Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaså, varför köper inte alla deras dyra datorer då?

Det säljer slut i Italien, toppar listor i Tyskland England, Frankrike. Så priset verkar inte avskräcka.

Det var ju knappast DET som var poängen. Poängen är att det finns många som är Nokialojala och de med Symbian idag, som är fler än de som har iPhone, kan inte helt otänkbart ta steget över till en annan Nokia, då en smartphone. Det är ju det artikeln handlar om, bl a.

2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Vad är Symbian? :$

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Dock så gjorde ju Lumior det också när de kom. Vill också de ska lyckad men för tidigt att säga för mycket oklara faktorer. De som sålt slut hur mångs ex. hade de? Lumia låg som sagt högst upp på listor när de kom men vart ligger WP idag? De har en lång väg kvar och det känns lite som att det är nu eller aldrig för att det ska ta fart på riktigt. Priserna hjälper inte.

4. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Nu finns även

Hotels.com
    http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/hotels-com/2768058a-8146-4ede-a146-c22b3d50cdaa

Rabble
    http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/rabble/b1058fe3-129c-47f8-8336-1fd2ab07114f

SÅ himla stilrent gränssnitt ^^

5. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vilken Lumia sålde slut eller tecknade kontrakt med China mobile? Du kan inte jämföra efterfrågan på dem och 920.

UK: kolla vad som står på första platsen i most popular rutan till höger.
    Jo Nokia Lumia 920
    http://www.digital-phone.co.uk/

Tyskland:

1:a Nokia Lumia 920 (Yellow)
    2:a Nokia Lumia 920 (Black
    http://www.expansys.de/top20/

Frankrike.

2:a Nokia Lumia 920 (Black)
    http://www.expansys.fr/top20/

USA.
    Femte plats
    Bläddra ned lite på sidan för att se telefon topplistan
    http://www.expansys-usa.com/top20
    ´
    Portugal.

http://www.expansys.pt/top20#preOrders

Holland.

http://www.expansys.nl/top20#preOrders

Spanien.

http://www.expansys.es/top20#preOrders

Här har du/ni ett axplock.

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Rabble!!! Sweeeeet!!

Jag kan faktiskt räkna bort en del av mina tidigare appar, det enda jag saknar just nu är:

Tradera
    SF Bio
    SJ - med aviseringar kring förseningar
    Resrobot
    Systembolaget (lagersaldo)

Sen är jag nöjd :D!!

7. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hah, ja öppenheten/open source som argument har jag aldrig förstått. Jag gillar iofs verkligen att man kommer åt filsystemet på android men det är väl knappast ett tecken på ett öppet os? Däremot att MS skulle vara satan själv har jag aldrig förstått, är det för att dom gör det bästa och mest säljande operativsystemet till datorer? I mina ögon är dom helt överlägsna, linux är det absolut värsta jag vet. Försökte köra det till min htpc och höll på att ta livet av mig på kuppen. Ljud via hdmi i linux? Glöm det! OS X gillar jag inte heller, det är så fult (sett likadant ut sen X släpptes) och tråkigt och har inga spel/program.

Jag skulle gärna testa något annat än Windows, problemet är att inget är lika bra.

WP kommer bli stort, men som jag sa så tror jag det kommer ta tid. Under tiden lär jag använda både det och Android (eller ja, ios också då pga jobbtelefonen) parallellt . Men jag vill ha kortplats innan jag hoppar på tåget med Nokias WP8.

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag hoppas som sagt verkligen att det där reflekterar hur bra den kommer att sälja. Men jag är försiktigt positiv tills den har börjat att säljas fysiskt :)

Om Lumia sålde slut nånstans förut minns jag inte. Men jag vet i alla fall att den toppade diverse listor när det gäller försäljning och popularitet på lite olika ställen i Europa inklusive Sverige ett tag. Lik förbannat har jag bara sett en enda WP phone live på hela tiden. En tjej kolega på jobbet här som har en 800 numera och älskar den!

Last edited: 18 okt 2012
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ljudet funkar alldels utmärkt via hdmi i linux...linux idag är ingen match att köra om du kört windows det är i många fall tom enklare tycker jag. Men som desktop är inte linux lika bra som windows eller macos det håller jag med om. Jag kör det för det gör det jag behöver, jag har en termional och en browser lixom...

Att microsoft är satan själv är ju en absolut sanning med tanke på hur bolaget skötts innan. Det är populärt att klaga på apple idag ocxh deras stämningar osv men ms har varit och är i många fall 7 resor värre. Att ms är öppnare idag mot förr beror på en enda sak, konkurrens.. windows är inte the shit längre på samma sätt.. anledningen att windows äre störst från första början är ju deras minst sakt mysko försäljningsdeals med tex dell hp osv..

MS är ett dåligt företag på precis alla nivåer man kan vara genomrutten på men dom skapar ändå bra produkter ;)

EDIT: Jag hoppas WP blir stort för jag gillar det bäst hittils men jag tror dock att det redan är kört. Det kommer halvfloppa eller bara blir populärt i vissa världsdelar. Men man ska inte underskatta ms plånbok heller. Frågan är bara hur länge dom vill blöda.

Last edited: 18 okt 2012
  10. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Efter en halvtimmes krånglande med konfigurationen, när jag testade senaste. Och Passthrough av nyare ljudformat lyckades jag inte med alls :P
    Det jag stör mig på med linux är namngivningen på saker, man väljer inte "ljudkort 1", man väljer "Greta 25", för att utvecklaren har namngett ljudhanteraren till Greta, och det ska man bara veta om. Lite smått elitistiskt sådär.

MS är ett dåligt företag på precis alla nivåer man kan vara genomrutten på men dom skapar ändå bra produkter ;)
    Ang MS: http://xkcd.com/1118/ (inte att förglömma alt-texten) :P

Det känns som att Microsoft kör en ganska långsiktig rätt vågat satsning på allt som har med 8 att göra.
    Folk tycker att dom "gjort bort sig" med det nya interfacet på desktopsidan, men jag tror dom vet precis vad dom sysslar med, dom lär knappats ha räknat med att folk skulle älska det vid release.
    2-3 år till, sen får vi se hur hela satsningen går.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

fast problemet med interfacenamn måste ju vara totalt ointressant.. du behöver välja det 1 gång i ditt liv med just den datorn eller just det kortet.. ett totalt icke-problem eg. Anledningen att ljud har blivit ett problem i många ubuntu-distar är ju för att dom envisas med att köra pulseaudio som är riktigt skitdåligt rent ut sagt.

En annan anledning till att vissa format inte fungerar direkt beror inte på linux i sig heller utan på USA... typ... i usa får man inte skeppa med förinställt med tex krypteringsprogramvara man får heller inte stödja mp3. flac, ogg osv osv...

då är det lätt att klanta sig vid setupen. Sen även om jag kan fatta konceptet att man tycker ett os är kass för att saker inte funkar direkt eller inte namnges korrekt är ändå lite b. Det gör ju inte linux dåligt bara för att du inte fattar hur man gör? Oftast tar ju de vanligaste frågorna ett par minuters sökning på ubuntuforums eller bara googla problemet och nuförtiden behöver man ju mer eller mindre aldrig ens lösa problemet på annat sätt än grafiskt.

Men summa summarum.. som mediamaskin, spelmaskin är windows absolut bättre.. självklart... hade dock tillverkare av hårdvara faktiskt varit duktiga på att ge drivers till linuxcommunityt så hade det garanterat sett annorlunda ut.

AmigaOS tex är fortfarande by far det bästa os jag nånsin kört... inte ens dagens datorer känns lika rappa och komemr inte i närheten av känslan som en amiga hade. Återigen.. det bästa har inte alltid störst publik ;)

EDIT.. sen är väl just "bäst" fruktansvärt subjektivt såklart ;)

12. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fast jag har testat Linux i omgångar på htpc:n och det har alltid varit strul. Med ljudet främst, men också att jag inte kan få 1080p till tv:n vilket är helt obegripligt. Jag försökte mig på massa forum, där man sa att jag skulle ändra i någon xorg men det funkade inte heller. Lösningen på det blev helt enkelt att jag köpte windows och då fungerade det direkt såklart. Därför är jag extremt negativt inställd till Linux!

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja stödet för enb bra htpc är lite meckigt.. det gäller som sagt att köpa saker som akitks har stöd.. jag har en htpc som kostade 1600 att bygga och den kör 1080p utan problem vdpau... men då gäller det som sagt att köpa rätt delar ;)

14. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Aj, läste precis att Nokia gick back 5 miljarder Q3. Inte bra.

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 291
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nästan 10ggr mer än förlusten samma period förra året såg jag. Undras hur länge de klarar av att blöda pengar som de gör.

16. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Gött att citera sig själv!

Jag kom precis på en viktig funktion, swype!
    Var/Är inte det bekräftat till WP8, eller var det bara ett rykte?
    Älskar Swype och har saknat det varje dag ända sedan jag fick en iPhone som en jobbmobil.

Ska bli jäkligt intressant att pilla på både HTC 8X samt Lumia 920, synd bara att båda telefonerna är så stora och feta!

Är inte Swype bekräftat får jag nog köpa en vattentät Xperia V tills någon tar och snickrar ihop detta för WP :).

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

vattentålig.. inte vattentät ;)=
    kan även passa på att meddela att sonys lurar och speciellt de stryktåliga är de som repareras mest.. har folk inom anovo som berättat hur det ligger till...

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nokia är ju på något sätt ett sånt där företag man vill ska klara sig för all framtid eftersom dom alltid gjort bra telefoner. Nu verkar det ju tufft men kan det vara så att media i vanlig ordning överdriver? Ofta låter det ju som att Nokia är påväg omkull...

Klazzon gillar detta.
  19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Självklart ska det vara vattentålig :).

Förmodligen för att lurarna delvis är ganska populära, men säkert också p.g.a. att folk tänker; "Jaså, den här ska tåla lite stryk" och därefter slänger runt mobilen som om det vore en mjuk banan.

Jag är alltid rädd om mina saker, oavsett om de är tåliga eller inte, att Xperia V är vattentålig är bara ett plus :).

Frågan är snarare om Swype dyker upp till WP!?

20. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Finns det ens tredjepartskeyboards till WP?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.