Cashback från Curve kan du i princip glömma. Det gäller som sagt bara tre månader och du kan bara välja vissa säljföretag från en lista som inte har speciellt många svenska företag. Jag har personligen aldrig brytt mig om att aktivera Curve:s cashback.
Men som
@ganmo säger kopplar du Curve till Preem kortet får du Preem:s cashback på 0,5% på allt du handlar. Precis som när du handlar direkt med Preem kortet.

Jag kör så för alla mina dagliga inköp.
Det jag uppskattar framförallt med Curve är den snabba responsen och den tydliga infon i appen. Du ser direkt vad du handlat och har möjlighet att lägga till ett fotograferat kvitto eller en anteckning.
Sedan är det väl också en fördel att du kan koppla flera kort och enkelt växla mellan dem.
En annan fördel är också bra valutakurser och ingen växlingsavgift om du handlar i utländsk valuta. Jag använder Curve kortet kopplat till Paypal och till Amazon för inköp från utlandet.
Bensin tankar jag fortfarande direkt med Preem kortet för att få Preem rabatten. Om jag handlar något dyrare där jag ev. vill kunna reklamera utan att blanda in Curve, eller om jag köper en resa så betalar jag med andra kort så att jag får reseföräkring m.m.
Men jag tycker Curve fungerar perfekt för det dagliga handlandet och uppskattar snabbheten och överskådligheten i appen!

Click to expand...