Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Last edited: 29 okt 2012
  3. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Jessica Alba on stage och förespråkar WP8!! :D

4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Daaaaamn, har ju glömt bort att vi flyttat bak klockan! Fick för mig att 10 PST var 19:00 men det var ju såklart 18:00 det började! Har jag gått och lullat omkring här hemma och väntat på det, in vaaaaain!

Så, berätta om allt gotta, har sett fram emot denna dag i fan över ett halvår nu :)!

Vilka var de coola funktionerna?
    Avtäcktes äntligen Instagram som det ryktades om? Antar att det även är integrerat i systemet?
    Vilket spel visades upp och vilka stora apputvecklade har man skrapat ihop?

Vad mer, vad mer, vad mer :)!???

5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Sitter och skrapar nätet efter nyheter. Det enda väsentliga jag verkar finna är att några gamla spel som "Temple Run" och "Cut the Rope" ska komma till WP8! Var detta allt!?

Snälla, skjut mig!

6. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Tror det blir en beställning av en röd idag. Hoppas verkligen det finns bra skal så att man kan byta färger utan att det syns så mycket eller bygger på tjockleken!

7. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

100 Första hos Tele2 får en trådlös laddningsplatt på köpet. Jag som student får antingen välja mellan plattan (499kr) eller 7GB mer surf, vad tycker folket? :/

8. gneken

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Hur menar du? vart får du göra de valen?

9. gneken

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Kul, nu är röd också slut hos tele2 -_-

10. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Via mecenat får jag Volym hög student för 464kr, 10GB Surf.
    Via tele2 får jag Volym mellan för 464kr, 3GB Surf och trådlös laddningsplatta.

Vad tycker ni? :S

Edit: Tror inte jag behöver så mycket surf, tänkte mer att när jag skaffar en laptop/platta så kan jag göra om telefonen till en hotspot istället. :-)

christian-h gillar detta.
  11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Verkar som dagens event varit en besvikelse för de flesta. Inga nyheter egentligen.

Tapatalked

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Skalen är snygga och döljer original färg förutom vid laddningsluckan men på Lumia lurar har de varit aningen tjocka. Känns stor skillnad att hålla i telefonen med ett på. Men syns nog inte lika mycket som det känns.

Tapatalked

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Enorm besvikelse!

Får se om det kanske ändå blir en HTC 8X att leka med framöver, ska i alla fall pilla på alla WP8-lurar som kommer nu under hösten.

Annars får det senare i december bli en vattentålig Xperia V då Xperia SX aldrig vill hitta hit.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Trevlig syn när Ballmer plockar fram sin lur i slutet och det är en gul 920, och står bredvid Alba med sin röda.

Det jag inte fattar att andra inte fattar var att mycket av flera viktiga saker tydligen inte har snappats upp. Och om ni inte snappat upp det så släpp en tår och köp en Android.

Klockrent event och många väsentliga saker belystes. Men kör som dj som tycker WP är såååå mycket bättre än Android. Nej, Meego ÄR bäst. Fan, nu märker jag att Android är det bästa. Åhhh vad jag saknar min N9.

Då känns det skönt att man hittat rätt. Orka fippla och inte veta vad man gillar :D

15. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag är en riktig telefon nörd och kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska kompromissa. Varför vara trogen ett system? Du vet att msn kan ha två banker också, vilket jag självklart har! Är i England nu använder min N9 huvudsakligen som du vet... telefon. Nu sitter jsg och surfar WIFI på hotellet mef min Nexus som klarar surf typ 10ggr bättre.

Nexus skulle jag kunna använt oftare om den inte haft så otroligt kasst ljudchip. Musik låter platt och burkigt. Där är N9 raka motsatsen med grymt ljud utsn behlv av EQ.

Vill man ha drömflyt får man köra WP och allt bara funkar. Dock saknas en del appar för att jag ska hålla mig nöjd i längden. Saknar svepandet från N9 och det virtuella tangentbordet.

Jag får det bästa från alla världar! iPhone exkluderat...

See my point? :)

Tapatalked

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

3 kommer ta in den. Sök och du skall finna. De var sist ut utav svenska OP att bekräfta detta.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag respekterar att du vill testa och se vad du får ut av olika saker, det är ju faktiskt så man oftast hittar nya vägar. Vad är det man säger "bara den som går vilse lär sig nya vägar". Käkar man samma pizza jämt får man inte nya smakupplevelser, typ så.

Men, det känns som att det inte gäller allt. Man byter inte sambo så himla ofta som man skiftar pizza, men luren kan man ju faktiskt skifta när fan man vill. Det skadar ingen och man lär sig något nytt. Men jag tror dock att jag skulle tröttna på att ändra (lite det som du själv en gång var inne på, att du tröttnade på att hela tiden förändra i Android). Det är en viss charm i att veta vad man har och att gilla läget. Gräset är som bekant inte alltid grönare på andra sidan.

Dock vidhåller jag att en kombo av en WP8 och en Meego skulle vara optimalt, tror jag. Flytet och det stora nätet kring WP, och formen och variationsmöjligheterna i Meego. Det tror jag hade varit något. Jag gillar looken på Meego, looken på apparna. Och det unika i det.

Men men, min Lumia har påverkat min vardag och gjort mig mer produktiv och jag tror inte 920 kommer sakta ner på tempot :D

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo jag har ju varit inne och sniffat på det, ta delar från alla olika.

Mitt drömsystem är som du är inne på, WP8 och Meego blandat huvudsakligen. Slå ihop de båda svepande uppläggen i menyer och appar då det skulle bli grymt. Enhetligheten från WP även om MeeGo också är det, tycker WP är stilrenare. Tangentbord och liknande ljudchip från N9. Appar från Android och möjligen iPhone. Enkelheten från WP. N9'ans fantastiska multitasking som får Androids att framstå som bristfällig (vilket den faktiskt är).

Det jag märker med Android är att det är svårt att inte nyttja alla saker som det gör möjligt men samtidigt blir man aldrig nöjd hur mycket man än pillar. Lite stelt och trist OS trots dess möjligheter. Har helt enkelt kört så gott som stock på min Nexus nu under ett tag och har inga planer att pilla nåt med den för jag vet hur det slutar.

Får de ordning på Jelly Bean på N9 dock (räcker att hörlurar börjar funka igen) så kommer jag ju åt Android appar jag vill åt på det sättet.

Tapatalked

Last edited: 29 okt 2012
  20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.