ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Uppenberg

Uppenberg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det enda jag märkt är väl crt off animeringen bara fungerar om du är ansluten till wifi. Och som sagt galleri inte scannar ordentligt för vissa. I övrigt har jag inte märkt något

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Detta med Custom roms är kanske inget för dig? Vad är det som gör att du känner att du måste byta rom? Kan man inte ens gå in i titanium och klicka på backup så kanske det säger en hel del?

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla har väl varit nybörjare en gång så sluta hacka ner på andra eller lämna forumet är du snäll. Kan man inte bidra med annat än gnäll så behöver man inte skriva alls.

När du går över till CM10 BÖR du som sagt var inte använda Titanium Backup för att återställa dina grejer... Men Facit (killen ovanför) har lyckats återställa runt 200 appar har jag för mig med lyckat resultat - så det verkar ju vara absolut fullt möjligt! Och givetvis - ju färre man kopierar (säg att du har 10 st du GÄÄÄRNA vill kopiera) desto bättre - för att minska chanserna för att nånting blir snett ;)

Jag vet inte vad som misslyckas för dig i Titanium Backup... Jag själv slutade använda det efter att den orsakade massor med problem i Play Store för mig... Men... Pröva lek runt lite med det, borde väl inte vara mer än en knapptryckning nånstans? ;) Scrolla igenom inställningsmenyn också!

Annars finns det andra sätt att spara App Data på! Finns ju "My Backup Pro" tror jag den heter... Vissa gillar den, andra inte! ;) Men kolla på du! Om du ändå ska byta till CM10 snart så kan du ju testa bäst du vill! :P Tips: Gör en nandroid backup innan du byter över till CM10, ifall att du skulle göra något fel så att mobilen inte vill fungera! ;) En sådan, full backup på hela romen, gör du genom att gå in i CWM Recovery (Volym upp + hem + powerknappen) under "Backup and restore" (Backup to internal SD-card)

Lycka till!

harull93 likes this.
  4. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fixat en tråd nu.

Dra gärna över modem-diskussionen dit ;)

Oftast brukar det funka bra att kopiera appar+data så länge det är samma version av Android. Det är när man byter version (4.0->4.1) som det KAN bli problem.

Byter du bara version av samma ROM så behöver man oftast inte ens wipa och då finns ju alla apps kvar :)

5. Uppenberg

MINA ENHETER

Hmm fungerar inte tyvärr

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

jag kan köpa att man frågar efter hjälpt efter att man har försökt lite själv och googlat en stund. Men det är någon slags trend att man bara skriver vad man har för fel (inte klarar av) och sen förväntar man sig att alla andra ska göra jobbet åt en. Sådant ska inte uppmuntras.

Boss302 likes this.
  7. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det verkar som den sista versionen av ROM'en lägger en .nomedia i roten på /SDCARD och du får ta bort den med Astro eller annat program i telefonen. Glöm inte gå in och ändra så du kan se dolda filer då punkt i början på fil är Linuxvarianten av att dölja en fil.

Och det verkar inte fungera att ta bort denna fil i en mountad enhet under Windows utan det får göras 'inifrån systemet' s.a.s...

Och en roboot på det, så skall det funka sen. Eller det funkade för mig iaf. :)

8. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Fråga: Hur är batteritiden för er? Jag har stora batteriet och klarar knappt en arbetsdag och hem. Är det rommen, eller har jag stekt mitt batteri? På CM9 hade jag mellan 10-20% när jag gick och la mig på kvällen med "samma" användning.
    Har kanske lite mer wake locks på JB, fast inget chockerande.
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. Uppenberg

MINA ENHETER

Ungefär samma för mig. Har kanske 20%kvar då jag kommen hem vid 5 tiden

Skickat från min Transformer Prime TF201 via Tapatalk 2

calletrumma likes this.
  10. jinxan

jinxan Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Xiaomi redmi note 8 pro
    Jag googlade o gjorde som det stod (antagligen gjorde jag något fel iaf , men vill ju ändå lära mig göra rätt). Jag skrev här just för ni verkar ha erfarenhet men det är tydligen inte rätt väg att gå ;)

Att jag vill ha en custom rom är så enkelt att jag inte gillar samsungs.

EDIT: synkade min backup till dropbox, och antagligen hade den inte backup'at alla apparna utan bara vissa.
    Ska prova med gamla luren och säkerhetskopiera vissa appar och sen installera om på den och ha mig, om det är så enkelt som att jag missade att lägga till vissa appar?!

Last edited: Aug 16, 2012
  11. jinxan

jinxan Youth Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Xiaomi redmi note 8 pro
    Men åh, det tänkte jag inte ens på, var så inställd på att följa installationsguiden. Ska testa det nästa gång dock :)

12. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lilla batteriet 75% kvar på 8h 35min, dock ej användt den så mycket då kollat lite google+, mail, tapatalk, några sms, lite samtal dock max 10min..

13. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Dock skall cache rensas innan varje uppgradering.

jinxan likes this.
  14. Uppenberg

MINA ENHETER

Har gjort det också även wipat cache+dalvik. Kan jag lägga in den 12:e över den nya eller måste jag göra en factory reset?

Har lagt in quickpic tillsvidare iaf:-)

15. granno

granno Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är inte nöjd med batteri tiden. Jobbar som elektriker så har hörselkåpor med blåtand i och kör lite spotify/samtal. På cm9 klarade jag en dag med typ 20% kvar. Nu är de knappt jag klarar en dag. Hoppas de blir bättre för annars funkar de bra tycker jag!

16. gmd

gmd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror jag kan ha hittat en bugg, nästan varje gång jag sätter på skärmen så måste jag slå in min pinkod vilket är irriterande eftersom jag inte har någon pinkod vid mer en start av tele.. Har även märkt att SwiftKey buggar väldigt mkt tex om man skriver i horisontellt läge sen vänder man så hänger sig webbläsaren... Jag kan vara SwiftKey eller Google Chrome

17. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sista Codeworkx bygget var ju bedrövligt, iaf på min lur, så jag tror jag håller mig till Kalgecin's byggen istället, har inte haft några som helst prob's med dom... (iof lustigt då dom compilar från samma source, men ändå)

18. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Jag är inte helt säker på att de gör det. Codeworkx, som Dev, kan säkert peta in lite grejer här och där som han inte mergar i github. Kalcegin håller sig strikt till github. Har inget som backar påståendet alls, mer än att i en av de tidigare buildsen (kan ha varit 12/08) dök saker som fanns i romen upp på github efter den var ute på codeworkx romsida. Jag kan naturligtvis vara ute och cykla helt.

19. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Får faktiskt hålla med.. Sen kan det hända att någon "oskyldig" som faktiskt försökt blir drabbad av en vresig kommentar p.g.a att det finns så extremt många som ska ha allt serverat utan att göra något som helst arbete själv.

20. Uppenberg

MINA ENHETER

Inte ens factory reset och intallation av 12:e gjorde att galleri kom tillbaka:-(