Custom ROM baserad på Expert ROM:en RLS6 - 2010-09-29

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av kallt_kaffe, 2 sept 2010.

  1. Marvin-Ior

    Marvin-Ior Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    installerade 7:an å har stött på problem, någon annan? det problem jag har stött på är att jag kan inte installera NÅT... kommer ut på market å ser allt där, kommer åt wifi, allt sånt funkar. gjorde en ren installation, rensade dalvik å data



    EDIT: kan det va för att jag missade att göra en undo??
     
    Last edited: 9 okt 2010
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Gör en wipe av data partitionen. /data/app har nog fel permissions om du kört med mitt gamla relokerings skript.
     
  3. larsolof

    larsolof Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Går det inte att fixa navigering i den senaste romen?
     
  4. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jovisst, ladda hem senaste brut.all moddade google maps och lägg på SD-kortet. Installera sedan m.h.a. filhanteraren i telefonen.

    Att jag bytte tillbaka till omoddade Google Maps var för att den versionsmässigt legat före brut moddade version rätt länge nu men den senaste informationen från brut.all är att han är på gång med en uppdaterad version vilken dag som helst.

    Du hittar den modifierade Google Maps här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

    Eller så väntar du tills den nya versionen är klar för då tänkte jag slänga in den och släppa RLS2 av rommen.
     
  5. larsolof

    larsolof Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Låter perfekt, då väntar jag med spänning!
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag har nu testat lite mer, med debug.sf.hw=1 grejen. Och jag tycker verkligen att det gör skillnad. En lite mera konkret exempel tex. nexus live bakgrunden flyter helt 100% mjukt, jag upplever inte att den gör det om jag plockar bort debug.sf.hw=1 raden från build.prop'en.

    Jag kör bara med root explorer och lägger in raden manuellt med text editorn direkt i luren.
     
  7. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hmmm, ska testa lite. Direkt efter boot går Nexus bakgrundern ruskigt hackigt men efter att telefonen "stabiliserat sig" så flyter den hyffsat mjukt.

    Tog bort raden igen och är inte säker på att det verkligen blev sämre för det. Hackigt i början men flyter bättre efter en stund. Fast den hackar nog till lite ibland. Ska prova att lägga tillbaka raden igen och se, kanske flöt det faktiskt på lite bättre när raden var med.

    Intressant om det gör skillnad, skulle vara kul att veta varför.

    EDIT: Nja, först efter att jag lade till raden igen så gick det riktigt mjukt och fint men nu rycker det lite då och då precis som innan. Enligt vad jag kunnat hitta så gör den att UI:t använder hårdvaruacceleration och det gör tydligen en skillnad på telefoner som har hårdvaruacceleration, men våra telefoner saknar det så jag tror inte den har någon som helst effekt för oss.
     
    Last edited: 14 okt 2010
  8. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Mycket möjligt att det rör sig om placebo :)

    Fick precis hem en SGS, undrar hur länge jag kan hålla mig innan jag rootar! :P