Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nej, det behöver jag inte. Jag försöker bara illustrera det dumma i tankesättet om att "Spotify inte alls saknas, för det finns ju Xbox Music."

Skulle jag byta Wp7 mot WP8 idag så skulle jag helt enkelt få vara utan strömmad musik, alternativt släpa med mig en Android för det.

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det finns ingen musik i WP8?

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Problemet är nog att de flesta inte vill byta tjänst, även om något annat kanske är "bättre". 16 milj. låtar räcker för de allra flesta. Vet inte vad de har som inte Spotify inte har men ingen som klagar direkt över att musik inte finns så ofta, på Spotify. Det är väl om det är något väldigt ovanligt.

Har man ett Spotify så vill man ogärna fixa till en ny tjänst. Det ska man inte behöva om man inte vill. Sen att appen suger är en annan sak!

4. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inte från Spotify. Det är det som är poängen. Inget annat.

5. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Var kanske lite otydlig.

"Skulle jag byta Wp7 mot WP8 idag så skulle jag helt enkelt få vara utan den tjänsten för strömmad musik jag använder, alternativt släpa med mig en Android för det."

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Problemet skulle jag säga ligger i att Spottofy inte gick att ta ut sina listor ifrån, och lägga in i andra,men men kunde ta andra listor och lägga in där. Det gjorde att jag tröttnade på det. Men de kanske har bättrat sig på den punkten?

Sedan förstår jag inte vad svårigheten ligger i att ev byta tjänst, som har fler låtar, när man ändå tagit steget att vilja byta OS?

Att appen suger är trist för de som gillar den, men man kan ju lugnt säga att man kompenserar det med att erbjuda en annan tjänst med dubbelt så stort utbud, som är ledande på spel och som erbjuder filmer. Men vill man ha sin app så ha det. Orka välja väg pga av en app.

Last edited: 6 nov 2012
  7. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du utesluter alternativen Nokia Music, X box Music för en tjänst men 30 miljoner låtar för samma pengar med gratis Live-konto, är inte alls bra?

Tur att man har sina spellistor mobilt så man kan placera dem där jag vill, inte där jag är tvungen.

8. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nokia Music har ett märkbart mindre bilbiotek. Men tja, kul om man vill lyssna på typ Eminem eller Rihanna.
    Hur tänker du om att Xbox Music skulle vara för "samma pengar"?
    Spotify + Xbox Music kostar dubbelt så mycket som enbart Spotify

9. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du får det att låta som att Spotify är en musikgrupp. Du har fler låtar att välja på och även andra streamtjänster, Pandora gratis för vissa i ett år, exempelvis. Hade Spotify varit lika flexibla med att ta ut och lägga in listor, så hade saken varit biff.

Vad är unikt med Spotify?

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, om man varit nöjd med ~¨16 miljoner låtar innan, och kan få 30 miljoner plus spel och filmer för samma pengar, så måste du ha kvar Spotify också, jaha. Du ska ha 46 miljoner låtar. Då har du gått från 99 kr och 16 mille i utbud, till att dubbla summan men tredubbla låtutbudet. Inte så tokigt ändå.

11. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag är ganska säker på att Spotify + Xbox skulle leda till 30M låtar, vara 16M dubbletter.
    Det är inte extremt mycket jag saknar i Spotify förutom väldigt obskyra band, om xbox music blir sökbart nångång kan jag ju se om dom råkar finnas där, rätt tveksamt dock.

Det jag däremot är ganska nöjd med idag är att kunna använda min musiktjänst på 6 olika plattformar.
    Skulle jag byta ut WP7 mot WP8, och byta Spotify mot Xbox, skulle jag plötsligt bara ha 2 plattformar kvar.
    Värt byte?

12. inact_0001

inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Inte i WP 7.5 som finns för tillfället. WP 8 vet jag inte men enligt Connecting går det där.

WP 8 har jag inte så bra koll på, jag refererade till min Lumia 800 med WP 7.5.

Jag har fått det från anställda på MS, testa googla, lär finnas info om. Det är så det ligger till iaf. MS har utvecklat flera appar som de ansett som kritiska för att folk ska vilja köpa en WP-lur. (Samtidigt som Spotify inte har råd att satsa på en förhållandevis liten användarbas)
    Har du inte undrat varför det inte kommer några updates även om det är fullt med buggar? MS är nöjda att den finns och Spotify kommer inte sätta in folk i den befintliga koden försen det är värt det (kanske om WP 8 blir stort).

Som sagt, allt jag har att utgp ifrån är WP 7.5 och det är långt ifrån underbart. WP 8 kan lösa alla problem for all I know.

Vad de gäller "det sköna flytet" så jo, det har faktiskt väldigt bra responsivness när man scrollar osv (iaf om man är ute i operativet eftersom många appar laggar när man skrollar).
    Dock så tycker jag det varken är bättre eller sämre respons i iOS (förutom i apparna åter igen).

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Då är frågan, söker du efter låtar eller brukar du lyssna på dina listor?

Jag har placerat mina listor i W-Media Center, VLC, Zune, Spotify, X box-Musik. Så mina låtar sitter inte fast någon stans. Jag skulle kunna lägga dem i Skydrive och ha tillgång till dem oavsett plattform. Så att du låst dig vid en sak så, är ju inte direkt fördelaktigt.

Men du, brukar du söka, eller köra det du har?

Säg något du lyssnar på så kollar jag om det finns i X-box Music nu.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad skulle Spotify förlora på det menar du? Det är ju för fan fler som har Spotify på sin PC än någon annanstans. Så de har ju redan utvecklat för Windows.

Klart MS inte utvecklar Spotify, det gör de själva.

15. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Är det ens bekräftat att Sverige är en av de 15 länder som får Xbox Music?

Jag misstänker dock att Spotify och andra populära appar kommer släppa nya versioner som utnyttjar WP8s API:er. Men när dessa kommer är en annan sak..

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

X-box Music ingår i W8. Och i WP8, de har bytt ut Zune mot den.

Vad har du fått det ifrån, att det bara ska släppas i 15 länder? Tror du W8 och WP8 också då ska bara släppas i 15 länder? Det medföljer ju 8-oset.

17. inact_0001

inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du får tro vad du vill, mig kvittar det. Det är så det ligger till iaf.

Och som utvecklare kan jag upplysa om att bara för att du utvecklat ett program för windows så kan du inte bara slänga in den på WP, långt ifrån.

18. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag förstår inte vad du menar med låtar som inte "sitter fast", men som du mycket väl vet så är spotify's playlists fast i spotify.

Vilka magiska listor använder du där samma låtar kan hittas från alla dessa program?

Jag har kanske ett hundratal låtar i playlists, resten söker eller bläddrar jag mig fram till.

Hm, kommer inte på nåt spontant, det ser ut som Spotify fyllt igen en del av mina kända "Svarta hål" nyligen.

19. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag kunde iaf anmäla mig till en gratismånad och även teckna abonnemang. 99 kr i månaden/990 kr per år kostade det.

Men självklart behövs ett fungerande Spotify för att sälja in WP hos gemene man!

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Klart att alla som skapat appar inte får fram dem, givetvis inte. Men MS står inte som utgivare i appen, utan som jag sagt flera gånger nu så är Spotify de som skapat den.

Däremot är ju 8-systemet enat på ett sätt Windows aldrig varit innan, så har du med en app i W8, så får du nog med den i WP8 också. För varför skulle man acceptera den i navet, W8, men inte i luren. Hur rimmar det.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.