ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Nightlies + Siyah 5 fungerar enl. vad jag läst i CM10 tråden på XDA... Killen som skrev det sista om Siyah sa att den var ren awesomeness, typ... Själv kör jag fortfarande MCM811's Vsync-moddade, tycker den är betydligt mer smooth. :)

(f.ö. inga prob's att hoppa mellan den & nightlies utan att wipa o.s.v...)

2. jedijens

jedijens Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med CM10 builden från 02/11 som jag hittade i Farmfields mirror. Skön build, men saknar BLN. Finns det någon möjlighet att få det. Helt värdelöst att varken skärmen tänds eller att det syns på något annat sätt. Lätt att missa vibrationen.

3. Farmfield

MINA ENHETER

Installera Siyah 4- eller 5 kernel bara, så kan du ställa in BLN med STweaks som installeras med kerneln. :)

(och jag avser då den moddade Siyah sysfs-kerneln, finns också i min mapp där - du kan f.ö. ta den senaste, det behöver inte vara samma datum)

jedijens likes this.
  4. Grusburk

Grusburk Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har dem implenterat den senaste jb läckan än?

5. Farmfield

MINA ENHETER

4.2-läckan? Noops, uppdaterar CM10 till 4.2 gör dom inte förrän AOSP repo'na uppdaterats till 4.2. CM utgår ifrån source, inte lösa APK's utan biblioteken... T.ex. fungerar inte video i 4.2 gapps...

6. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Antar att han menade om den läckta Galaxy Noteuppdateringen hade lett till några framsteg än så länge?

7. Farmfield

MINA ENHETER

Och han fick det svaret som Entropy512 och Codeworkx gett i CM10 tråden på XDA. Nej, dom väntar på 4.2 source i AOSP repo't.

8. Grusburk

MINA ENHETER

Hade inte codeworkx gett upp trodde jag läst de tidigare i tråden ;3

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. Farmfield

MINA ENHETER

Mmm, jag har gnällt lite på honom, han verkar väl ha skärpt till sig lite iaf, han är väl lite mer positiv och dom håller ju tummarna att Samsung skall släppa mer source för dom att jobba med - men vi får se. Just nu är ju Cm10 för S2 lite på stansdstill men det lär väl hända lite mer om nån vecka då 4.2 koden släppts...

F.ö. skall man nog akta sig för de nuvarande nightlies, verkar som dom som installerat dagens inte längre har tillgång till det interna minnet i recovery, så tufft att flasha nåt nytt om man inte har SD kort...

10. Grusburk

MINA ENHETER

Tur att jag bara kör den där MCM då ;3

11. Farmfield

MINA ENHETER

MCM builds är riktigt najs. Synd att hans engelska är så kass bara, Changmin Moon (korean), annars tror jag CM-nissarna gärna rekryterat honom, han är ju riktigt duktig... Tur med såna gubbar när CM-teamet går på sparlåga...

12. Grusburk

MINA ENHETER

CM Teamet har blivit lite lata överlag skulle jag säga det släpper nightlies visst men de kollar inte igenom att de fungerar som de skall göra utan oftast blir det en nedgradering i nightlies innan en uppgradering.

13. Farmfield

MINA ENHETER

Mjo, fast nightlies släpps inte, dom kompileras av en bot från CM/TeamHacksungs git, så dom kan ju inte kolla om dom är bra innan dom släpps, så fungerar det ju inte... ;)

14. Grusburk

MINA ENHETER

Någonstants måste dem som kodar upp trycka på en knapp för att den skall läggas upp, annars skulle botten inte lägga upp dem vid olika tider på dygnet, så när dem känner att dem är färdiga lägger botten upp dem, men dem har fortfarande inte kollat och ser om obvious saker funkar tex.

15. Farmfield

MINA ENHETER

Hmm, nä, boten jobbar själv, men den kompilerar ju en dj-a massa olika builds, vissa får errors och avbryts o.s.v. vilket innebär att builds'en kommer vid olika tidpunkt, det finns (iaf normalt sett) ingen människa inblandad i detta utan det skall vara automatiserat... Nu har jag alltså inte kollat specifikt med CM gänget men har ju erfarenhet av en massa olika build bots, Blender, Inkscape, diverse Gnome-appar & -paket o.s.v...

16. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ursäktar om jag inte läst så noga, men är denna stabil? Hur står den sig mot exempelvis MIUI?

17. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet hur man kan ringa 112 med romen? Skulle göra det igår men det gick inte... Ev om man kan lägga till den i kalendern men funkar inte att ringa då jag har en bekant som har 11222 som nummerföljd i mobilen...

18. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Kan du förtydliga lite? Numret kan väl ändå inte starta med 112?

19. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Testade precis, det funkar bra - trots att det dök upp en person med xxxxx112xxx som förslag så ringde det till emergency # när jag tryckte på luren.

20. calletrumma

calletrumma Youth Droid Medlem

Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Info:
    Nova Launcher
    Aha... Det är det posten ovan menar. Hen kan inte ringa till sin polare eftersom polaren har 112 i numret och då tolkar telefonen det automatiskt som 112. Smart feature, fast jobbigt i det här läget.