Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Undra om inte det har att göra med att folk har olika smak :eek:

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men snälla, lägg ner med drygheten nu.
    Nej, jag har aldrig ägt en sådan lur. Nej, jag vet inte vilka som har det, varför tror du att jag envisas med att fråga efter vilka det är?
    Jag har inte ägt någon Nokia mellan 3310 och Lumia 800, fråntar det mig rätten att vara tekniskt kunnig.

Jag har aldrig påstått att funktionnen inte finns, och jag har aldrig påstått att det skulle vara tekniskt omöjligt att lösa. Allt jag vill är att se en bild/video på det i praktiken, och en simpel teknisk förklaring på vad som sker. Till skillnad från vissa andra så skulle jag förstå en sådan till fullo.

Tack för att du äntligen kunde namedroppa N96 efter alla OLED-lurar. Det är ett steg i rätt riktning.
    Detta är vad jag hittar då jag bildsöker på "N96 Active standby": [​IMG]
    Är det det vad som visas konstant på telefonen? Kollar man på videoresensioner och så verkar det snarare fungera som en slags hemskärm, och skärmen blir svart efter ett tags inaktivitet.
    Om det inte är rätt, har du lust att pilla fram en bild på hur det faktiskt ser ut? Eller gräva fram en av dina modeller och filma/fota.

3. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Det där är vanliga hemskärmen som de kallar för active standby. Har en N96, kan inte hitta något som skulle visas på skärmen hela tiden.

Last edited: 9 okt 2012
  4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är precis det det handlar om. Du kan välja vad som visas där, är du nöjd med sms/mms/samtal/email så blir det precis som vanligt. Utöver det kan du lägga till Skype/WordFeud/etc. Inget annat, ingen aktiv standby. Vad vi vet i dagsläget. Det finns inget som tyder på det. När dagen kommer med WP8 och aktiv standby så ger jag dig gärna rätt, men tills dess är det vilda spekulationer och texttolkningar från din sida.

Inget illa menat men du får dual-boot att låta som raketkirurgi. :teeth: Jag har kört min tablet med WebOS och olika versioner av Android i ett år nu. De flesta på det här forumet besitter nog den kunskapen.

5. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Mjo, det är ungefär vad jag börjar komma fram till efter allt googlande. Inte undra på att jag hittade så dåligt med svar.

"Active Standby" är nån slags föregångare till hemskärmen på dagens Android och iOS.
    Och allt googlde tyder på att N96 kan ha sin skärm igång max 60 sekunder, du som har en får gärna bekräfta/dementera.
    Mycket felaktigheter som sprids i denna tråd.

Men men, då har Connecting delvis rätt iallafall, WP8 kommer ha samma funktionalitet som Active Standby på N96. WP7 har redan samma stöd.

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    988
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Skärmen kan hållas på i 60 sekunder så det stämmer bra.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

I snutten angående nyheterna kring settings och lock screen så står det "screen times cut after" och så har de valt "never" som val. Det tolkar jag som att det varar i längre än 60 sek och inte att hela skärmen lyser hela tiden.

Ska bli mycket spännande att se.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad har Android IOS som N9 har? IOS har ju ingen aktivt passningsläge, och det verkar inte som Android har det heller, eller?

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vad sägs om att läsa hela inläggen innan du citerar?
    Det du påstår är "Active standby" stämmer inte, "Active Standby" är inte annat än en hemskärm.

10. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

När beräknar dom att det där ska vara klart? :)

Edit: Vill ändå få det bekräftat att det kommer till WP8 också, vill inte sitta där med 2,000 appar när jag kan ha 500,000. :P

11. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nja. Det är bara tiden innan skärmen slocknar igen. De flesta telefoner har samma grej och det betyder bara att den inte slocknar automatiskt. Finns redan i WP7 med skillnaden att 5 minuter är max.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

behöver man så många då? ;) jag tyvcker jag har installerat en hel del onödiga småapps för diverse systeminställningar osv samt lite spel och sånt.. 89 apps nu och har toppat på 135.. under 2 år.. fattar inte appnojan.. det viktigaste är ju att det viktigaste finns sen borde resten vara ok ;)

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det där med androidappar är ju inte hela sanningen heller det funkar med amd endast och sen är det inte androidappar per say som funkar utan bara ett fåtal med markanst sämre prestanda.. iaf i senaste dealen ;) men allt kan ju bara bli bättre.. vore underbart om det stämde till 100% då skulle jag nuka min nexus direkt.

14. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jag använder ett fåtal appar, cirka 10, och dom flesta finns inte.

Skype & Spotify finns, spotify suger men det finns ändå.
    NFL, NBA, My Tracks, Truecaller, Sparbanken Syd, App för min studentmail saknas.

Fixar dom det sådär som någon berättade så blir det garanterat en L920 för mig, någon som vet ungefärligt när/OM detta kommer ske? Sist jag litade på ett sådant rykte var att Siri skulle finnas på svenska till jul 2011.

15. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

neh det är väl just special som är svårt.. det mesta hittar man garanterat en ersättare för.. my tracks tex som överlag är skitdålig jämfört med andra appar, jag gillar den med dock ;) Studentmailen lär du ju förmodligen kunna köra med en drös andra mailapps tippa rjag på.. bankprogrammet blir ju självklart ett problem dock och det är trist :(

17. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Tydligen kör mitt universitet något f-ed up system som inte ens går att logga in på via en vanlig mailapp eller hemsida, BARA appen, sjukt störande.

Last edited: 9 okt 2012
  18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det är faktiskt över 100.000! WP's app arkiv har växt fortast av dem alla.

Tapatalked

19. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Finns bara 2.000 till WP8 :s

20. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER