Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

man ska förvänta sig samma speed som android ungefär och det är ju inet helt snabbt ;)

2. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Den är inte klar än va? Iaf inte v 1.0 om jag har förstått saken rätt.

Någon som har koll på eller har någon länk på hur mycket jobb det är att göra appar cross platform mellan de olika Windows 8-versionerna (W8, RT och WP8)? Är det busenkelt för en utvecklare eller är det relativt mycket jobb? Man vågar ju inte lita bara på Balmer som självklart säger att det görs med ett enda knapptryck i princip.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det kommer inte bli så hemskt avancerat nej... kommer nog gå undan rejält men det är ju aldrig bara at ttrycka på en knapp ;)

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Själva poängen var ju att när man byggde W8 så ville dem att plattan och luren skulle ha samma kärna i grunden, så att man dels skulle göra plattformen så enhetlig som möjligt, men också för att locka utvecklare då de kan utveckla en app som funkar på alla enheter utan att behöva modifieras nämnvärt. För en utvecklare så är det mycket smidigare men apparna är inte identiska, men det görs bara en liten justering.

Skulle Oset inte haft dessa förutsättningar så skulle det krävas mycket mer jobb för att bredda plattformen. Sedan exakt hur enkelt det är spelar väl egentligen ingen roll, det viktiga är att genom att grunda hela systemet på samma kärna så underlättar det oerhört mycket för utvecklarna. Det som bevisar detta är att idag finns det drygt 5000 appar till W8 och i slutet av Januari har MS lovat att det ska finnas 100.000 st. Det är ju vad det finns på WP så det är väl dessa som justeras för de kan ju knappast utveckla helt nya och göra 50.000 i månaden.

5. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okej!

Netflix kommer till windows phone 8, samt instagram, så det känns som att det lurar en Nokia Lumia 920 bakom hörnet MEN:

Finns det något smidigt sätt att lägga över filmer ifrån en mac? Jag kollar oerhört mycket film/serier på telefonen. Tidigare har jag haft en Samsung Galaxy S3 och då har jag tagit hem film/serier direkt till telefonen via bitTorrent, fantastiskt smidigt.

Hur blir det nu? Konvertering m.m.?

Den känns så fullständig överlag, så jag hoppas verkligen inte att jag måste välja en annan telefon när det kommer till film/serie-biten.

Ha det fint.

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte vad som gjorde dig less på S3 men tänk dig för.

Har kört Lumia 800 i 10 månader och har trivts, mest pga flytet och metro i apparna. Ja de appar som då funkat bra.

Jag har nu svikit men kanske återkommer om ett par år då förhoppningsvis apparna blivit bättre och det WP8 (eller vad vi har då) gjort wp till det jag vill ha.

För övrigt så är jag jävligt ambivalent så de vetefan vad det blir nästa gång ;-)

Edit: sorry att jag inte kan svara på film/serie frågan.

Sgs3 via Tapatalk

7. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det kommer väl vara att dra över till telefonen som det har nämnts tidigare, men det gäller bara att det kommer appar snabbt som spelar upp filerna.

Känns som ett bra läge att dumpa macen för övrigt, jag vågar nog påstå att enhetligheten och smidigheten att köra W8 rakt över kommer vara överlägset att sitta på det nu ganska daterade OS X. Vet faktiskt inte hur bra stödet är i dagsläget till Mac men jag kan tänka mig att det kommer vara bättre med WP8 än för WP7 iaf.

8. christian-h

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har en lumia 800 nu vid sidan av och är fantastiskt nöjd, men det komplement kanske behövs. Det blir nog en galaxy note också.

Macbooken tänker jag inte dumpa.o_O Det blir nog att beställa den genom Tele2 nu i alla fall. Men undra hur det blir med filmer...

9. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Köper du en Note så kvittar det ju med filmerna på 920 för där fungerar det jäkligt bra. Det bästa av två världar! Sjuk skärm på Note också. Synd att den inte finns med WP!

Nej men du kan ju köra Windows på Apples bärbara datorer va? Har dålig koll på dom bärbara men vi har en stationär på jobbet (kan den heta Pro?) som kör OS X. Tycker det ser så föråldrat ut, men dom kanske har nytt på gång.

10. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Är inte Macbook = bärbar och Mac = stationär? :s

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

men asså en note.. du måste ju för fan ha dragremmar för att orka med skiten ;)
    jag var liet sugen på en note 2 men maken till otymplighet får man leta efter. Stor skärm i all ära men smidigheten är totalt 0 om man nu inte ha händer som dasslock såklart.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du pluggar in luren via USB, då 920 kan vändas som lagringsenhet, luren stödjer USB OTG (http://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go) - dvs funkar som portabel hårddisk.
    Man kan köra drag n drop (http://nokiagadgets.com/2012/10/24/...ming-to-windows-phone-8-pictures-to-prove-it/)

Sedan kollar du filmen i valfri spelare. Vilken spelare körde du i Samsungen?

13. christian-h

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Okej, tack för svaret! Där var/är det MX video player som gäller.

Hur fungerar det med att ta hem torrents. Är det ens möjligt?

14. christian-h

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

:P
    Jag har alltid tänkt att Mac är just en Mac, antingen stationär eller bärbar. iMac är i alla fall stationär och Macbook är laptop.

Jag upplevde den inte så stor som alla säger faktiskt, det skulle allt fungera.

Det går att köra windows ja, men det är ingenting jag har tänkt att göra.

Vi får se hur det blir, antingen en Note 1 och lumia 920, eller en Note II och behålla den iPhone 4 som jag har nu.

15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, givetvis är den otymplig! Men inte så farligt, kollegan har en Note 2 och den funkar storleksmässigt även om den inte är helt optimal. Jag har dock stora händer.
    Dragremmar använder man aldrig för någonting!

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

dragremmar är a och o vid sl 5x5 annas får man leva med räkrygg resten av livet ;)

17. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Eller så tränar man greppstyrka! Väldigt användbart att vara stark i händerna.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Klart, det finns U-torrent-app, den finns redan idag. Så det är inga problem.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ska du bara kolla film eller? Note ser ju bara för klumpig ut.

Ska man använda den som en telefon så kan jag inte fatta hur man vill ha en halv platta i fickan.

20. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Vilken app kan man göra det på? Jag har bara hittat remote-appar som styr din dators utorrent. Han frågade väl om hur man drar ner torrents (ex filmer) direkt till telefonen?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.