Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Gör inte den här videon dig lite fundersam?

https://www.youtube.com/watch?v=nCBsfXwOQfw&feature=related

Dom borde kört på samma vinröda färg som s3:an, den var riktigt läcker!

Japp, ska ut och känna på den, måste bara lyckas hålla mig tills dess. Den har väl inte blivit fullbokad i Sverige? :)

2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hans ansikte är ju helt orange också.. Brun-utan-sol eller ubersaturerad video? Den är nog röd.;)

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Bara dåliga färger i videon som gör att det röda ser orange ut.

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Som killarna ovan säger, den är röd. Det skulle bli för komiskt att göra en röd lur som skiftade i orange. Skulle någon skifta i orange så skulle det i så fall kunnat varit den gula, men inte den heller gör det. Den är gul.

Vad jag vet är det inga skiftningar i någon färg, de är gula, röda, vita, gråa, svarta. Jag tycker i så fall, att den ibland ser lite mörkröd ut, lite oxblod. Men det var nog önsketänkande/synvilla, för det hade varit löjligt snyggt. Denna är en Ferrari och således Ferrariröd.

Nu har jag en 900 cyan, och cyan är cool men lite leksaksaktig blir den efter ett tag. Den ser ut som en blå plojlur, fast ändå inte. En svart är alltid ett säkert kort, svart blir aldrig omodernt, det sticker inte ut, typ samma som när det gäller kläder. Svart funkar alltid.

Röd är också alltid snyggt, fast på ett annat sätt. Gul har de nog valt för att få folk att reagera, att sticka ut, och många vill säkert ha den också pga av det. Sedan finns det ju skal, som är så tighta att man inte ser att cyan med svart skal är en lur med svart skal. Den ser ut som en svart lur då skalet är så jävla tight. Det ger en möjligheten att ändra ibland, vilket jag gjort när jag tröttnat på cyan, då kör jag svart ett tag.

Men den röda signalerar Ferrari, en snygg röd klänning, en röd ros, en röd snygg pryl helt enkelt. Röd är en fin färg. Inget snack om det :cool:

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Av den anledningen köper jag alltid svarta lurar. Jag kan vara sugen på någon annan färg ibland men jag vet att jag skulle tröttna lite på det efter ett tag. Svart blir jag aldrig trött på på samma sätt. Det bara funkar i alla lägen. Dåtid som framtid.

Jag har dock köpt ett original Cyan skal till min N9 som jag får hem om några dagar. För de dagar jag är sugen på nåpot annat än svart!

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har flera skal till min och det är kul, lite som att man ibland vill byta färgtema så vill jag ibland byta skal. Folk frågar ofta om man köpt ny lur. Skalen är ruskigt bra måste jag säga, de känns mer som tighta skinn då det inte syns att det är ett skal när det sitter på.

Just grejen med att välja färg på luren blir ju lättare då man tack vare skalen kan ha alla färger ändå. Min kompis har en magenta och det hade jag glömt av då jag alltid ser den med det svarta skalet, så när han kom med den så sa även jag, vad fan köpte du den färgen för? :D

Så färgen kan väljas efter humör, så som tema, ringsignal etc. Skönt att kunna variera om lusten faller på.

Något jag vill tillägga är att jag känner att upplägget på OSet gör på något sätt att jag blir mer produktiv. Detta har jag läst att även andra upplevt. Luren har blivit ett verktyg som gynnar min vardag på ett sätt som jag inte upplevt innan.

7. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Tror du dessa tighta skal kommer till L920 då också? :) Fasiken vad jag vill ha en gul men kommer känna mig som en liten attention-whore då :(

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det tror jag utan tvekan. Skalen gör ju nytta också då de skyddar. Till 920 verkar det finnas mycket fler tillbehör än till ex L800 och L900.

9. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har aldrig brytt mig om att använda skal på telefoner, pga hur fula och klumpiga dom brukar vara, men i veckan jagade jag rätt på ett skal till tjejens Samsung, och då passade jag att gräva fram det medföljande skalet till min Lumia för att testa lite. Det kanske inte är det mest skyddande skalet i världen, men jävlar vad det smälter in bra. i morse satt jag och tittade på telefonen och undrade vart mina skador i chassit tagit vägen, det tog ett tag innan jag ens kom på att skalet satt där.

Är det Nokia's originalskal du använder, eller finns det andra som fungerar lika bra?

Håller med om upplägget på OS'et. Det blir nån slags rytm då man navigerar genom det, som gör att allt känns så mycket smidigare.

10. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
  11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Precis, de vanliga skalen brukar vara störande och klumpiga.

Ja det är originalskalen, har tyvärr ingen aning om det finns andra som funkar lika bra.

Kan tillägga att innan så brukade jag inte gilla skal för de kändes som ett skal, som ett plastigt ytterhölje som tog bort mycket av själva känslan. Men dessa skal som finns till Lumian är helt grymma, de är ju också skal, som skyddar (kanske inte exakt lika bra som tjockare fulare skal, men jag har inte tänkt att lägga min under ett tåg), men jag tycker de beskrivs bäst som tighta skinn, eller tight smalt gummi, då det slimmar sig så bra runt luren att den inte får den där klumpiga känslan ett vanligt skal kan ge. Den byter bara färg (om man vill) och ger dessutom skydd. Grymt val av skal av Nokia.

Att Nokia ligger i framkant gäller ju även andra tillbehör, kolla bara en av blåtänderna till Lumian, så fräck och liten och praktisk. Och finns i alla färger som telefonen finns i, givetvis.

Last edited: 21 okt 2012
  12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu såg jag något jag inte lagt märke till innan, men som jag tyckte om. Vänster och höger hörne, där uppe, är rundade på ett annat sätt än L800 och L900. Snyggt.

EDIT: Eller är det bara vänster hörne upptill som är det? Blev osäker nu för på den röda ser man klart att vänsterhörnet är rundare, men på den gula ser högra ut som på L900. Någon skillnad är det nog då skärmen är konkav.

Last edited: 21 okt 2012
  13. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är ju bara angenäma problem, antingen tar du en röd, som du tar gult skal på (så ofta du vill) eller tvärtom. Skalen ger ju en möjligheten till för ändring. Jag hade tagit en röd och sedan valt olika skal till den, för jag tror jag vill ha den röd oftare än gul.

15. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Låter som en bra idé, vad kan dessa skal ligga på tro? :)

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Svårt att säga men det bästa är nog att titta på Ebay sen när telefonen funnits ett litet tag. Till Lumia 800 går de att få för 50-100kr styck för ett original. Beställde ett original till min N9 för 100kr inkl. frakt för en vecka sedan. Priserna ligger säkert lite högre för ett till de nya kanske.

17. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Här har ni killen som vänder på en femöring i vanlig ordning, har precis bokat en svart 920 trots att jag tyckte den var för dyr/tung/hade lite minne. :) Jag vill ha den som lektelefon och ska nog kränga min Titan för en billig peng snart. Får väl alltid ut någon hundring i alla fall!

Blir nog också en Surface Pro när den nu släpps!

Mvh

Mr Principfast

18. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Var? Fick du något ungefärligt datum? :)

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De är ganska billiga, ligger på runt 100-lappen och det är som sagt inget man behöver, men det ger onekligen telefonen och vardagen mer liv men färgglad variation. (http://www.dustinhome.se/xgroup/25403/fodral-skal/?CurrentPage=2)

De är tydligen gjorda av någon slags silikon, där av smidigheten och det tighta. Samtidigt vet vi alla att det är gummi som rekommenderas i andra sammanhang när man ska skydda sig, så varför inte köra med det här också :)
    Det lutar åt en dito för mig med. Som det ser ut nu så blir det W8 på laptopen, en Surface Pro och en 920.

Laptopen är huvudstationen, Surface blir en mobil PC och platta och även som en extra big smartphone. 920 blir den lilla allt i allon med synk till de andra två och som kan agera både dator, telefon och pekplatta. Det blir en röd tråd genom systemet (med neonfärgat skal :))

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

En stilla undran

I offieappen på Lumian, så finns det olika avsnitt såsom platser, dokument, onenote (i alla fall i min) Under avsnittet platser finns alternativen telefon, SkyDrive, Sharepoint och Office 365. Och jag undrar om den sistnämnda, för när man klickar på den så står det "Konfigurera ditt Office 365-konto på telefonen så att du kan nå dina Office-dokument, e-post, kalender och kontakter" Sedan finns det olika mailalternativ att göra detta, men den mailen man har som förstaval i telefonen fungerar inte, säger den.

Därför undrar jag, hur bär man sig åt för att konfigurera detta och vad blir vinsten/skillnaden när man gjort det? Någon som vet?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.