ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Googlar man en adress, företag, kollar kartor, så kommer det automagiskt upp trafikvarningar t.ex... Nu tycker jag då att dom borde vara enklare att ta bort - att om man bara swipar undan ett 'tips' (card på eng.) så borde det då hålla sig borta då, men icke. Men hela funktionaliteten är ju i betastadiet och med röstsökningen är det ju en assistens som ligger bra mycket före 'Siri' iaf. Sen hoppas man ju lite på att det kommer röststyrning till fler funktioner snart, slå av/på wifi/bluetooth o.s.v.... :)

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Nah, mest gimmick. Är bra ibland. Men att veta trafiken på vägen hem och till jobbet osv varje dag ger mig inget... Slår på den när den behövs och får 30% bättre batteritid istället.

3. Farmfield

MINA ENHETER

Eh, har aldrig haft över 10-12% till location services enl. BBS... Kör jag musik och glömmer stänga ner spelaren får jag mer/fler wakelocks av 'AudioOut3' än av location...

4. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig är Google Now riktigt bra och potentialen för att bli ännu bättre är jättestor.

Om jag lagt in ett möte i kalendern med adress kommer det upp ett card som säger hur jag ska ta mig dit, antingen med bil eller kollektivt, och dessutom när jag borde gå för att hinna.

Skulle ut och flyga för någon vecka sen och då kom det upp ett card som berättade att planet var fem minuter försenat.

Google Now funkar dock inte alls lika bra om man inte är inloggad med sitt google konto på sin hemma- och jobb pc.

Jag tänker inte stänga av google now för att spara lite batteri.

5. Farmfield

MINA ENHETER

+1

Håller med helt. Det här är ju en av grejerna med 4.1 och kommer byggas ut ytterligare iom 4.2, då motverkar det lite hela grejen att hålla på med custom ROM's, om man skall stänga ner den nya funktionaliteten. Imo.

6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Jag hittar vart jag ska, vet när mitt plan går osv. Då tillför den inte så mycket att det är värt 10-30% sämre batteritid.

7. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ser den, men om man bor i en lite större stad och inte bara rör sig mellan tidigare kända adresser så är GN väldigt bra. Det går dock inte att avfärda GN som en gimmick bara för att just du inte har någon nytta av det.

8. alex.t

alex.t Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nexus 10
    Blir inte riktigt klok på vilken hårdvara man måste ha för att cm10 ska fungera? Funkar det att testa på en gammal htc wildfire? Fattar att det inte är optimalt.

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

För mig är det en gimmick då jag som sagt hittar... Bor i landets största och enda riktiga stad och klara mig gott och väl utan gps och åker runt en hel del i arbetet mellan massa olika adresser.

Precis som att du inte kan passa ett flyg eller hitta hem utan google now så klarar jag mig utan. Behoven är olika... Därför stänger jag av den.

10. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla på http://www.cyanogenmod.com/devices
    Och titta sen in på Wildfire forumet här på Swedroid. :)

11. alex.t

alex.t Baby Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nexus 10
  12. Droid85

Droid85 Guest

Så mycket drar det inte, har knappt märkt någon skillnad alls från cm9 till cm10. Håller heldag för mina behov med det på, och då får jag förslag om rutt till jobb och hemmet samt väderinfo. Det är en nya feature som förgyller Android 4.1+ :)

13. Higuain

Higuain Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får ett error meddelande när jag ska uppdatera från en befintlig build till den senaste.
    Symlink: some symlinks failed
    E:error in /emmc/download/cm-10....
    (status 7)
    Installation aborted

Nu är jag även fast i CWM, kan heller inte nå mobilen genom usb. Jag vet inte om jag har senaste CWM om det skulle spela någon roll. Vet inte riktigt vad jag ska göra, skulle nog kunna fixa problemet om jag nådde mitt sd kort genom usb men det funkar ju inte. Har försökt flasha in uppdateringen genom Odin men filen är ju en zip fil så Odin kunde inte läsa den.
    Har inte testat factory reset men det ska vara min sista utväg, om det ens fungerar.

Hjälp!

14. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Error 7 tror jag du får om du försöker en rom till en annan mobil. Kolla en gång till att det står I9100 på slutet av zippen.

15. Higuain

Higuain Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

nepp, de står i9100

16. Higuain

Higuain Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet någon hur man uppdaterar genom odin? går det? alltså vanlig update, från en tidigare CM 10 jb.

17. Farmfield

MINA ENHETER

'Uppgradera'..? Från CM10 till S2 stock 4.1.x..? Flasha stock 4.0.x, wipe data/reset, uppgradera OTA eller med Odin när 4.1.x kommer... Eller hur menar du?

18. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Ok, testa att flasha in senaste CWM via Odin så ska det lösa sig.

19. Grusburk

Grusburk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken rom kör du nu`? alltså exakt ;P

20. Farmfield

MINA ENHETER

Jag..? Jag kör Changmin's 'jb_mali_sysfs', den är betydligt mer smooth än nighlies - fast sista nightlies jag testade, 27/10, var riktigt responsiv, så den är najs den med - fast i båda fallen kör jag Siyah, bl.a. för volym boosten. med jb_mali_sysfs kör jag Changmin's moddade Siyah och med nightlies körde jag vanliga Siyah 5.0b2...

Just nu, som i här & nu, kör jag Changmin's jb_mali_sysfs 27/10 men föredrar 18/10 bygget som har bättre batteri, men är för lat för att flasha tillbaka just den, hehe... Men 18/10 builden finns i min mirror på www.farmfield.se/ROMS/ och kan helt klart rekommenderas som en stabil build med bra batteritid. :)