ROM: CyanogenMod 10 - JellyBean

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by -Henric, Jul 24, 2012.

1. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den laggar även här ibland, i övrigt bra batteritid 81%kvar utan laddare sen 05.50.
    Om den bara slutade lagga. Standard cyanogenmod kernel

2. KiXeR

KiXeR Youth Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Mest störande lagg som jag upplever är när rullgardinen åker upp, irriterande men man överlever. Sen har batteritiden blivit riktigt bra på senaste tiden, får ut numera cirka 3 timmar skärmtid, ungefär samma som med stock xxls8.

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

En liten fråga till er med lagg... Kör någon av er typ GO Launcher och GO Sms eller nånting med GO? Jag köra med Nova nu (avinstallerade allt med GO) och upplever verkligen NOLL lagg på MCM's CM 10.1 :S

4. KiXeR

KiXeR Youth Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Nej kör med apex.
    Noll lagg kan du bara drömma om på våra telefoner, mikrolagg är en feature i Android ;).

5. Arbu11

MINA ENHETER

Fan då XD Mjo, men jag upplever 20 gånger mindre mikrolagg (statistiskt och vetenskapligt bevisat *host*) sen jag tog bort allt med GO! :)

6. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör ju Holo Launcher HD och jag upplever absolut inget lagg med MCM811's 10.1 + Siyah5... Sjukt bra batteritid också, numera... Brukar ha typ >50% när jag sätter nallen på laddning på nätterna, det är det dubbla mot för en månad sedan och med samma användning... Android 4.2 flyter på galet bra på alla sätt på min maskin... :)

7. Arbu11

MINA ENHETER

Så Siyah 5 funkar på 10.1 alltså? ;) Kör du den senaste från: http://sourceforge.net/projects/cm10i9100vsync/files/old/ eller finns det någonannanstans? Hittar inte orginal 10.0-sidan! :S Och på 10.1 så finns ju ej Siyah ;)

8. Simba83

Simba83 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nova använder därefter go sms, kanske skulle avinstallera den.
    Någon som har problem med Facebook messenger och tangentbordet matar in text men inte alltid texten hamnar i textrutan, har swiftkey flow senaste betan.

9. Farmfield

MINA ENHETER

Du kan inte köra vanliga Siyah med 10.1, nej. Men MCM811 kompilerar egen Siyah 5 för sin 10.1 build. MCM811's builds + Siyah (4- eller 5) är imo bättre än att köra CM-teamets builds... Du hittar dom här:

http://sourceforge.net/projects/cm10i9100vsync/files/

10. Arbu11

MINA ENHETER

Nää, men jag kör ju MCM å jag länkade till MCM! ;) Men Siyah 5 (MCM) ska ju ej fungera till 10.1 vad jag vet, men säger du att det gör det så kör jag på det! :) Min fråga var helt enkelt om det är den Siyah som ligger under "Old"-mappen (i samma länk som du skickade) men jag antar att det är det och slänger in den! :D

11. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Jag kör cm10.1 mcm med siyah 5, funkar hur bra som helst ;-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

12. Nattmacka

Nattmacka Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj, allt snack om MCM får mig att vilja testa. Bara att flasha över utan wipe va? Är det Siyah som gäller också, eller funkar det bra med vanliga kerneln?

Kört vanliga nightlys fram till nu (CM Updater är ju smutt liksom!).

Ni som kört båda: Är det batteritid och flyt som är de största skillnaderna mellan MCM och vanliga nightlys?

13. Arbu11

MINA ENHETER

Tack :)

Japp, flash utan Wipe! :) Vanliga kerneln funkar, men jag tipsar väl om Siyah 5 också eftersom att fler verkar gilla den, och jag har det nu och det är inga problem än så länge! :)

Angående skillnaderna vet jag ej... Var ju flera veckor/månader sen jag körde med Nightlies, men rent generellt så tror jag att flytet är största skillnaden! :)

14. gorgo

gorgo Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    ROM:
    Stock
    Info:
    Samsung S10 plus
    Kan säga att jag kommer stanna i cm nu. Det funkar hur bra som helst. O sedan gillar jag alla nya funktionerna :-) o nya lockscreenen

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

15. infamy

infamy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenixen

Är väldigt sugen på MCM med Siyah 5 med...
    använder ni hela MCM build och struntar helt i CM 10.1 nightlys?
    Hur är det med cms updater funktion, ställer den inte till massa mysko?
    Du stälde frågan om vilken man skulle köra med i "old" mappen, finns ju en CM 10,1 mapp är inte de mer aktuella?

om man kör in mcm och vill tbx till "stock" cm är det bara att köra över med en nightly eller blir det problem där med?

Många frågor :) hoppas jag inte är allt för jobbig. Själv kört cm nightlys hela tiden men tycker de slutat uppdatera till sgs2'an nu och känner att det finns mycket som behöver fixas mcm verkar ju mer smutt enligt allas inlägg så en blir ju sugen.

16. Arbu11

MINA ENHETER

Härligt! ;)

Tjabba! ;) Yes, pure MCM som gäller för mig nu iaf, även för Farmfield vad jag förstår ;)

Angående "Old"-mappen så snackade jag om Siyah 5! ;) Siyah 5 har inget offeciellt stöd för 10.1 vad jag vet, men den finns i Old-mappen och funkar tydligen väldigt fint med 10.1 så då är det ju bara å köra! :D

CM Updater vet jag inte ens vad det är, men jag gör helt enkelt så att jag laddar ner en ny MCM-build ett par gånger i månaden (när jag känner för det) och flashar in via Recovery mode! :)

Om du vill gå från MCM till Nightly är det bara Wipe Cache Partition och Dalvik Cache som gäller, som alltid alltså! :) Det är CM fortfarande!

17. infamy

infamy Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanon, en fråga till.
    Vad är det som ligger i cm 10.1 mappen? är inte de buildsen mer färska än old mappen eller är det pure cm 10.1 i den?

En annan sak som jag funderara på, Siyah kernal innnehåller ju lite fler governers än stock cm, vad händer om jag kör dessa governers i låt säga setcpu och sedan går tbx till stock cm, blir det inte problem då iom att stock cm ej har de governersa'na (Go swengelska) :)

Last edited: Feb 2, 2013
  18. Arbu11

MINA ENHETER

I 10.1 ligger det bara massa 10.1 builds, inge Siyah eller nåt sånt då Siyah inte har något offeciellt stöd för 10.1 vad jag vet, även om det funkar!

Om du går tillbaka till Nightlies (om det är det du menar med stock CM) så borde den återställa din gov. till standarden troligtvis ;) Ondemand eller vafan det är!

infamy likes this.
  19. Farmfield

MINA ENHETER

Asså, kärnorna ligger i mappen 'Kernel'. Det finns CM + Siyah 4 + Siyah 5 i den. ;D #notrocketscience

Och ev. kan MCM811's Siyah 4- och 5- builds fungera med CM gubbarnas officiella 10.1 nightlies, men har inte testat själv - jag kör bara MCM811's builds sedan månader nu...

20. Arbu11

MINA ENHETER

Men vafan... Såhär såg det inte ut nyss ju! :O Nu ligger det inga Siyah 5 i "Old"-mappen... :S Skitsamma, tack för att du påpekade det självklara att Siyah 5 ligger i "Kernel", hade inte ens en tanke på det XD sourceforge.net är lite konstig sida :O