ROM: CyanogenMod 10

Discussion in 'One X - ROM-filer och utveckling' started by lindahl, Jul 21, 2012.

1. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var slutet.....telefonen brickad. Reagerar inte på laddning. ...trodde jag
    edit: Telefonen blinkar rött....nu lyser den rött. Vetefan om den här romen eller om det är kernelen som orsakade det här.

Last edited: Feb 25, 2013
  2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte bara batteriet som är slut?

Min Xoom blinkar bara rött när batteriet är dött, testa ha mobilen i laddaren en timme eller så innan du startar upp den igen.
    Har kört Romen (Beta 6) sen igår, inte märkt av något sånt på min telefon..

Kan du komma in i fastboot?
    Du vet, hålla in power 10 sec sen hålla in Volym ner..

3. johnconnor

MINA ENHETER

Den är igång nu, det som är det oroande för min del är att jag hade ungefär 40 procent vid 01:20 inatt.
    Och vaknade strax efter klockan sex, då var telefonen död. Ska undersöka om det är XM-Kernel eller romen som har orsakat det här. Något utav dem åker ur telefonen så fort som möjligt!

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Där ser man, byt fort som fan så får vi hoppas den överlever o_O

5. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
  6. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
  7. maww

maww Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Niagara
    Telefon 2:
    Redmi note 9 pro
    ROM:
    Xtended XS
    Info:
    Niagara
    Telefon 3:
    Mi Max 3
    ROM:
    HavocOS
    Info:
    Niagara
    Platta:
    Nexus 7 2012
    ROM:
    Franks Death
  8. johnconnor

MINA ENHETER

hmmm vilken ska jag välja, ole dole doff ...........

9. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Lite så ;) Testar ICJ jag, var längesen :D

10. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    ICJ har verkligen mer optimerat flyt känner jag. Särskilt i Nova är det totalt laggfritt efter man kört lagfixen.

11. gholen

gholen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske inte helt rätt ställe. Men kör man spotify i ICJ och försöker höja, kraschar appen. en minut senare softreboot.

12. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Det är nog rätt ställe..ICJ har ingen egen tråd här. Läste lite i XDA-tråden verkar vara andra med samma problem..Handlade iofs om nån app som heter "spiritfm".

13. Axan

Axan Senior Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Vad tycker ni då eller icj? Jag kör med cm nu och är nöjd, men jag gillar icj.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

14. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Inte testat b7, men kört icj 2.2 idag och är faktiskt sjukt nöjd. Har ingenting alls att klaga på. Flyter klockrent och t.o.m bluetoothproblemet jag hade med ICJ innan verkar borta. Verkar vara nån bugg med spotify och liknande program när man ändrar volymen, men kör ingen sådan app så jag vet ej.

15. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har använt ICJ 2.2 sen den släpptes igår. Inte upplevt något problem med Spotify, har lyssnat i ca 45 min med olika volymer. Är det något mer man behöver göra än att höja och sänka volymen för att få den att krascha?

Däremot har jag problem med batteritiden, har nu 1h 55 min skärmtid på och 26% batteri kvar. Inte använt så krävande appar, mest Spotify, Chrome Beta, Nine, och några små spel i kanske 10 min totalt. Är detta normalt för ASOP, har inte testat Sense på riktigt på ett tag, blir bara frustrerad på dom. Men får kanske ta och göra det någon dag för att se om det blir bättre. :)

Vet inte vad jag ska leta efter i BBS, men här är logfilen appen skapade om någon vill ta en titt och se vad som ligger bakom detta.

Register eller för att visa innehållet!

16. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Har bara läst om det där spotify/fm apps problemet. Bra att det fungerar då :)
    Din telefon verkar bara ha 30% deep sleep vilket är väldigt lågt. BBS verkar ju inte heller visa några större wakelocks som du orsakat själv utan verkar vara mest kernel wakelocks.. Tyvärr vet jag inte hur dessa fungerar, men kan tänka mig att det blir bättre med tiden. "Root" kanske vet :) En lösning på problemet kan vara att köra denna appen:

https://play.google.com/store/apps/...=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5ncG8uZ3JlZW5wb3dlciJd

Den stänger ner wifi/data medan skärmen är av. Man kan ställa in den så den bara gör det t ex en minut varje kvart eller halvtimme så man får mail/fb meddelanden under den tiden. Mina stats för idag med appen igång:

76% deep sleep
    1h 7 min skärmtid
    7h 41 min on-tid
    Fortfarande 74% batteri kvar.

Det är jag väldigt nöjd med ;) Sedan verkar jag ha sämre deep sleep när wifi är igång men spelar ingen roll sålänge jag använder green power..

17. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har alltid varit skeptisk emot dessa appas som "sparar ström", men kan ju testa denna en dag i alla fall. :)

Vilka inställningar kör du med? Tycker den är lite halvsvår att förstå sig på. Finns det några nackdelar med den? Om man tex får meddelanden ifrån Facebook, kan dom komma en halvtimme efteråt om man har otur? Tar det ett tag innan man kan använda internet efter att skärmen har tänds? Och slutligen, går det att få väck den otroligt fula och meningslösa notisen i notifikationsfältet utan att förstöra appens funktioner? :)

18. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Du kan ju prova lite. Har ställt in den så att den stänger av data/wifi sålänge skärmen är av och inte upplåst, så jag kan kolla klockan iaf utan att den sätter på data..Sedan 1 min på 30 min off. Men du kan ju ta 1 min på 15 min off så kommer mail/facebook varje kvart åtminstone. Det är det som är nackdelen med appen: du har inte "live" facebook/mail på samma sätt.

Vad finns mer..Datatröskel har jag på 10kb/s.. Verkar inte behöva påtvingad sync så har det helt av.

Tar lite tid när man satt igång skärmen (eller låst upp den om man nu ställer in den på det) innan data kommer igång helt. Också en liten nackdel, men tar inte många sekunder.

Det fanns inställning för att ta bort notisen med. Annars hade den åkt ut dirr, jag hatar fula extra notiser :D

edit: Testa att dra ner CPU Spy och nollställa den, sedan låg telefonen ligga ett tag med Green power igång. In i CPU spy efter det och kolla din deep sleep % :) Gör jag så får jag 95% ;)

19. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tackar! Satte den på 10 min av och 1 min på, så får se vad om det blir bättre imån. :)

20. Ozzalbatrozz

Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Gör det, kolla din deep sleep när du inte rört telefonen på länge, t ex med cpu spy..så ser du om den sover ordentligt :) har som sagt 76% deep sleep idag och ändå haft skärm/musik igång en timme under gympasset idag. Ska se om jag kanske kan få batteriet att hålla två hela dagar tänkte jag.