Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    1. Jag vet att i WiMP till WP (heter det så?) så kan man importera. Man markerar helt enkelt hela playlisten i Spotify CTRL+C sen CTRL+V i WiMP så letar den reda på matchande låtar. Funkade bra även om av 700+ låtar så hittade den bara ca. 150st. Mycket färre låtar. Men problemet går alltså att komma runt.

2. Jag är inte sån. Men vet att många andra är. Det är så verkligheten ser ut även om inte vi håller med om det. Jag bytter från Spotify för det sög så hårt. Men det är inte poängen här!

2. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Från Microsofts W8 konferens. 22 länder får köpa musik, 15 länder får gratis streaming

3. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Jamen alltså skydrive finns ju till android, och kan jag köra autosynk på min gnex med skydrive appen? :)

Sent from my super fast Prime filled with beans.

4. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Ah bra då är det iaf bekräftat att Sverige är med från början

5. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Random länk från internets, som jag inte orkar dubbelkolla trovärdigheten i:
    http://readwrite.com/2012/11/05/microsoft-begins-restoring-invisible-windows-phone-apps

"Microsoft representatives said late Friday that new, optimized Windows 8 apps will begin rolling out soon. “The Windows Phone 8 platform was designed to run existing 7x apps, but some may require a degree of optimization given the new hardware and software capabilities,” a company spokeswoman said in a statement. “We are working with popular developers like Spotify and encouraging all developers to test their apps with our new SDK to help ensure that apps and games run great and take full advantage of new features. We expect the catalog of existing app titles on new devices to grow steadily over the coming weeks and months, and a Spotify client for Windows Phone 8 is in development and will be available in Q1 2013.”"

6. inact_0001

inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nej, det är Spotify som är utgivare om det är Spotify som står i market place. Det betyder inte att de har utvecklat den.

Jag har själv utvecklat appar till både iOS och Android (Appcelerator) där kunden sedan stått som utgivare för appen, inte jag eller mitt företag.

Uppenbarligen har du ingen koll utöver att det står Spotify i market place, så jag orkar inte bråka med dig. Du får helt enkelt tro att någon som jobbar på Spotify har utvcklat den.

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ganska säker på att Spotify inte utvecklat appen själva. Någon annan har gjort det åt dem såvitt jag vet. Gör de ens Android appen själva?

8. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Anledningen till att jag har mobila listor, är för att jag skapade dem i WMP, efter att ha hämtat dem från DC. Så började det. Från WMP, så gjorde jag en backup, då jag missat det en gång och det är ett rent helvete att försöka återskapa, och att det dessutom tar tid.

Sedan har WMP någon länk till VLC för där fick jag över dem lätt. Dessa låtar fanns ju uppladdade, så jag var lite smart och kopierade dem som jag la i någon lista, och skapade mappar med de filerna i, där mappen heter som listan, typ House. Så när jag har alla filer i mappar så är det ju bara att markera alla i en mapp, och sedan lägga in dem i ex Zune, och så döper man listan efter musiktypen i respektive mapp.

Men, i Spotifys fall så fick jag över mina listor där, men jag skapade några nya som blev jäkligt bra, men de går ju inte att ta ut ur Spottkoppen. Så jag satt en hel helg och laddade hem låt efter låt, och skapade nya mappar, som fick heta Spotify-ballader, Spotify-Groove, osv. Så nu är alla mina listor rörliga. Från Zune gick de ju automatiskt över till X-box Musik.

Så du kommer inte på vad du gillar som var ovanligt? Ok. :D

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Fast nu pratar du om lokala filer. Vart kom dom in i bilden?

Jag kom på massa saker, såg att allting har blivit inlagt i Spotify. Hittar jag något framöver så säger jag till. Eller så testar jag en trial på Xbox-music hemma och kikar själv (för på jobbet fungerar det ju inte)

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De står Spotify LTD som utgivare i alla fall. Och MS på Skype. Men då kan man lätt tro att det är ägarna som står där, men så tittade jag på Youtube och den stod MS som utgivare på, men Google äger ju den.

11. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag vill bara nämna att mitt W8 är amerikanskt (jag köpte W7 i USA) så någon med svenskt OS får gärna bekräfta att det fungerar. Att priset angavs i SEK tyder dock på det.

12. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

De kom in i bilden så för att jag alltid ska ha mina listor rörliga. Samt att det blir en backup, jag vill vara herre över min musik och den blir som bäst när jag kan mobilisera den exakt hur jag vill.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

" “We are working with popular developers like Spotify and encouraging all developers to test their apps "

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Hur ska då X-box-music-spel-film, bli medianavet i 8:an, om inte alla får tillgång till det?

Du tänker inte på Pandora nu?

"It is available on all of Microsoft's latest line of products including the Xbox 360 video game console, Windows 8/RT PCs and tablets, and Windows Phone devices,[2] and will have over 30 million tracks"

Där står det jag trodde, det ingår i alla deras enheter i 8-systemet. Då kan omöjligt handla om 22 länder

Last edited: 6 nov 2012
  15. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

"As important as the all-in-one service and Microsoft's cross-platform plans are, Johnson also repeatedly stressed the importance of international to Xbox Music — it's launching in 22 countries, with free streaming available in 15 of them."

http://www.theverge.com/2012/10/30/...x-music-itunes-spotify-digital-music-showdown

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det funkar för alla med W8.

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det har lanserats i 22 länder hittills ja. Men 22 länder är ingen gräns. Jag fetmarkerade där han stressat upprepar vikten av att bli internationell. Det han menar där är att de redan har hunnit ut till 22 länder.

Last edited: 6 nov 2012
  18. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Jag har aldrig påstått att det var en gräns. Utan jag frågade om Sverige var 15/22 länder som har fått Xbox music

19. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag förstår fortfarande inte till vad du menar med att "ha listor rörliga". Vad gör du om du råkar vara utanför huset och vill lyssna på nåt?

Lokal musik har jag redan en hur bra hantering som helst av, men det gör inte att jag inte behöver strömmande musiktjänster.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jo då, du frågade ju om Sverige skulle få det. Om vi var en av de 15.

Här ovan säger du det igen, 22 länder får köpa. Och det är fel. 22 länder har hunnit köpa. Det vill givetvis sprida detta så mycket det bara går.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.