Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Den tråden har du länkat tidigare, och den nämner fortfarande bara OLED-telefoner. Det enda som nämns utöver det, är "som verkligen visar varför man ska ha en AMOLED-skärm."

No TFT.

Sedan nämns gamla Ericsson, men dom är från den tiden då skärmstorlekarna var så små att viloläge var nästan överflödigt.

Du kan väl bara nämna vilken Symbian det är du har, så kan jag leta själv?

2. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

För systembolaget finns en icke.officiell app, som jag inte minns namnet på. Dock saknar den en del, kan tex inte visa lagerstatus i butiker, som androidappen kan.
    Dock fungerar systembolaget.se i webläsaren på telefonen, något den inte gör med mina 3 webläsare på androiden, vilket gör mig mer nöjd än alla appar i världen :P

3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Symbianlurar är det bara oled-telefoner. Och trådstartaren, som själv har en N8, får som svar "Symbian" och "Symbianlurar". Var i de svaren står det att de åsyftar Amoledskärmar?

Jag har ingen Symbian, jag sa att jag haft flera, men nu jag har Lumia. Har du kvar alla dina gamla lurar du haft?

Allvarligt talat, nu kan du fortsätta fråga i den tråden. För varför nämner de Symbian till en kille med N8 om det skulle vara fel?

Det är DU som vill ha svar på detta och ber mig ta fram en lur och fota. Haha. Är du dum på riktigt eller skojar du? Vill du veta får du ta reda på det.

Även den tråden jag länkar till säger emot dig. För du har fel. dj sa också att du hade fel. Men du har såklart rätt ändå :eek:

4. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ingenting i tråden säger emot mig. Det nämna att det finns på symbian, men inte att det finns på samtliga symbianmodeller.
    De som nämns i tråden är N8 (OLED) N9 (OLED) och att det även går att emulera på GS2 (OLED)
    Och vad finns det förresten att säga emot? jag har inte påstått nånting, jag har bara undrat vilka enheter med TFT-skärm som har denna funktion, det ända jag sagt emot är när du nämnt enheter där detta inte stämmer.

DU har sagt att funktionen finns. Vill DU framstå som trovärdig, så får du allt ta och anstränga dig lite mer för att tala om vart.

Hur kan jag ha "rätt" när jag inte ens försöker bevisa något? Allt jag vill ha är lite tydligare information från ditt håll.

Angående gamla telefoner så har jag kvar samtliga, utom en som jag gav bort.
    Oavsett så har jag fullt minne av exakt vilka modeller jag haft.

Vilka symbians har du haft, och vilka har du använt den nämnda funktionen på?

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag känner till att det finns en icke officiell app för Systembolaget. Dessvärre visar den inte - precis som du nämner - lagerstatus, vilket är just den funktion som jag är ute efter!

Trevligt att hemsidan funkar fint i webläsaren iaf!

6. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Här är de jag kan tipsa om i app-väg. SF har en duglig mobilsida dock är det endast bokning som funkar.

Hemnet - Homerunner, söker bostäder efter en mängd kriterier typ antal rum, pris, villa, lägenhet etc. Appen är på svenska och använder www.booli.se för data.

Resrobot - STHML commute, om du bor i Stocholm. Resiskane för skåningar. App på svenska.

Systembolaget - Drickit, visar info om öppettider, adress och utbud med priser. App på svenska.

Hotels.com - det finns en officiel app Hotels.com

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Håll er till topic så slipper någon komma och låsa tråden. Det hade vart guld om den INTE behöver spåra ut!

Facit och Stedad gillar detta.
  8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://www.absoluteastronomy.com/topics/Nokia_6680

" The phone initially offered an innovative active standby mode"

Finns många. Du kommenterade inte ens den när jag nämnde den innan. Varför?

Vem har sagt att det finns på samtliga Symbianmodeller? Hittade inte på nu för att du saknar argument. Det finns på Symbian, det står i tråden, du har fått modeller att kolla upp, men antagligen är du autistisk så du fattar inte ändå?

Det finns fler, det sägs i den tråden, jag sa det här innan den tråden startades, men du har inte hittat det? Åhh vad jag bryr mig.

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det där har jag läst. För länge sedan, då jag letade med helt fel sökord.

För att repetera det jag lärde mig igår då, den hårda vägen.
    "Active Standby Mode" är inte något som syns när telefonen är i viloläge. Det är Symbians version av Hemskärm, och det var innovativt då det kom, då gamla skolans dumtelefoner inte hade nåt liknande.

Att det finns på vissa symbianmodeller betyder inte automatiskt att det finns på TFT-telefoner. Därför undrade jag om det fanns på samtliga symbianmodeller.

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Enligt Nokia så har de flesta C och E-modeller detta. E71 tror jag har det.

Så när Nokia säger att de flesta Symbian har det, snackade med dem nyss, de hade ingen lista med sa att E och C-modellerna men inte S40. Så du kan säga vad du vill. Du har fel och men att få dig att fatta det är något helt annat.

Lycka till.

Last edited: 10 okt 2012
  11. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kan ge en liten uppdatering till diskussionen eller iaf ett nytt sökord ni kan använda. Jag har en Sony Ericsson W850i som väckarklocka och den har en funktion som kallas 'vilolägesklocka'. Den visar en klocka som hoppar omkring på olika delar av skärmen med svarta pixlar och stängs aldrig av. Bakgrundbelysnigen är av. Den syns bara om det är ljust i rummet mao.

Edit: På engelska heter det 'Sleep mode clock' Bild

Om ni låter diskussionen sjunka till personangrepp är det lika bra att ni lägger ner helt eller tar det i PM. Tråden riskerar att bli låst hur som helst.

Last edited: 10 okt 2012
  12. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Oj, vilka fina lösryckta citat du har klippt ihop. Roligt nog när det gäller ett ämna där jag och DJ i stort sätt häll med varann.

Exakt vad är det jag har påstått, som jag har fel i?
    Jag har fortfarande aldrig påstått att det inte finns några sådana telefoner du nämner, bara att jag inte vet vilka det är.

Jag kan dock glädja dig med att jag har letat mig fram till lite info. På N95 kan man ställa in så att skärmen aldrig slocknar.
    Det sägs dock påverka batteritiden ganska mycket, så en sådan funktion på en Lumia 920 med nästan 3ggr så stor skärm vore kanske inte helt optimalt.
    Men det skulle ju inte skada om dom lade med det som valbar funktion.

13. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ser att jag blir quotad en del här. Har inte hängt med i diskussionen om jag ska vara ärlig. Men det enda jag påstod att han inte skulle argumentera mot var det faktum att han först inte trodde på det faktum att någon speciell low power mode teknik användes för att stänga av alla pixlar förutom de som används på N9 på dess låsskärm.

Just sayin' :)

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Att han inte hittar TFT som kan visa släckta skärmar med detta och inte hittar rätt sökord, är faktiskt inte mitt problem.

Där såg vi en TFT-skärm som hade synlig klocka och det finns många TFT-skärmar som visar det och lite till.

15. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag hittade förresten lite backligt på svarta pixlar även på min G S2 igår, så det verkar vanligt i tillämpningar på just telefoner, iallafall hos samsung. Vetefan varför, kanske är för dåliga transistorer för att spara in på kostnaden eller så?

Syns ingenting även i kolmörker, men med 30 skunders exponeringstid och iso på 1600 kunde jag misnann fånga det på bild :P

16. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Tja, om det är skärmsläckare utan backligt du är ute efter finns såklart inte dom problemen, eftersom backlighten då är helt avstängt.
    Dock syns ju sådana väldigt dåligt och behöver vara svartvita, och syns inte alls i mörker.
    Sådana liknar inte alls dom bildexempel du har visat som du trott varit ett "aktivt passningsläge"

17. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du ser! Inte mycket att tjafsa om direkt. Men det finns där.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

...

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har inte sagt att det syns i mörker, även om vissa modeller har en större kontrast mellan det som visas och bakgrund, det jag sagt är att man kan se kl, osv på skärmen utan att röra powerknappen.

Det kallas aktivt passningsläge, home screen mode, etc. Kärt barn har många namn. När jag talade med Nokia så sa jag aktive standby och han rättade mig inte, han fattade och sa det jag skrev i ett annat inlägg, angående c och e-modellerna.

20. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

He, sen när vi nu tjafsat. Att jämföra teknikers teori med praktiska tillämpningar är väl så långt ifrån tjafs man kan komma :P

Ska göra samma test på min Lumia sedan, om jag nånsin får tillbaks den från anovo, och om den har någon skärm kvar då.
    Om jag förstått ClearBlack rätt så borde det väl inte hjälpa i sådana lägen, utan enbart minska externa reflektioner?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.