Sent omsider hakade även jag på Curve-bollen... haha...

. Så jag tänkte dela med mig av mitt första dygn som användare av Curve. För den som inte orkar läsa kan jag sammanfatta det med "ett enormt slöseri med min tid", men som alltid, YMMW.
Har lagt in 3 olika kreditkort, och mitt Revolutkort.
Köp 1 (OKQ8 kredit): Nekat. Dock var det min egen tankevurpa, försökte tanka, tänkte inte på 1500:- reservationen. Som alltid i dessa situationer, ingen info, bara "Declined", men givetvis går det inte att reservera 1500:- på Curve kortet.
Köp 2 Ica, 76:- (Revolut): Declined. Igen, ingen info, i någon av apparna. Testar igen. Då gick det bra. Curve drog dock GBP från mitt Revolut-kort.
Köp 3 McD (Revolut): Declined. Detta köpet känns inte igen så vi har låst ditt (revolut-)kort åt dig. In i Curve, byter till Klarna - Declined, okänd anledning. Ganska pinsamt att stå och ska betala 276:- på lönedagen och få transaction declined flera gånger i rad...

. Fick det sedan ytterligare en gång när jag gick rakt på Revolut för det var ju låst nu, haha, kul... Men iaf smidigare att låsa upp det via en app än att ringa banken.
Så hittills, 80% declined. Verkar finnas en hel del regler för vilka kort som faktiskt fungerar, och att bara kategorisera "kredit/debit" räcker inte heller hela vägen?
Click to expand...