Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Lyssnar genom telefonen. Den finns i luren (Zune nu, X-box music snart), på burken (VLC, WMP, WMC, Spotify, X-box-music) och i mappar. Så jag kommer åt det var jag än är, plus att jag kan tack vare mapparna röra mig om jag vill lyssna i en ny spelare.

Last edited: 6 nov 2012
  2. Bobby83

Bobby83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Nej fel var när du trodde att det fanns tillgängligt för alla. Det är dock ett faktum att 22 länder får köpa musik via Xbox music idag. Sen att det kommer släppas till fler länder är något jag varken påstod eller förnekade

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Varför frågade du då om Sverige kommer få det? Och nej, 22 länder får inte köpa idag, det var så långt de hunnit i lanseringen när intervjun gjordes.

Det laddades ner 4 miljoner W8 första helgen. Jag vågar påstå att dessa är utspridda i över 22 länder. Titta bara på hur många språk W8 finns på. Alla i hela världen får köpa.

Fattar du inte att W8 går att ladda ner från datorn? Alla som hämtar det får X-box music.

Last edited: 6 nov 2012
  4. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hur strömmar du från datorn till en windowsphone då? Det har jag inte hittat nån vettig tjänst för än.

Ang musik som saknas i spotify så såg jag att "A Twist In The Myth" med Blind Guardian saknas. Rätt märkligt. SÅ tja, den borde verkligen finnas på Xbox.
    Saknar även ett par skivor med And One, "Nordhausen", "Agressor" och "9.9.99.9.Uhr"

5. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Jasså enligt vem? Du trodde för 10 min sen att det fanns tillgängligt för alla. Så din åsikt om saken är ju klart och tydligt inte samma sak som fakta

Återigen enligt vem? Har du W8? Har du ett svenskt Xbox Music pass? Om inte vad grundar du din åsikt på att det finns i hela världen?

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det som ligger i Zune i datorn ligger även i Zune i luren. Vill jag lyssna på annat så finns Nokia Music eller Amazing Music. Men jag lyssnar väldigt sällan i luren. Men man ju koppla in luren i bilen så det brukar jag göra.

Ok.

7. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det är ingen idé att diskutera detta med honom... Du kommer bara stånga dig blodig.

8. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det gör det ju. Alla kan ladda ner W8 från MS hemsida.

Ja, jag har W8 Pro med X-box music och svensk pass.

9. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

En telefon rymmer ju alldeles för lite för att man ska kunna räkna med att lagra musiken där. Visst, L920 rymmer 50% mer än min första MP3-spelare, men men, på den tiden tryckte man ihop allt till alldeles för låg bitrate, och det fick ändå inte plats.
    Det är bra att du väldigt sällan lyssnar på musik i luren, och sen försöker förklara för alla andra hur man egentligen ska göra sådant.

Ja, hur ser det tillgängligheten ut på Xbox Music, menar jag då?

10. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Ja, jag har W8 Pro med X-box music och svensk pass.[/QUOTE]

Så varför skriver du inte det från början istället för att hålla på och argumentera?

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har hela Skydrive om jag nu måste bära med mig en skivaffär i fickan. Jag lagrar inte musiken på luren, den ligger i Zune. Jag vet rätt bra om detta jag för jag har över 50.000 egna låtar på datorn, så detta med listor och att vara flexibel det har jag sysslat med i många år.

Jättesmart när du tror man lagrar på luren. Inget i luren finns ju fysiskt i den, utan den förmedlar från molnet i mitt fall. På så sätt blir man inte lika deppig om man skulle råka tappa eller paja luren.

Jag ska kolla det. Du som gillar svåråtkomlig musik borde ju fatta hur grymt det är då jag också har bred smak och därför har sett till att ha mina mappar. Som jag putsar på. På så sätt kan inget utbud begränsa mig.

12. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det var ju det jag undrade, hur du fick musiken från dator till telefon om den nu inte var lagrad på telefonen.

Men jag förstår fortfarande inte helt hur du menar, strömmar du från Zune (hur man nu gör det) eller från Skydrive?
    Skydrive's musikspelare är ju riktigt bedrövlig, och där kan man garanterat inte använda sig av några listor.

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har nämnt det massa gånger. Svammelgubbe.

14. Bobby83

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Beklagar men du är inte så pass viktig att jag bemödar att läsa alla dina inlägg. Dessutom syftade jag på när du citerade mig direkt angående Sverige och börjar fråga om källor istället för att helt enkelt säga :"Jag har W8 och Xbox Music med svenskt pass"

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Sluta snacka om sådant du inte vet. Klart som fan du kan ha listor i Skydrive. Du lägger listan i en mapp, och sedan är det bara att lyssna. Vad fick dig att tro att att man inte kunde´ha listor där? vet du hur Skydrive ser ut?

Mina listor i Musik&video-appen spelas ifrån Zune.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag ville inte säga det då utan jag ville låta dig prata en stund i nattmössan.

Så, nu frågar jag dig igen, W8 finns upplagt på MS hemsida. Tillgängligt för hela världen. Tror du fortfarande att inte vem som helst kan hämta det?

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/worldwide

17. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu är du sådär onödigt otrevlig igen. Alla kan inte veta allting om allt.
    Verken m3u eller psl fungerar genom skydrive för mig iallafall, vilka format fungerar?

Exakt hur gör man den kopplingen mellan Zune och telefon då?

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Klart jag blir irriterad när du garanterar att det inte går och så är det en baggis.

MP3, MP4, M4A är väl det jag brukar, men det går med fler.

När jag la in låtarna i Zune i datorn så synkades telefonen. På samma sätt som jag har en Skydrive-app som jag kan gå ini och se det jag samma som jag ser om jag går in via burken. Så det ligger ju i molnet, fast på alla enheter som är synkade. Jävligt häftigt det där med att lagra i molnet. Fantastiskt.

19. n_sandstrom

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja, vilka mediafiler som stöds vet jag. Men nu undrade jag om spellistor.

Då har du syncat dom till telefonen. Dvs låtarna du spelar upp har kopierats till telefonens minne, och spelas därifrån. Att dom även finns i Zune och Skydrive, gör inte att dom "spela upp från molnet"

Hur du får in dina 50,000 låtar, eller hur många det nu var, på en 32GB's telefon är mer än jag förstår.

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Det är ju med molnet jag synkar. Det är ju inget som sker mellan luren och burken :D

Och jo, när jag gå in i appen Skydrive, och ändrar något i ex ett dokument, så synkas detta omgående. Man synkar med molnet. SKYdrive.

För att förtydliga, tar jag bort något i Skydrive, så försvinner det även ifrån telefonen, alltså fanns det inte på telefonen. Det togs bort i molnet och då ser jag det inte via luren.

Har jag någon gång sagt att jag lagrar mina låtar på mobilen? Skulle jag göra det, så skulle jag ju kunna bli av med det om jag ex tappade den. Jag sa ju det innan. Mina stora samling ligger både på burken, och en backup på en extern disk. Sedan minns du kanske att jag sa att jag kopierat alla låtar som finns på mina spellistor, och lagt dem i mappar med namn som dess lista. På så sätt har jag alltid tillgång till listorna och kan placera om dem i en ny spelare om jag vill. Jag är även garderad ifall något kraschar.

Du verkar inte alls bekant med cloud computing? Aldrig nyttjat detta underbara fenomen?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.