Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Windows p h o n e. !!!!!

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

2. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Screen Times Out står det nog, men jo, det har du rätt i. Verkar dessutom som det valet redan finns på en del telefoner med WP7, så det kanske blir en detalj som lämnas till tillverkarna.

Jag vet dock inte vad det är för förutsättningar för att LCD-er ska kunna synas utan bakbelysning. På dom laptops jag sett med trasig backligt, har man i princip behövt hålla en stark ficklampa några centimeter ifrån för att kunna urskilja nåt.
    Skärmsläckarna var standard förr, oavsett fabrikat, men i takt med att skärmarna vuxit och fått bättre svärta och färgåtergivning har dom fasats ut.

Tja, han trodde väl att du syftade på det som faktiskt heter "aktive standby då" :P
    Det finns iallafall en inställningmeny på N96 där man ändrar "Active Standby apps", och det som förändras då är skärmen som syns i max en minut, innan displayen slocknar. http://www.smartphonetracker.co.uk/...e_active_standby_screen_on_the_nokia_n96.html

3. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det är ju precis så det ligger till och det var där den här diskussionen började! Har man en skärm som alltid visar något är det bara att glömma LCD med bakgrundbelysning eller LED med mer än några (starkt) lysande pixlar. Att nu Connecting har ändrat sig till att det handlar om svartvita skärmar utan belysning är bara bra för då anser jag diskussionen avslutad.

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 325
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Vet faktiskt inte om det hjälper mot svärtan likväl som reflektioner. Inte full koll på det.

Men jag kan med blotta ögat se en väldigt svag bakgrundsbelysning från Lumia 800 på en helsvart skärm om jag stänger in mig i ett kolsvart rum. Mindre ljus avges på Lumia än på Nexus t.ex. Om det beror på skärmen eller deras trueblack filter vet jag inte.

5. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om man vrider och vänder på telefonen så ser man att den är mycket svartare i vinkeln som man normalt håller den i. I övriga vinklar tycker jag inte att den är svartare än andra telefoner. Så det är nog trueblack-filtret som polariserar ljuset på något vis för att optimera svärtan i just den vinkeln man håller telefonen normalt.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Herrejävlar, ok då var denna tråd förstörd. Härligt...

7. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

8. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tror inte det är budgetvarianten, då olika OP i USA fått olika modeller.

AT&T fick 920, Verizon fick 822 och T-mobile fick 810, om jag inte missminner mig. Tror att jag läst något om 510 och den lär väl vara mer budgetlur än de övriga.

9. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nä det är bara en återkommande del av trådens livscykel. Den återhämtar sig fort. :P

10. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hoppas iallafall dom tar sig till europa förr eller senare. Om nu inte apple hinner stämma bort den. Utseendemässigt set den ut som en kombination av iPhone 4 och Galaxy S2, blir nog ett bra alternativ om jag tycker 920 är för stor.

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 325
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple vill mer eller mindre att WP ska lyckas i staterna så någon stämning lär vi nog inte se från deras håll. De vill nog att Google ska bort och WP fram. Deras nya iPod ser ju ut som en Lumia för övrigt.

Steve Wozniak, Apple's co-founder har ju gått ut offentligt ett flertal gånger och sagt hur mycket han gillar WP och hur innovativt det är etc...

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kan ni inte göra så att ni lägger ner i den här tråden som handlar om något helt annat? Det första som händer efter att jag försöker säga till att inte förstöra tråden är att ni fortsätter tjaffsa om något som inte alls handlar om det tråden handlar om.

Väx upp eller byt tråd!

Facit gillar detta.
  13. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

14. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

mjo, ipoden ser ut som ett färgglatt småsyskon till lumia.
    Dock fick han väl dementera dom uttalandena?
    Nån gång hette det väl efteråt att han minsan menat att MS stulit designen av apple.

Nokia är ju både beroende av och väldigt drivande av hela WP, så jo, deras gamla tekniker är högst relevanta. Dock har det tagit aldeles för myckey plats i tråden, och disskusionen är redan nedlagd på allmän begäran.

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Apple börjar få problem. Idag läste jag detta och det lär ju gynna övriga tillverkare.

http://www.di.se/artiklar/2012/10/9/apple-irriterar-operatorerna/

SW var även impad av Lumia 900 och har klagat, ganska nyligen på Siri. Kul men folk som säger vad de tycker, även om det inte är pk.

Tror du förväxlar det med att han la till att Lumian var så snygg att den måste ha gjorts av Jobs i sin himmel. Har aldrig läst att han sagt att designen är stulen från Apple, för vilken Iphone är lik Lumia?

"I surmise that Microsoft hired someone from Apple and put money into having a role in the UI and appearance of some key apps. I also surmised that Steve Jobs might have been reincarnated at MS due to a lot of what I see and feel with this phone making me think of a lot of great Apple things."

Last edited: 10 okt 2012
  16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fast diskussionen om vilka skärmar som eventuellt har samma möjligheter som i någon Symbian som ingen visste namnet på hamnar väl inte direkt nedanför WP-trädet...

Men är diskussionen nedlagd så är det ju jäkligt skönt!

17. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Njae, det är mest det fetstilta jag menar, fast mindes inte ordagrant hur han sade det. Men att påstå att Micrsosoft skulle anställt någon från Apple för designen av WP är ju lite samma saks om att kalla designen stulen :P

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Att anställa någon och att stjäla något är inte samma sak. Du tolkar in något som inte står skrivet. Dessutom är det UI han talar om då och inte designen. Den verkar han tillskänka Jobs.

Det bästa är att han också sa att han använder Android men att Iphone är bäst. Han verkar digga alla tre men verkar ha svårt för att styra komplimangerna rätt.

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 325
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Han verkar vara en skön snubbe i alla fall.

20. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Att designa en svart telefon med rundade hörn är inte heller att stjäla, men sig det till Apple. Men tja, Steve och Apple har väl inte så många gemensamma åsikter längre
    Finns väl inte så mycket design i ett OS förutom användargränssnittet?

Han använder både Android och Iphone, och iPad, och en jävla massa andra prylar dagligen. han borde ha nån slags rekord på att använda prylar.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.