekmän inte greppar det.

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du har nämnt en som delvis håller med dig, det gör honom inte teknikkunnig.
    (DJ, ta inte åt dig på något vis, jag säger varken att du kan eller inte kan teknik)

Vilken länk menar du? Var det länge sedan den postades? Och vad handlade den om, just active standby på tft?

Jag förstör att du som lekman inte greppar allt, men du behöver inte låtsas att du gör det.

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag sa inte att det var pga att han höll med mig som han var kunnig,utan jag nämnde ju vissa exempel. Sluta dumma dig om du vill bli bemött med respekt.

Den länken postades nyligen av dj, så sluta spela dum.

https://www.flashback.org/t1971388

Här har vi ännu en tråd där de konstaterar att det är N8, N9, Symbian som grejar det. Fan vad ström det drar va.

Du får leta upp det själv men gamla Symbian hade inte Oled och de hade denna funktionen. Du har fel. Sedan att du ska inse det är din huvudvärk.

11. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du syftar väl inte till tråden som handlar om AMOLED-skärmarna på G-Nexus? Vad har den med Nokias äldre symbianmodeller att göra?
    Den enda den handlar om är att DJ själv påstår att pixlarna på Nexusen inte är helt avstängda då dom är svarta.
    Den handlar om en viss telefonmodell, inte om AMOLED i allmänhet. Min G S2 är kolsvart då den visar svart.

Vilken fin tråd, som nämner flertalet OLED-symbians. Som drar lite ström. Som jag alltid påstått.
    Så, när ska du nämna en symbian med TFT-skärm som har denna funktion, så att jag kan börja få någon förståelse för det snart?

12. Kimpan

Kimpan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har ingen Xbox. Tvn är jag nöjd med så nån ny tv vill jag inte köpa.

Jag tycker det är otroligt nice om man kan ha med sig ett gäng olika konsoler i sin mobil vart man än går. Tar man dessutom med sig sin ps3 kontroll på långresan så har man riktigt mycket spel till förfogande.

Sen att kunna koppla upp telefonen mot tvn och lira gamla klassiker med kompisar hemma i soffan är ytterligare en funktion som är trevlig.

Jag vill alltså kunna spela med ps3 kontroll både med och utan tv..
    Lite av en dealbreaker för mig om man inte kan det med wp8.

13. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Dina benämningar skulle jag säga att stämmer. En telefon i standby är när den är på men inte används, skärmen är inte på. Så en aktiv standby-skärm är då det som N9 har.

14. Akira

Akira Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nokia har alltid haft snygga mobiltelefoner, synd bara att deras utbud inte har gått hem hos konsumenterna, hur tror ni att framtiden ser ut för Nokia? Om jag skulle köpa en ny telefon idag så hade jag kunnat överväga en Windows Phone.

15. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Tror inte MS gillar att nån kör emulatorer i deras system, gissar att MS vill att du ska använda dig av MS Live arcade (om nu WP8 stöder det)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nokia 6680, N96. Som sagt det finns många. Att du inte vet detta visar att du, om någon, inte vet ett smack om denna funktion, vilka som har den, då du tydligen aldrig ägt en lur som haft den. Komiskt, hur ska du nu klura ut hur en LCD/TFT-skärm ordnar detta? Smarty.

http://www.allaboutsymbian.com/features/item/Getting_more_from_your_E61_Active_Standby_screen.php

Här står det lite om hur man kan påverka och skapa sin egen aktiva stanbyskärm.

Last edited: 9 okt 2012
  17. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Framtiden ser ljus ut, var väldigt nära på att köpa en Lumia920 men är påväg mot S3 LTE istället nu. Ett uselt/icke fungerande spotify var droppen som rann över för mig, för att inte nämna det usla app-utbudet. Telefonen i sig gillar jag starkt, men känner att jag hellre väntar ett tag och köper den när 'problemen' jag beskrev är ur vägen! :)

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo Spltify till WP är en sorglig historia. Dock tycker jag personligen den är det till Android också. Bättre dock. Surt man måste ha en extra app för att kunna köra den i landskapsläge dock.

Tapatalked

19. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Lite komiskt faktiskt. Du håller med om att den är usel men på ett annat forum hävdar en person att den är klockren. :neutral:

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Appar lär blir det minsta problemet eller att man saknar något då det kommer gå att använda Androidappar på W8 på pc, tablet och då W8 körs på samma kärna så tror jag inte MS lämnar telefondelen utanför.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-19756734

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.