Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag körde Dustin, har inte fått något datum vad jag vet men dom brukar vara snabba. Övervägde Webhallen också men det blev Dustin.

2. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Så blir det för mig också, men jag köper en ny stationär dator i samband med att Surface Pro släpps. Varför ha både en bärbar och Pro-plattan? Pro är ju en laptop? Typ.

3. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

http://www.microsoft.com/sv-se/offi...ch=1&WT.mc_id=PS_google_Brand_office 365_Text
    Verkar mest vara nån slags företagslösning.

4. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Funderar starkt på en 920, men kan det vara värt att köpa sig en 800 för att bekanta sig med systemet, eller är skillnaderna så stora att det kvittar?

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Om du bara ska bekanta dig med systemet kan köpa valfri WP7-telefon begagnad. Lumia 610 finns begagnade för 6-700:- och då får du med Nokias appar osv.

Jag tycker dock att du kan slå till direkt! :cool:

6. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Det är mest surf och spotify jag kommer använda den till, samt tapatalk (motsvarigheten heter boardexpress vad jag förstår), men, finns det några spel alls? Jag har en del dötid ibland, och det är just underhållning som gör mig osäker på wp.

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Spelen tycker jag håller mycket hög kvalitet, särskilt dom som är utvecklade av Microsoft Game Studios. Jag gillar spelen mer än Android och ios, men då har jag iofs en 360 så jag gillar kopplingen till XBL.

Spotify ska vara värdelöst till WP, har dock inte Spotify själv så jag kan inte bekräfta eller dementera. Board Express är dödligt usel.

8. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Lite av en dealbreaker det där med spotify och boardexpress, hm. Jag kör väldigt mycket olika forum och spotify är hur jag lyssnar på musik, så det kanske helt enkelt är dödsdömt att sikta på wp. Samtidigt så kan det ju bli bättre framöver. Jag vill gärna ha en bra kamera, lumia 920 har en del finesser jag gillar och den ser rätt frän ut. Wp8 har verkat hett - men två grundläggande saker är ganska något som verkligen inte bör tummas på. Hur är stödet för gmail? Jag skickar ganska mycket sådana epost.

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Är man van vid Tapatalk så kommer du uppfatta Board Express som ytters tafatt. Det är värdelöst i jämförelse och framkallar frustration. Samma sak med Spotify. WP har den snyggaste men sämsta Spotify appen. Du kan inte ens spola i låtar så illa är det. Appen var allmänt laggig emellanåt och rent ut sagt dålig. Verkar finnas noll intresse från Spotify's sida att uppdatera den också.

10. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Riktigt tråkigt att höra tyvärr. Nu spolar jag iofs inte i låtar, men det låter inget vidare. När jag fingrat lite på en Lumia högst sporadiskt känns de logiska och har en skön kvalitetskänsla, men då talar vi om 1 minuts petande i en butik. Kanske inte är något för mig trotts allt, väldigt trist då de var i princip gratis här nere i sandlådan.

11. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Funderar också på en 920 men använder i regel spotify 8h om dagen på jobbet, så det blir ju rätt viktigt. DOCK funkar det precis uselt på min Xperia Arc också så det är ju inget som säger att det automatiskt funkar bra på en android heller.

Verkar som att iPhone är det det säkra kortet om man vill ha ett klockrent Spotify.

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Kvalitetskänsla har de indeed! Det är en känsla som håller i sig med tiden. Riktigt fina telefoner. De är så billiga nu så det är svårt att "gå fel" med ett köp även om de inte får WP8.

13. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jo, visst, men laptopen är tyngre och större och den gillar jag att ha hemma. Den är ju bärbar, men jag har fan aldrig burit med mig den. Så det är en laptop, men den är stationär (stillastående).

Men med Surface, som är lättare, smidigare, och (nästan) lika kraftfull som min lp, så ger den mig en helt annan möjlighet, att kunna ta med mig den om jag vill. För jag var ute efter en platta, och hade tänkt köpa det nu som ett mellansteg i 8-hjulet mellan hemmabasen och luren, och nu när det visar sig att plattan är en liten PC snarare än en stor smartphone (alltså inte som en iPad som är som en stor iPhone) så känns den väldigt lockande.

Har jag uppfattat det rätt när jag säger att även på Surface Pro så kan man välja att ta bort t-bordet och köra touch? Sedan en annan fråga, tänker du/ni köra mobilt bredband på den eller hur går tankarna där?

Tackar för infon.
    Skillnaderna blir ju dels rätt stora i skärmstorlek, och även i själva OSet även om det självklart finns massa likheter. Onödigt att gå in sig på en halvfärdig 800 när du kan ta steget till en fullfjädrad 920 och sätta dig in i det som gäller direkt :)

Om du nu vill/måste gå via en 800 eller en annan Lumia, så invänta 7.8-uppdateringen så du får en ännu bättre inblick i vad som ingår/väntar i WP8. Då blir du nog översugen och vill kliva över på direkten :cool:

14. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du kan ge dig fan på att MS kommer göra allt för att vältra folk i massa bra alternativ. Underhållning kommer du få så du storknar. MS kommer erbjuda film, spel, musik tills du tröttnar.

Spotify kommer få många värdiga motståndare så småningom.
    Jag tror ju dock inte att Spotify är det slutgiltiga och bästa. Amazing Music är redan nära, MS har köpt Rdio, som han som skapat Kazaa och Skype ligger bakom, och det finns massa projekt på gång som letar efter vägar som Spotify inte har.

Visst är Spotify grymt, men jag lyssnar faktiskt mest på det hemma, via luren finns massa andra trevliga sätt att lyssna på sin favoritmusik.

Men köp du din Iphone om du känner dig nöjd och trygg i det. Men jag hade ju inte köpt en lur efter en app, då en app och dess funktioner, samt liknande, med all säkerhet kommer vidareutvecklas och förbättras som fasen. Det ligger i sin linda. För jag menar, det går väl fortfarande inte addera listorna från Spotify till andra spelare, men tvärtom funkar? Bara där tycker jag Spotify visar tecken på begränsning. Men det är jag det :)

Jag tror musikgrejen är långtifrån fulländad och MS med partners kommer lägga kraft och pengar på att konkurrera. Det kan du vara säker på.

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nej men det fungerar BETYDLIGT bättre på Arc än WP som jag har förstått saken. Är Spotify grunden i ditt smartphoneanvändande - köp inte WP. Tyvärr. För mig som inte ens gillar Spotify så är det inget hinder alls. Jag ser fram emot att testa Nokia Music och Xbox Music.

Ah, ok då är jag med! Flyttade inte heller min laptop när jag hade en sån men jag trodde jag var en av få som hade min bärbara som stationär :D

Jag kommer köra mobilt bredband på den, för den kommer inte ha inbyggd 3G om jag har förstått saken rätt? Men en dongel kan funka tycker jag, har mobilt bredband från 3 (kontantkort) som kommer funka de gångerna jag har med mig den utanför hemmet.

Stämmer bra, det ska gå att ta bort tangentbordet även från Pro.

16. Turbovin

Turbovin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag får klura på det, jag lär då inte köpa en Iphone hur som helst då jag tycker det är en tråkig telefon.

Har ingen större panik med att byta telefon just nu så jag avvaktar nog ett tag för att se hur apputbudet utvecklar sig.

17. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker personligen att Spotify fungerar riktigt bra på Android idag så det är nog din Arc som spökar. Spotify till WP är tyvärr ett sorgligt kapitel som jag dessutom tror lider av WP7 s bristfälliga multitasking som i och för sig ska bli bättre på WP8.

Boardwalk express är oerhört frustrerande, inte så mycket pga brist på funktioner utan mer pga instabiliteten.

WP s styrka är surfningen men det räcker inte för mig idag.

Sgs3 via Tapatalk

18. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Du bör nog inte hänga upp dig för mycket på hur Spotify fungerar till WP7 i dagsläget.
    Med största sannolik kommer det komma en ny app baserad på WP8, och det är först då vi får se hur det fungerar.

Men, ska du välja telefon innan det händer, så kan man nog inte räkna WP som ett säkert kort.

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 324
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Med Spotify's ovilja att ens hålla reda på sin Android app på ett bra sätt så ställer jag mig ytterst tveksam till att de anstränger sig på WP sidan. Spotify är inte ett företag som bryr sig om sin användarbas det står väldigt tydligt. Det kan säkerligen ta ett år innan de uppdaterar sin app. Frustrationen är stor på deras support sida för WP. Eller icke-support får man väl kalla det för.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Håller med till hundra procent, min erfarenhet av Spotify är att det är ett skitföretag som bara njuter av att vara bland de första på marknaden med sin produkt. Verkligheten kanske håller på att hinna ifatt med tanke på att dom blöder ekonomiskt? Mobilapparna överlag från Spotify verkar oerhört dåliga, vilket är synd då själv mjukvaran (utbudet suger dock) på PC är riktigt trevlig med plugins osv.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.