ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av -Henric, 24 juli 2012.

1. torsktunga

torsktunga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.515
    Telefon:
    Pixel 8a

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8a
  2. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Passar på att informera lite:
    Hoppas att i9100 också kommer att läggas till i listan.

https://plus.google.com/117962666888533781522/posts

Ndroid, torsktunga och dimaZ gillar detta.
  3. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Den kommer att göra det såsmåningon, men exynoschippet är "mörkt" för devsen, så det dröjer till det kommer en source på JB från Samsung, tyvärr. Codeworkx har konfirmerar detta på XDA. De skulle ju också, som genom ett mirakel kunna komma åt en läcka, så vi får nightlies tidigare, men det är inget att hoppas på.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

4. calletrumma

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Jag verkar vara sent ute. De har redan en läcka som de jobbar med. En exynospost finns på github. Det kan alltså gå snabbt. Lär vara relaterat till i9300-läckan.
    Konstigt iom att Codeworkx var oerhört negativt inställd till den. Nåja...

Last edited: 18 augusti 2012
  5. Spaxx

Spaxx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Codeworkx är ju negativt inställd till de mest Samsung släpper, haha.

Sent from my Samsung Galaxy S2 using CyanogenMod10

6. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Haha ja codeworkx är lite negativ till Samsung :) Men jag tror att vi kommer få Nightlies inom en snar framtid :)

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Gief butter!

8. Simba83

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Kan vara beredd att hålla med codeworkx på den biten, jag menar samsung står för största delen av alla telefoner som har android, och ändå är dom så sega med mjukvaran, dom har ju trots allt pengar att lägga på några utvecklare som borde kunna snabba på uppdateringar osv.

9. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Eh, så LG, Sony, HTC är bättre? ;D #lol

F.ö. så är det rätt kul i XDA tråden där vi är ett gäng som rykt ihop ang. CM10'ans påstådda laggighet där jag är en av dom som då inte har en laggig lur men får höra att det har jag visst fast jag är typ för dum för att fatta det, typ... xD

(lite överdrivet kanske, men åt det håller iaf, hehe)

10. Simba83

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Nej förvisso inte men dom bryr ju inte jag mig om eftersom jag har en Samsung, det är väl antagligen ett problem hos alla leverantörer, antar man måste skaffa en nexsus om man vill ha snabba uppdateringar. Har inte orkat gett mig in i xda tråden då den uppdateras lite väl snabbt...

11. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Precis, jag skulle säga att Samsung är den näst-snabbaste uppdateraren (Google tar täten naturligtvis).

Farmfield det är ju du som är boven i dramat lol (skojar självklart) ;) Nämen det var en riktig onödig diskussion där.

12. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja sådan diskussion är helt onödig i min mening då ROMs fungerar olika bra på olika telefoner.

13. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

För dom som blev upprörda var det ju så, men varför blir folk hysteriska för att jag inte har problem? Udda...

Och ja, helt meningslöst, spec. dom som blir direkt arga. På riktigt liksom. Forummiljöer tar inte sällan fram det absolut värsta i folk, det vet ju jag som vad 'top dog' i Svenska Ubuntu LoCo't ett år... Holy moly... ;D

Det har ju den tråden bevisat till 100% sett till mängden buggar men att typ ingen haft dom alla utan olika folk får olika buggar hela tiden... Men några vägrar inse att det är skillnad mellan en 1+ år gammal S2'a och en helt ny...

Är det f.ö. någon här som har dom här problemen med lagg o.s.v..? Jag har inte sett/hört nån gnälla i den här tråden iaf...

14. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag fattar inte vf folk reagerar på så sätt i s2-sektion. Det kan ha med ålder, brist på självdistans etc att göra. Har aldrig observerat något liknande beteende i tex. Galaxy R-sektionen. På s2 är meningslös antagonism ofta förekommande. Man kan bli attackerat trots att man inte skrivit något felt, dumt, oadekvat.

Vad gäller laggen på CM10 så fick jag tyvärr observera den på min enhet. Att scrolla mellan hemskärmarna var laggigt då och då. Däremot verkar list-scrollning (tex. i inställningar) funka utmärkt.
    Det här inlägget verkar stå närmast sanningen i mitt fall:

15. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

S2an har ju sålts i en ofattbar mängd, så det är väl helt enkelt bara väldigt många fler users, typ...

Men mycket märkliga reaktioner från en del medlemmar iaf - men tack o lov en massa folk som reagerat åt andra hållet också.

Nu kör jag ju inte lista alls utan ikonläge även i app-listan ('drawer') men inget lagg där heller - eller i aktivitetslisten (som nån påstod jag inte vågade visa, hehe, fatta folk är nuts liksom)...

Men notera att jag alltså inte kör Codeworkx build utan Michael Kitane's (länk i min signatur), men det är ju iof samma source, men kan ju diffa ändå så...

kochan10 gillar detta.
  16. calletrumma

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Har inga större lagproblem. Vad jag har problem med nu är minnesläckan. Telefonen blir slö väldigt fort. Senaste Kalgecin-builden. @ Farmfield: Känner du av den också?

17. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Noops, minnesläcka? Har hört folk snacka om den i Codeworkx tråden men inte märkt av nåt sånt själv. Hur kollar jag? Apps->All Apps eller?

Edit:

Mmm, 520Mb använt är ju högt jämfört med de 350-380 jag brukar ligga på men inte märkt av att luren blivit slö, ever...

Men du kör hans kernel också?

18. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Nu tänker jag också chansa på kalgecins build. Man är alltid nyfiken om eventuell skillnad mellan den och codeworx:s föreligger :)

19. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Asså, Codeworkx och Kalgecin bygger ju från samma source (TeamHacksung) och skillnaden är väl mest att Kalgecin också bygger den 'gamla' 3.0.36-kerneln där Codeworkx bygger på den 'nya' 3.0.15 kerneln (*).

Men 'Kalgecin' (aka. Michael Kitane) är också rätt hi-tech asså, han bidrar själv inte (såvitt jag vet) men han kollar koden, alla commits o.s.v... Så man skall inte tro att det är nån random dönick som kompilerar, Michael är säkerhetsexpert på Linuxbiten och vet absolut vad han gör. :)

Och han sitter i Dar Es-Salaam, vilket är lite småcoolt imo, hehe...

(* och ja, det är udda att 3.0.36 är den 'gamla' och 3.0.15 är det 'nya' men det handlar om när den är släppt av Samsung - om jag nu förstått det rätt, hehe)

kochan10 gillar detta.
  20. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    De enda problemen jag stött på är som alla andra MASS STORAGE och vissa video buggar och volym. Resten som lagg och en massa annat har jag inte stött på.