Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

920 slog alla utom I5, fick 7.9.

http://www.theverge.com/2012/11/1/3584486/nokia-lumia-920-review?=1

Hur kan I5 få 8.8?? Är The Verge verkligen opartiska?

2. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tusen tack det var det bästa enskilda inlägg jag någonsin läst här på swedroid.

Underbart att slippa se "Connecting" och hans usla inlägg!

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Fan vad tråkigt att jag inte hann ställa den frågan jag så länge gått och burit på. Jag tycker det är både fint och intressant att du redogör, i din signatur, över alla mobiler du haft i ditt liv. Tror du inte att du kan gå lite längre bak än 1987? Hade du verkligen ingen då?

Fundera på det, för det hade varit spännande om du kom på någon modell som du haft men glömt av att nämna. Jag tror du kan bättre. Men annars, jättefin revy genom ditt mobil-liv. Otroligt intressant, framförallt.

Last edited: 1 nov 2012
  4. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Intressant recension. Det som drar ner poängen är ekosystemet som bara får en femma, och det kan man ju förstå för iPhone har alla appar, tillbehör osv. Med integrationen med PC och tablet kan man anta att WP8 får det bästa ekosystemet så småningom. Det jag är besviken på är samtalskvalitén som fick väldigt låg poäng. Är det något jag alltid har varit grymt nöjd med så är det Nokias mottagning/samtalskvalité. Fast idag är väl inte längre telefonerna en telefon i första hand..

Gillar man WP så köper man en 920/8X/Samsungen och jag tror man blir jävligt nöjd vilken man än väljer.

Edit: Han som skrev recensionen har kommenterat ang. mottagningen.

Last edited: 2 nov 2012
  5. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Recensionen är lite skum

e.x

Hur kan Nokia bara få en sjua i software när de har öst in massa exklusiva appar till skillnad från t.e.x HTC. Ändå får HTC en 8:a och Nokia en 7:a. Hur logiskt är detta när Nokia har allt HTC har och mer? (nu fick ju 920 bättre slutbetyg, men ändå, hur motiverar de detta)

Kameran fick bara en åtta! Hur är det möjligt, när konkurrenternas kameror fått minst en 9:a, och ändå krossar Lumian de alla på massa olika tester både i foto och video.

Så här har de skrivit nyligen "Look to Nokia’s Lumia 920 if you’re keen to combine Windows Phone 8 with the best possible camera"

Design en åtta, visst det är smaksak, men är iPhonen snyggare menar de?

Theverge har alltid vart en iPhone blaska, det märks tydligt i deras liveshow hur de hånar allt som motsätter sig telefonen. Jag antar att de ser Lumia 920 som ett stort hot att de ger betyg utan logik när man jämför vad de gett till sämre telefoner som inte kan matcha det Lumia levererar.

Jag tycker det bara blir komiskt när 920 och HTC 8X hamnar så långt under I5, det kan inte vara en tillfällighet.

7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det står ju "The 10 Best new smartphones" men det har ändå inget med hur bra de är va?

Du kan inte varit smartast i din klass?

8. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Detta var skönt att höra! :)

9. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Precis, de tio nya bästa smarta telefonerna, utan inbördes ordning. Med andra ord; ordningen har ingenting att göra med hur bra de är.

Dessutom är korrekt skriftspråk: "Du kan inte ha varit smartast i din klass".

10. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är ju du som påstår att rangordningen inte har betydelse. Det står ingen annanstans. Således blir din trovärdighet NOLL, då sidan klart och tydligt skriver att här följer de 10 bästa sp, och sedan ser man rangordningen.

Sorry.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Så här skrevs en kommentar, men den tog de bort, undra varför:

If the reviews are not biased towards iPhone then I am Santa claus ;)

Corrected scores within paranthesis(x).

POST......iPhone5/Lumia920 / Comment about L920 score

Design... / 9(7) / 8(9)... / Curvy with colours and robust and still 8?
    Display.. / 9(7) / 9(10).. / Highest res&ppi, touch w gloves, brightest, 60fps, better in sun
    Camera... / 8(8) / 8(10).. / OIS, accurate colours, superb exposure even with sun in the back and not 10?
    Reception / 9(9) / 7(TBD). / Nokia has allways been reception king, wait till you get the real phone ;)
    Performance 9(9) / 9(10).. / More responsive feeling but same score as iP5?
    Software... 8(4) / 8(10).. / Cross platform kernel, Maps that work ;), free music, no iTunes needed
    Battery.... 8(7) / 8(9)... / Better than iPhone but same score. Woot?
    Ecosystem.. 10(10)/5(7)... / Cross platform kernel, important apps are there, personal eco, growth will explode

Photos and videos better than all phones but still just and 8 - ridiculous especially when iP5 gets 8 :-S
    This is how photos look.
    http://www.slashgear.com/nokia-lumia-920-pureview-camera-hands-on-vs-samsung-galaxy-s-iii-01255193/
    Take special note on the low light photos
    and the extremely accurate colours (not yellow and red push like the samsung)
    and the superb handling of shots taken with the sun in the back (backlight)

display should get a 10. What more do you need?
    It can be manouvered with gloves
    It has the highest brightness on the market
    It has the best fillrate (IPS RGB stripe layout just kills amoled)
    It is colour accurate (not cold and blueish like amoled)
    It has very good blacks (especially for a IPS - you cant get both on any display today)

Apple iTunes just locks the user up = Software max 4 just due to that
    You need the software for music transfer, file transfer...all transfers.

Nokia = no software regardless if wireless or USB is used.
    Plug in at a friend and just transfer - done force him to install crap on his pc for that reason.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Var står det "här följer de 10 bästa"?

Haha, nu börjar tidigare inlägg kring listor för ignorering att klarna :)!

Men det stämmer väl det du säger, att det är ordningen på dagens 10 bästa telefoner med den bästa på plats nummer 1! Tänkte själv köpa mig en HTC 8X men såg nu att HTC 8S tydligen skall vara en bättre telefon! Får nog bli denna istället.

Dirk Diggler gillar detta.
  14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är du dum eller skojar du bara?

Det står "här är de 10 bästa sp". Sedan följer nummerordning. Annars kan det ex stå 'utan inbördes rangordning '. Tänk dig om det istället hade stått "här har vi de 10 bäst betalda fotbollsspelarna. Tror du då de hade stått alla namn på samma rad eller en rangordning vem som tjänar vad och var han spelar.

Eller om det stått "här är de 10 bästa företagen"

Tror du då att alla tio hade stått på samma rad, eller hade de varit en sedvanlig rangordning?

Om det står ett nr framför varje lur så rangordnas dem, vare sig du vill eller inte. Hade de inte velat rangordna dem så hade kunnat ta de 10 bästa och ställa upp dem efter pris, storlek, osv. Finns många sätt. Men nu blev det en rangordning och då blev du helt förtvivlad.

En bra sak att ha i åtanke, så du inte bryter ihop helt, är att detta inte var alla experters rangordning utan en tidning i UK. Så deras tycke behöver inte överensstämma med andra. Men klart det inte var en rangordning, det vara bara en tillfällighet att 920 och I5 var båda bland de 3 bästa. Kan du nämna många som inte tycker de inte hör hemma i topp? Att de andra WP-lurarna kom längre ner beror nog på att Flaggskeppet kom först.

Autistvibbar de luxe måste jag säga.

15. karlssson

karlssson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad var det jag sa, HTC 8s. De e grejer de!! :D

Skickat från min ST25i via Tapatalk 2

16. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Vi har hört ryktet förut, men nu har WSJ kommit med mera ang Microsofts egen WP8 telefon:

Källa: WSJ

Från The Verge:

17. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Halloj,

Tänkte se om någon visste om dom uppdaterat vissa saker sedan Mango.

En grej som jag inte kunde leva utan, och som lett till att jag aldrig gått över till WP8, är att man inte kunda spara videos som skickades till dig antingen från MMS eller via mail. Det kändes som en otroligt basal funktion att sakna om man ska kunna konkurrera, liksom en riktig batteriindikator som syns hela tiden(!).

Är det någon som vet om man kan spara videos nu eller saknas den funktionen fortfarande? Batteriindikatorn och Wifistyrkan, som jag också saknar, kan jag nog klara mig utan dock även om jag skulle sakna dom.

MVH

/Fok

18. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

19. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

20. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Lämnade vaddå? The Verge är ju ökända Appletalibaner, synd bara att deras sida utseendemässigt ger ett så enormt proffsigt intryck. Tycker den har överlägsen layout och design.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.