Fick ca får ca 4,7 i linpack med FLB 1.@691Mhz7 och jit, utan jit påslaget låg linpack på 2,9. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=21431
Att Froyo-A2SD ens finns har jag inte tänkt på fungerar precis som om du installerar till interminne/ext2) Överklockningskerneln flashar du efter det att du har flashat ROMen, då den bara ändrar några filer i BOOT-parititionen, inget mer. Att wipe:a från appen har jag aldrig testat, visste inte att det gick? :O Jag wipe:ar alltid från recovery. Snabbt, smidigt, enkelt
Nu håller jag på och flashar in cyanogen på min u8220 Kommer köra på darktremors a2sd och swap den vägen, har inga bra erfarenheter av swapper2. [edit] Jäklar va enormt mycket fortare luren bootar jämfört med alla andra roms jag provat!
är Clockwork recovery ungefär som nandroid backup, om man redan har gjort en sådan backup på officiella 2.1 kan man då skippa clockwork-steget? Hur fungerar rom manager, är det inte lika bra att wipe:a och flasha in som vanligt i amon ra trots att man har flb mod 1.7?
AMONRA fungerar inte :-P Man kan ta nandroid med Clockwork, men det är en helt egen recovery som behövs för att flasha ROMen, så den behövs :-)
Problemet kan mycket väl ligga hos Google, det har varit problematiskt ett bra tag nu, lite därför jag avvaktar med att uppdatera. Skall dessutom ut och resa lite imorgon, orkar inte ha en telefon jag riskerar att finna ostabil då.
Det är strul med market, har krånglat på min SGS också. Prova att avinstallera market uppdateringen, och rensa market cache och data.
Eller inte, gjorde detta utan något resultat, fullkomligt onödigt när problemet ligger hos Google och inte i luren.
Får man en svensk telefon med denna uppgradering? Uppgraderingen är märkt RC0-0.30Beta. Det verkar inte helt förtroendeingivande. Fungerar verkligen allt som det ska? Läser om problem med anslutning till wlan. Är det fortfarande ett problem? Ska Clockwork hämtas hem till datorns hårddisk och installationen köras från den, alltså? Här kan det blir problem tänker jag eftersom jag aldrig fått telefonen att ansluta till datorn korrekt. SD-kortet går att montera men telefonen kräver drivrutiner som jag antagligen saknar. Tacksam era råd och synpunkter!
Det ska vara något problem med att WLAN tar fel macadress. Jag har dock inte märkt några problem. Har testat mot WLAN både hemma och på jobbet utan problem. Även Barnacle appen för att dela ut internet wifi adhoc fungerar bra. Andra fel jag märkt: Tar man kort i max upplösning så krashar kameran efter en bild, stäler man ner till 2 MP fungerar det felfritt, andra kamerappar verkar fungera felfritt. Galleriet går inte att rotera, blir bara ett enda stort grafikfel då. Men har inte haft någon oavsiktligt ombot och bara någon enstaka FC på ca 1 vecka.