Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Gillar du inte lugn och ro, eller vad är det med dig? ;) Jag kör på i 920-tråden när det är något som rör den, men om jag vill snacka om själva Oset så kommer jag in här till dig igen. Men ska du besöka min tråd så vill det fan till att du sköter dig. Skojar bara, kör på, ordet är fritt. Hoppas du närmat dig ett beslut om vilken telefon du ska införskaffa. Du var ju lite vimsig ett tag :D

2. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

L920 röd, tele2 fick det bli till sist, synd att man tvekade och nu måste vänta äääända till december innan man får den :(

3. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Oj, jag har missat att läsa i den här tråden i nån vecka nu, och det ångrar jag inte direkt :o

Vet någon hur det ligger till med USB - On the Go" på WP8? I dagsläget är det rätt praktiskt att ha Androiden med då man vill ladda upp bilder från någon riktig kamera då man är hemifrån, och L920 verkar ju tyvärr inte vara det "skarpaste objektivet i fotoväskan" när det kommer till att leverera bilder.

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

920 har det. HTC 8X har det inte, så OSet har båda varianterna.

5. Loomastic

Loomastic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Några punkter som jag måste få svar på innan jag lägger till WP8 & Win RT som potentiella kandidater. Börjar med denna:

- Kan jag spela upp film direkt från en nätverksdisk? Dvs mappa upp en enhet och dra igång en film från en Synology-NAS.

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det borde funka. Hur har du länkat Nasen med din nuvarande lur? Har den stöd för DLNA? Du kan köra via appen också, men vilket av alternativen som blir bäst beror ju även på hur du löser det nu/innan, och om det begränsar valmöjligheterna. Men utan att veta så finns det gott om lösningar. Men frågan är ju vad du själv finner bäst eller mest praktiskt?

Last edited: 5 nov 2012
    Loomastic gillar detta.
  7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Nu verkar det som att en Lumia 900 setts med 7.8, så den är nog inte långt borta.

8. Loomastic

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Nu, i android, löser jag det med BS Player som kan hämta filer från en SMB-share. RAR:at om så behövs. Mycket smidigt. Helst vill man ju se styrkan från win explorer och bara kunna mappa upp en disk i wp8/WinRT, men det kanske är något man frångår.

"Köra via appen", vilken app menar du då?

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag vet inte om du förstod vad jag menade, men det jag åsyftade var att det finns flera lösningar, ex så frågade jag om din Nas har DLNA-stöd för då kan du överföra den vägen. WP har en app som skulle kunna funka beroende på nivån/typen av Nas.

För att bena ut första steget; hur får Nasen och luren kontakt, länkar du med kabel eller hur connectar dem?

10. Loomastic

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

DLNA-stöd finns. Inget jag nyttjar i dagsläget iom att SMB funkar så bra. NAS:en är kopplad till routern och är en del av nätverket som övriga enheter kommer åt via wlan.
    Funkar DLNA får väl det bli vägen att gå... då är det bara till att hitta en motsvarighet till synodroid också :)

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

DLNA är ett alternativ, appen ett annat, men jag vet inte hur den ska synka med din Nas, men vissa funkar den vägen. Annars kan du föra över med valfri kabel, då även luren är en portabel disk. Vill du ha över filerna från Nasen eller vill du spela upp dem därifrån via luren? Såg nu att du vill lira direkt från Nasen och det ska gå. Jag har inte kört DLNA den vägen så jag vet inte hur stabilt det är, men det känns lite som du krånglar till det? Hur gammal är Nasen, relativt ny antar jag då DLNA finns, men har den inget stöd för mobil-app?

Vad är SMB?

Last edited: 5 nov 2012
  12. Loomastic

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Krånglar till det? Vad kan vara smidigare än att spela film på sin platta/telefon direkt från en nas? :) det är det jag nyttjar min nexus7 till mest.
    Tror inte synology har en wp8-app. än iaf.

Att mappa en nätverksdisk i windows är ju inga konstigheter, likaså i android genom diverse filutforskare och mediaspelare.

Vad jag undrade var alltså om det i WinRT är möjligt att mappa en drive på samma sätt och spela upp film på denna och om man i filmspelare, native eller tredjeparts, i wp8 kan komma åt filmfiler på nätverket.

SMB - Samba - ett protokoll som stöds av nas:en såväl som av mediaspelare i android. (ingen expert på nätverksprotokoll :))

13. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    576
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    RT ska väl vara som vanliga Windows bara att du inte kan installera program hur du vill. Har för mig jag såg en video när en kille kom åt utforskaren osv. Och kommer du åt den kan du ju mappa diskarna. DLNA är inte alls lika smidigt precis som du säger.

14. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Kan rekomendera att du installerar en PLEX mediaserver på din NAS. Finns appar till WP, iOS och Android som streamar dina videos/musik/foton till luren var du än befinner dig. Nu har jag bara testat det på min NAS med Ubuntu i grund men det ska fungera på Synologys NAS'ar också.

15. inact_0001

inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har bara läst första inlägget och tänkte ge mina tankar på WP och Lumia 800.

Jag har kört iPhone i 3 generationer fram till 4S och köpte en Lumia 800 såfort den kom. Jobbar med SharePoint och Microsoft-programvaror så ville riktigt gärna att WP skulle leverera.

Till en början var allt frid och fröjd, jag förbisåg alla problem eftersom det var nytt och jag var förälskad :P
    Integrationen med FB är skönt med bilder på kontakter och "whats new" hos enskilda kontakter, utöver det så är det inte så mycket att hurra för.

Var tvungen att skapa et nytt live-konto eftersom man var tvungen att synka sina live-kontakter till telefonen och jag ville inte ha alla mina MSN-kontakter på min telefon. För att byta detta konto måste telefonen återställas för övrigt.

Att det finns extremt få appar vet väl alla, det som är synd är att de som finns ofta är riktigt instabila och buggiga.
    Hur du kan tycka att Spotify lirar bra är helt sjukt faktiskt. Det är MS själva som utvecklat den, vilket borde betyda att den lirar bra men den är extremt buggig. Hänger sig, laggar, går inte att spola i en låt. Försök använda Spotify i bilen utan att hitta rutiner för att komma runt att den hänger sig och att man måste reboota hela telefonen för att få igång musiken igen. (MS-anställda själva erkänner detta)

Egentligen är alla appar instabila och buggiga men det beror förmodligen på plattformen snarare än de stackars utvecklarna som får skiten.

Hela känslan av WP är ungt och ofärdigt. Detaljerna lirar inte som det ska.
    Detta är i jämförelse med iOS, kommer man direkt till WP är det förmodligen inga problem.

Dessutom tror jag att WP kommer bli lika bra som både iOS och Android om något/några år. Kanske till och med att WP 8 löser de flesta problemen.

Anledningen att jag hänger på detta forum är för att snart är jag inne på mitt 3e OS, med en Nexus 4 :) Sjukt taggad!

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Var säger han att det inte är lika smidigt? På vilket sätt är det inte smidigt och vad är smidigare än att enheterna kommunicerar direkt med varandra istället för att nå varandra via router eller annat.

17. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Kan man få skydrive att direkt uppladda bilder som dropbox? Är döööööödssugen på Lumia 920.. :)

Sent from my super fast Prime filled with beans.

18. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Menar du att jag inte kan ansluta mitt epost konto till min WP8 lur utan att den synkar ALLA kontakter? :s

19. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Autosynk till SkyDrive? Ja.

maxperes gillar detta.
  20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du kan filtrera kontakterna. Många gör tabben att hela bunten flyger över, men det går att koppla ur.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.