Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Det här tycker jag. Generaliserar inget. Och förändringar kan ha skett sen jag ville bli av med min lumia.

Körde windows 7 i 3 månader.
    Det positiva är att gränssnittet är sjukt snabbt. Tycker inte det finns någon android som lever upp till snabbheten. Inte ens tack vare projekt butter.

Ska man köra windows phone ska man köra Nokia tycker jag. Nokia har Nokia maps och nokia navigation vilket är riktigt bra. Och GRATIS. Jag tror htc kör HTC navigation. Vet inte priset eller hur bra det är. Samsung kör bara BING maps. HTC kör också det istället för android google maps. BING är inte lika utvecklat som google. Kanske blir det tids nog. Jag tycker Bing är CRAP. Gmaps finns som app men motsvarar långt ifrån originalet google maps

En nackdel är att default sök motor är bing. Går ej ändra utan att modda system filerna. Har ej provat. Suger fett.

En annan nackdel jag upptäckte var att tex i outlook webmail då hajjade inte wp7 att det fanns telefon nr i signaturerna. Det är ju fail. Wp7 och outlook liksom. Android hajjar. (Menar vanliga företagswebmail inte outlook.com

Gillar inte att det är som iphone. Ingen mapphantering.

Saknade powertoggles eller liknande till start menyn för att snabbt stänga av tex gps. Man kan lägga genvägar men thats it.

Gillade dock outlook. Å andra sidan finns det ju flera gratis varianter för android. Outlook.com och microsoft molnet är ju nice men det kommer du ju också åt med appar från en android. Bara att rigga outlook konto. Gratis.

Gillar man total integrering av communities som tex facebook i telefonen så är det smart upplagt i wp om man vill. Går att stänga av.

Skaffade wp7 lumia 800 till mina syskon. De vill bara att tekniken ska fungera och gillar inte för mycket alt i telefonen. Perfekt för dem men inte för mig.

Kameran suger på lumia800.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 23 okt 2012
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    På PC är det riktigt bra ja. Tänk om de kunde göra en likvärdig app på mobil sidan.

Det roliga är att jag på min Nokia N9 har en utav de bästa spotify klienterna jag har använt. En icke-officiell version gjord utav en privatperson. Snart även en av de bästa Whatsapp apparna även om den inte ens finns officiellt.

Varför det är den bästa för mig är av den enkla anledningen att jag kan söka i mina egna playlists dynamiskt! Avsaknaden av det har drivit mig till vansinne i alla officiella appar. Sen går det dessutom att tema den med vitt eller mörkt tema enligt humör.

Så Nokia N9 med sitt okända MeeGo system har för mig den bästa Spotify appen vilket jag tycker säger en hel del om Spotify's egna engagemang. Whatsapp kickar ass också med mycket mer inställningar som påverkar utseendet. Android klienten ser så jäkla trist ut.

Last edited: 23 okt 2012
  3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Ständigt denna N9 som folk nämner! Jag blir nästan lite sugen på en, jag älskar ju tanken på Meego men är lite tveksam till själva utförandet?

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Här har du en liten recension/jämförelse jag gjorde mellan Lumia 800 och N9 för ett tag sedan.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1088447&postcount=1572

5. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jo jag minns det, har dessutom testat N9 en del och inte riktigt förstått hypen. För den har ju trots allt horder av fans som älskar den. Jag kan se att den är det Android borde varit, därför blir jag lite nyfiken trots allt! Firefox OS är väl också ett kul alternativ i stil med Meego? Kan också bli kul antar jag.

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Den har ju blivit lite utav en entusiast telefon. Personligen älskar jag den. Men jag är ju lite sån också ;)

Tapatalked

7. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte tillräckligt mycket tydligen då du väl har en annan lur numera? :)

8. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    I själva verket sitter han hemma med sin iPhone framför presentationen av ipad mini och talar i tungor och lägger in klassisk Apple-lingo här och där som "innovativt", "revolutionerande" och "jag är kreativ". :P

Skämt åsido så har jag kollat lite mer på Meego och det verkar verkligen bra, men utan en rejäl organisation i ryggen förstår jag att det sprack! Det är ju inte helt säkert att det kommer funka ens för MS!

Vad tror ni förresten om Surface Pro och värme? Kommer den klara sig utan fläktar? Och hur blir batteritiden? Den har ju samma batteristorlek som ipad trots att den kör Intel. Det gör mig lite orolig...

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag kör N9 som huvudtelefon nu igen ;) Det tycks vara den telefon som jag faller tillbaka på numera. Jag vet inte vad det är med Android. Man har all kraft och tweakande under sina fingrar men jag tycker det är tråkigt helt enkelt. Nokia N9 är kul att använda! Får inte ut så mycket tillfredsställelse av någon annan telefon har jag märkt.

10. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag är likadan, fast jag faller tillbaka på WP. Android är grymt, men jag ledsnar snabbt av någon anledning. Detta trots att det verkligen har gått framåt från 2.3 till ICS och JB.

För övrigt: Surface Pro verkar ha fläkt. Typiskt.

11. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Blir lite nojjig när jag läser det här med uselt spotify :/ Funkar det alls eller är det kasst? Kanske värt att bara köra på Nokia Music tills dom fixar det? Så uselt ifall dom inte gör det, till Android är det krångligt men att göra WP8 appar ska vara busenkelt?

12. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Kan du vänta ett tag med ett köp? Jag testade lite Spotify igår (lånade brorsans inlogg) och på WP är det fan förskräckligt dåligt. Spola funkar uruselt och musiken bröts när jag hoppade mellan appar. Jag testade också Spotify på Android (S3) och det var inte perfekt - men jämfört med WP var det helt briljant.

Är Spotify den viktigaste appen för dig så tycker jag du ska vänta med WP, du kommer bli förbannad på hela WP när det strular. Nokia Music är väl ok men inte någon ersättare i mina ögon. Xbox Music borde dock bli bra! Vad har du för telefon idag?

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den hade ju fläktar?
    Jaså, här vänder vindarna fort :)
    Frågade inte du innan om den skulle klara sig utan fläktar, och när du fick vetskapen om att den har fläktar så är det inte bra?
    Du frågar om appar till WP8 innan det lanserats? Hur ska någon kunna svara på det då, tror du?
    Om appen är prio ett så finns det säkert någon billig men bra lur som drar appen bra. Idag står det om ytterligare en utmanare på musikhimlen, Rara (http://www.di.se/artiklar/2012/10/23/ny-tjanst-ska-utmana-spotify/), så jag vidhåller att det inte är klart vem som kommer hålla i taktpinnen på den fronten. Spotify har ju inte gjort någon vinst och med tanke på hur många som ploppat upp som vill utmana tjänsten, så bör den inte vara komplett.

Men, gillar man nu den appen och bygger sitt mobilköp kring det, så får man fundera ut något bra. Köp en Iphone då om ditt mål är en söt app som funkar bra :)

14. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Nej fläktar ser jag inte som något positivt! Den ska vara sval nog ändå tycker jag. Känns skumt att ligga i soffan och surfa med en platta som surrar och som är extra beroende av ett bra luftflöde.

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Sån är jag ;)

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 292
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja precis. I och med JB så har de ju fått till flytet till stor del. Men det räcker inte på något sätt. Hur mycket man än pillar och har sig så känner man sig aldrig riktigt nöjd. Alltid nått som går att ändra eller leka med.

Jag mår helt enkelt klart bäst i ett lite mer inlåst OS. Android är för öppet (för mig) men samtidigt känns "stelt" på något sätt. MeeGo ligger mitt emellan WP och Android när det gäller öppenhet och det passar mig bättre. Man kan trixa med div. nyttiga funktioner och ändra tema men inte så mycket mer än så. Den är dessutom mycket krånligare att "meka" med och den är mycket lätt att "bricka" så man måste flasha om den.

Last edited: 24 okt 2012
  17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Om du nu ser soffsurf som tillräckligt kanske du ska kika på den andra varianten? Den är inte lika kraftfull och bör gissningsvis inte ha detta, för dig störande 'moment.' Eller den kanske inte lockar herrn?

18. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Åh fasen jag trodde Meego var betydligt enklare att trixa med än Android! Intressant!

Nej det räcker inte, något är det med Android som inte passar mig i längden. Svårt att sätta fingret på vad bara...

Njae, inte bara soffsurf men det lär bli en hel del av den varan så därför känns en fläkt lite fel. Jag funderar på en RT men jag vet inte riktigt. Sambon måste kunna jobba hemifrån (hon använder office osv på nätet via en inloggning) och jag är lite orolig för att det inte ska funka bra med RT? Min dator kommer hamna vid tv:n som spelmaskin/htpc så vi kommer inte ha kvar någon tradionell "workstation". Men fungerar inloggningen för henne med RT räcker det gott och väl för mig!

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Man får ju se över vad man ska ha prylen till och försöka utgå ifrån det. Svårt att få en platta, som är lika kraftfull som en PC, att ha grymt batteri, helt tyst, etc. Istället för att se fördelarna så blir det lätt att många tittar på nackdelar, men då undrar jag vad de jämför med.

Jag försöker se fördelarna då de flesta alternativ inte är likvärdiga, skulle jag fokusera på saker som man kanske får räkna med i kombon av alla fördelar, så blir man nog aldrig riktigt tillfreds.

Vad är det största likheterna mellan RT och Pro, och vad är de största skillnaderna, enligt din uppfattning?

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Fördelar Pro kontra RT från mitt perspektiv:

-"Äkta" Windows, inga begränsningar (stor fördel)
    -Högre upplösning på skärmen
    -Slipper Tegra
    -Fungerar garanterat till sambons jobb

Fördelar RT:

-Batteritid (stor fördel om det nu blir någon skillnad)
    -Slipper fläkt (stor fördel)
    -Office är inkluderat

Jag kommer uppgradera vår hårdvara hemma nu under hösten. Idag har vi:

-En Android (sambon)
    -En WP7 (jag)
    -En stationär pc som jag spelar lite på och som sambon surfar och jobbar på
    -Htpc vid tv:n
    -En gammal bärbar dator med Vista (används ej)
    -360

Tanken är vårt "stall" ska bestå av:

-Två WP8 mobiler (får se om damen går med på att byta från Android, the jury is still out on it)
    -En dator vid tv:n för spel/film/musik etc (nyinköp för att kunna maxa nya spel)
    -En surfplatta
    -NAS för lagring

Hade det inte varit för att min tjej jobbar hemifrån någon gång per månad via någon form av inloggning så hade jag nog köpt en RT utan att blinka eftersom jag inte tror jag kommer göra något särskilt med plattan som kräver äkta W8. Mer än att man alltid vill ha det värsta! :D

Men nu är det jäkligt viktigt att det fungerar smärtfritt för sambons jobb så därför tvekar jag lite. Jag får helt enkelt vänta på en svensk release så att jag kan ta hem en platta och låta henne testa och se om det funkar hjälpligt med jobbet. Det kan låta löjligt det här med jobbet men jag vet att det kommer bli lite gnäll om det skulle krånglar :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.