Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. aikelo

aikelo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    334

MINA ENHETER

Kanske dags att påminna alla fanboys.
    WP8 är inte Nokia.
    WP 8 är många olika tillverkare, Samsung,HTC,huaweii,Nokia m.fl
    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

janhol gillar detta.
  2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hjälp mig då att vidga dessa vyer genom att, om du nu ska jämföra, ta upp allt som särskiljer dessa lurar. Det blir liksom lättare att få en korrekt uppfattning då.

Men som jag sa innan, du diggar ljudet och värdesätter det, och det ska tydligen vara grymt i HTC 8 X så varför tveka när du vet vad du vill ha?

Lite kul att man nästan bara snackade om Nokia och HTC på eventet igår. Den ende som nämndes utöver dem var Samsung, och det i slutet. De andra tror jag inte nämndes alls.

Att man sammankopplar WP8 till Nokia beror nog mycket på att Nokia har ett samarbete med MS som ingen av de andra har. Nokia har tillstånd att modifiera Oset i sina lurar.

Last edited: 30 okt 2012
  3. Kimpan

Kimpan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Varför jag tvekar? Ingen av telefonerna finns på marknaden så det är väl ändå inte så konstigt eller?
    Tycker bara det är konstigt att tråden är så extremt vinklad.

För MIN del är det inte ett måste att kunna använda telefonen med handskar/gafflar (Ser även ett potentiellt problem med att använda telefonen vid lätt regn/snöfall.)

Inte heller ser jag det som nödvändigt att ladda mobilen genom att lägga den på en kudde istället för att sätta den i en docka.

4g är inget jag kommer nyttja oavsett då jag har abonnemang genom jobbet.

Jag har inte bestämt mig för vilken wp8 telefon jag vill ha. För min del är valet inte lika självklart som hos vissa.

christian-h och aikelo gillar detta.
  4. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Själv får man dras med SGSII till juni nästa år då abbonemanget tar slut. Sen lämnar jag Android för gott om inget revolutionerande inträffar! Tycker att alla uppdateringar bara gjort min telefon sämre. Förjävla trist att dra på sig en telefon 24månader egentligen...

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Köp en ny telefon, sälj din gamla, ta mellanskillnaden som lyx-skatt och bli lycklig med din nya fina telefon :P

6. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Aha!!! Smart idé! Hur mkt får man för en SGS2 i hyfsat skick tro? Dock är USB kontakten glapp så det måste jag fixa först.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Inte den blekaste :P

Kan tänka mig som en IP4 eller en billig IP4S så kanske 2000:- eller 2500:- ?

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Att du upplever tråden som vinklad kan ju bero på att Nokia är den enda som bara kör WP och att de faktiskt presenterat den hittills värsta luren.

Om du vill finns det massa jämförelser att tillgå. Tyvärr inget ljudtest, vad jag vet.

Grejen med vantar är nog inte att du ska/kan ta fram luren när det är snöblandat regn, utan att man mer vill visa hur känslig skärmen är. Dessutom kan man ha vantar när det är kallt och himlen är klarblå, men det tänkte du kanske inte på. Eller snöar det i Norrland alltid när det är kallt? :teeth:

I länken ser du även att de använder en banan i testet
    http://www.youtube.com/watch?v=xkTKnAKebrM

Eller varför inte kunna göra både och, plus vanlig kabel. Men det gör man ju självklart som man vill. Jag ser det som att ju fler möjligheter desto bättre.

Jag vet inte heller i vilken utsträckning jag kommer nyttja det, men som jag sa innan, jag ser gärna att möjligheten finns då jag gillar valmöjligheter. Dessutom är 4G större än vad många tror, det skiljer väldigt mycket i hastighet och i och med att Telenor och Tele2 gått ihop i sin utbyggnad av nätet och sagt att till hösten/våren så är det fullt utbyggt i storstäderna, så känns det lite dumt att tacka nej till 4G, tycker jag.

Det är iofs bra, man ska tveka lite och analysera. Men du verkar gilla ljudet och ha det som en viktig prio, så jag fattar ditt tänk.

Det jag tycker är lite komiskt med HTC är att de tagit efter Lumia i designen, i färgerna, etc. Undra varför. Sedan undrar jag om du nånsin hållt i en Lumia? Om inte, håll i en och sedan i en HTC och säg vilken som känns mest gedigen. Hårdvaran är riktigt grym hos Lumia, eller N9 som dannejanne gillar.

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag är nyfiken på skärmen på 920. Det lustiga är att den prisas överallt fast ingen har sett den in action. Själv är jag besviken över valet av LCD till ett så mörkt o fint OS som WP. Känns som att med 4G och väldigt hög upplösning behöver man all hjälp man kan få att spara batteri.

Håller med om att extra känslig skärm kan skapa problem möjligen. Tycker en del är för känsliga redan nu. Hur blir det vid regn etc?

Det som många ser som fördelar kan vara nackdelar i andras ögon.
    Tapatalked

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Har ingen av de som prisar den sett den användas, eller vad menar du?

Det verkar du som du förväxlar känslig (responsiv) med ömtålig? 920 kan du använda nyckel, vanlig penna, och scrolla. Men konkavt gorilla glass är knappast ömtåligt va?

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lite prognoser om framtiden

http://it24.idg.se/2.2275/1.474003

"Enligt Gartners senaste prognos kommer det att säljas 17,4 miljoner Windowstelefoner under 2012 men siffran kommer att öka kraftigt under kommande år. Nästa år tror Gartners analytiker att det ska säljas drygt 44 miljoner telefoner med Windows Phone och siffran ska öka till drygt 200 miljoner 2016."

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag menar att många (inklusive dig) redan hyllar skärmen som inte sett den. Säkerligen är den bra. Men bästa valet enligt min personliga åsikt, förmodligen inte.

Nej jag menar att jag vill nog inte ha en extra responsiv skärm. Blir så lätt att göra saker av misstag vilket jag tycker man redan gör ibland. Nuddar nåt lite lätt av misstag så blir det bara fel. Har aldrig någonsin lidit av orespondis touch förutom på defekta enheter så klart.
    Tapatalked

13. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur känsligt är glaset på 920. Kan man inte torka av glaset mot byxbenet när man surfar utan att messa upp saker å ting? Då får det bli en HTC.

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har sett den i jämförelse med andra och borde således kunna dra en slutsats om hur den står sig i jämförelse med andra.

Ok. Jag gillar att det går snabbare att skriva, att skärmen svarar snabbare helt enkelt. Men visst, fumlar man eller något så vill man ju ha en slöare skärm.
    Vad skulle hända menar du om du trycker hela skärmen emot något? Att alla appar öppnas? :D

Tryck in hemknappen, torka, och sedan håll inne pilen och du är tillbaka. Eller kanske torka innan du ska surfa? Eller spottar du och fräser när du surfar? :D

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Skulle du kunna ge ett konkret exempel när det är negativt med snabbt gensvar vid touch?

Och om du vill/orkar ställa nackdelarna mot fördelarna.

16. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När skärmen blir oljig sveper jag till över byxbenet. Det vill jag fortsätta med så det får bli HTC. Vi har alla våra bevekelsegrunder, det är bara att gilla läget.

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

För det kan man bara göra på en HTC? Samsungen då? Klarar den oljetestet?

18. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Ljudet vid musikuppspelning är rätt viktigt för mig, just nu använder jag iPhone 4 som funkar väldigt bra enligt mig. Älskar att det finns så mycket hörlurar som är anpassade till just iPhones så att det blir enkelt att hör/sänka volymen t.ex.

4G är rätt viktigt för mig som bor i Stockholm som använder Tele2. här är 3G nätet väldigt överbelastat och det är väldigt segt att surfa på 3G-nätet här om du har Tele2/Telia.

Har man 3 eller Telenor så får man mycket bättre hastigheter och då hade jag kanske sneglat åt HTC 8X eller iPhone 5 istället om jag nu inte var bunden till Tele2 i 2 år.

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag gillar att 920 har DLNA, Wi-Fi hotspot, 4.0 BT, plus det andra.

En annan sak som jag fann lite märklig, var att jag inte hittade HTC 8x på Telenors hemsida. Inte heller hos Telia eller Tre såg jag den. På tele2 har de 920 på första sidan med texten "äntligen här"
    och även hos Telenor och Telia finns den.

Men den finns säkert hos massa nätbutiker.

20. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Har sett 920 och Telia, Halebop och Tele2.

Fast hos Tele2 är både gul och röd "tillfälligt slut"

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.