Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Din ansedda The Verge tycker bla detta i sin review av WP8:

"But at the risk of sounding like a broken record, there are still countless annoyances that trace back to 7.5 or even 7: the status bar that only occasionally appears (who doesn’t want to see time, battery, and signal strength at all times?). The attractive animations and screen transitions that can turn into annoyances and time-wasters after you’ve seen them 50 times. The lack of a unified notifications tray. The fact that the hardware search button isn’t contextual (and often appears alongside an on-screen search button that is contextual). The “Resuming...” animation when loading an app back up. And speaking of apps, just today, I pined for Uber, United, and a real first-party Starbucks app. There’s still a big app gap between Windows Phone and its competitors — don’t let anyone tell you otherwise."

Källa: The Verge

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De gillar inte WP8? Ok.

3. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Läs Connectings inlägg samtidigt som ni lyssnar på I'm still standing av Elton John. Så jävla grymt. Om så Nokia skulle ligga i ruiner så skulle Connecting vara the last man standing och stå och lägga fram "fakta" gällande ingenjörskonst och innovationer.

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag misstänkte att du diggade bögar med tupé.

Över till topic.

Här är några viktiga saker som många frågar om, om man kan ladda över filer till lurarna, vilka filer då, etc.

"The video player in Windows Phone 8 has greatly improved codec support compared to WP7.5. Now it does recognize pretty much every Xvid, DivX and MP4 videos up to 1080p resolution. The few things it won’t play are MKV files and videos using the AC3 audio codec. While this is not perfect, it’s certainly a huge step forward for the platform and will save you a lot of time in converting your videos.
    Since Windows Phone 8 is Zune independent, you can easily upload videos from your computer in USB mass storage mode."

"Windows Phone 8 has finally added support for Bluetooth file transfer. You can now send documents, pictures, songs and videos through Bluetooth. Just turn the Bluetooth on, go to the app where your file is and tap the share option. Apple, you are out of excuses.

Skön slutkläm.

"We have to admit, the looks of the Ativ S take second place to size. Samsung's WP8 flagship is the biggest of the new generation of Microsoft-powered smartphones. But is it the handsomest?

With Nokia Lumia 920 featuring that oh so sweet polycarbonate unibody, the answer is probably no."

Inte den snyggaste, enligt dem. Men här kommer några fördelar med Ativ, som de ser. Tilläggas bör att de inte testat 920 och HTC 8X vid detta tillfället.

Yet, Samsung have managed to achieve a premium look and feel without using exceptional materials and finish. If the Galaxy S III is a worthy reference, the Ativ S looks better. And because aesthetics are always a subjective thing, the important things to consider about the Ativ S design are the AMOLED screen, expandable storage and user-replaceable battery. They are all clearly points in favor over both the Nokia Lumia 920 and the HTC Windows Phone 8X.

http://www.gsmarena.com/samsung_ativ_s-review-840p3.php

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Här var det full fart som vanligt ser jag. :)

Finns det någon ny info om 7.8-uppdateringen? Antar MS medvetet kommer att hålla tillbaka den för att få fler WP8-lurar sålda? Jag kommer inte byta bort min Lumia900 på ett tag så jag får snällt vänta.

Kommer bli grym med 7.8... :cool:

6. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Ok så nya wp kommer ha massstorage. Betyder det att man slipper zune för att föra över musik? Kommer nya wp ha mapp hantering som android?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

7. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Japp.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den borde komma när som helst, läste att den var på gång. Om MS är smarta så kommer den innan de hinner ut med de flesta lurarna så att folk blir sugna, de som tvekar. Kanske kan de få motsatt effekt också, att de nöjer sig. Hursom så verkar den inte vara långt borta.

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Zune är utbytt mot X-box music, som verkar och ser jävligt häftig ut. Den ingår ju i W8. Men jag har även Zune kvar då jag behöver det fram till WP8 kommer, då kan man radera den, som faktiskt var helt okej.

Men du kan föra över music direkt, om du nu inte vill placera dem i listor eller i spelaren direkt.

Terrawatt gillar detta.
  10. Kimpan

Kimpan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På mig har det precis motsatt effekt, irritationen mot Connecting drabbar Nokia.. :P

n_sandstrom, pmugghc, dannejanne och 2 andra gillar detta.
  11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha tänkte skriva precis samma sak tidigare idag men hann inte...

Tapatalked

12. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Avbokat Lumian nu. Körde på en SGS3 4G istället eftersom den var så mycket billigare.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Gott att höra, så tack vare att du saknat självdistans och inte kan hålla känslorna i styr, på nätet (LOL) så har jag lyckats få dig att gå miste om den bästa luren? Tackar, det var inga dåliga komplimanger man får så här i början på November.
    Det finns nog ännu billigare lurar än den. Leta lite så hittar du, latmask. Polaren har en för 200 spänn, massa skitcoola ringsignaler :)

14. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Var får man en lur med 4g för 200kr?

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du måste alltså nödvändigtvis ha 4G? Ja då får jag hänvisa dig till grabbarna på plattan. De vill ha snabba pengar. Du får den i kartong. Klockrent.

16. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Jag valde samma abonnemang och då kostade Nokian 3000 kr och SGS3 4G 1200. Det är rätt stor skillnad.

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det var du som beställde via Mecenat va? Som fattig student så får man göra lite märkliga prioriteringar ibland :D

18. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Shit vilken attityd i det citerade inlägget. Han är nu på min ignore list så ser de inte annars. Jag skulle bli oxtokig om någon tilltalade mig så...

Tapatalked

Stedad gillar detta.
  19. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ja lägg ner den dryga attityden. Tråden känns rätt värdelös när vartannat inlägg är ett påhopp eller en comeback..

20. Djoa

Djoa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8
    ROM:
    Stock
    Då var en 920 beställd efter en del velande. Tror det kommer bli bra det här :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.